Granat odłamkowy (HL)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
m (→Ciekawostki) |
||
Linia 53: | Linia 53: | ||
*W plikach SDK Half-Life'a pierwotna tekstura była jasno zielona. | *W plikach SDK Half-Life'a pierwotna tekstura była jasno zielona. | ||
*Granat wydaje się być granatem Mk2 wykorzystywanym w czasie II Wojny Światowej później zastąpionym przez granaty M61 i M67. A więc w grze występuje nieścisłość, gdyż wydarzenia z gry i jej dodatków mają miejsce po roku 2000. | *Granat wydaje się być granatem Mk2 wykorzystywanym w czasie II Wojny Światowej później zastąpionym przez granaty M61 i M67. A więc w grze występuje nieścisłość, gdyż wydarzenia z gry i jej dodatków mają miejsce po roku 2000. | ||
− | *Granat z [[Team Fortress Classic]] wykorzystuje ten sam model co granat z Half-Life'a. | + | *Granat z [[Team Fortress Classic]] wykorzystuje ten sam model co granat z Half-Life'a. Jednak fizyka lotu granatu jest ulepszona, ponieważ może on odbijać się od podłogi. |
*W grze [[Half-Life: Day One]] gracz może dźwigać do 25 granatów odłamkowych. W wydaniu finalnym gry wartość ta została ograniczona do 10. To wyjaśnia dlaczego w niektórych obszarach w grze, można znaleźć 15 sztuk granatów. | *W grze [[Half-Life: Day One]] gracz może dźwigać do 25 granatów odłamkowych. W wydaniu finalnym gry wartość ta została ograniczona do 10. To wyjaśnia dlaczego w niektórych obszarach w grze, można znaleźć 15 sztuk granatów. | ||
*W [[Opposing Force]] tryb CTF, [[Snark]] zastąpiony jest przez pingwina z przyczepionym na plecach granatem Mk2. | *W [[Opposing Force]] tryb CTF, [[Snark]] zastąpiony jest przez pingwina z przyczepionym na plecach granatem Mk2. |
Aktualna wersja na dzień 22:28, 6 gru 2019
Granat odłamkowy - jedna z broni występujących w grze Half-Life i jej dodatkach. Jest bronią wyprodukowaną na Ziemi, używaną głównie przez HECU i Black Ops. Ręczny granat odłamkowy, z zapalnikiem czasowym który detonuje ładunek w czasie 5 sekund od chwili wyciągnięcia zawleczki. Eksplozja ma średni obszar rażenia i im bliżej eksplozji znajduje się wróg tym więcej przyjmuje obrażeń. Wrogowie zabici przez granat mogą rozpaść się na kawałki w zależności od ilości przyjętych obrażeń. Słabsi przeciwnicy (tacy jak Bullsquid i mniejsi) zawsze rozedrą się na kawałki gdy znajdują się w epicentrum wybuchu. Wzorowany jest na granacie Mk 2.
Spis treści |
Ogólnie
HECU i Black Ops najczęściej używają granatów, by wypłoszyć wroga, z niedostępnych dla nich, lub niebezpiecznych zakamarków. Eksplozja jest na tyle mocna, że gracz, pozbawiony pancerza, lub mający go mało, może łatwo zginąć. Jest kilka granatów rozmieszczonych po całym Black Mesa Research Facility, najczęściej w lokacjach nie tkniętych przez HECU.
W grze Half-Life, gracz może pierwszy raz znaleźć granat w pół ukrytej skrzynce podczas rozdziału Unforeseen Consequences. Jeśli nie pozyskało się go tam, można go znaleźć w wielu miejscach rozdziału Office Complex i późniejszych. Jednakże, po rozdziale Apprehension, rzadziej można je znaleźć, a ich braki można częściowo zastępować bombami zdalnymi.
Taktyka
- Granaty można znaleźć porozrzucane na terenie Black Mesy, często znajdują się one w dużych, zielonych skrzyniach.
- Granaty mogą byc użyte do płoszenia wrogów będących w ukryciu. Gdy granat jest rzucony, wróg będzie biegł w kierunku gracza. Ta taktyka działa na każdego inteligentnego wroga.
- Gdy granat jest puszczony, nie zmienia kierunku lotu dopóki nie uderzy w podłożę, zmuszając gracza do bycia tak blisko celu jak to tylko możliwe.
- Granat eksplodujący w pobliżu Zombie, Vortigaunta lub żołnierza HECU zabije go za pierwszym razem, dlatego też granaty powinny być oszczędzane na tych właśnie wrogów. Jeżeli jeden z nich przeżyje wybuch granatu, kilka strzałów z pistoletu lub MP5 powinno wystarczyć do wyeliminowania go.
- Granat nie jest wydajną bronią i nie jest zalecany do używania go przeciwko silniejszym wrogom takim jak Alien Grunt czy Bullsquid, cała operacja z wykorzystaniem granatów do eliminacji ich trwa zbyt długo. Silniejsze bronie takie jak strzelba są bardziej odpowiednie.
- Teoretycznie, granat może być użyty do wykonania tzw. "Granade Jump"
- Aby go wykonać, gracz musi podskoczyć zaraz przed wybuchem granatu - na przykład zaraz przed puszczeniem odbezpieczonego granatu. Jednakże, może być to trudne do wykonania, gdyż ciężko jest trafić w czarny punkt (centrum) eksplozji który nie powoduje znacznych obrażeń u gracza. Trik ten może być więc śmiertelny dla gracza jeżeli nie jest wyposażony w pełen pancerz i nie jest w pełni zdrowia.
- Warto dodać, że wysokość takiego skoku będzie wprost proporcjonalna do uzyskanych przez gracza obrażeń (ignorując ilość obrażeń przyjętych przez kombinezon HEV). To oznacza, że jeśli gracz chce wykonać naprawdę wysoki skok przy użyciu granatu, powinien mieć możliwie jak najmniejsza ilość pancerza, co czyni ten trik jeszcze bardziej niebezpiecznym.
Odbezpieczanie
- Podczas gdy płoszenie wrogów za pomocą granatów jest łatwe, o tyle zadawanie im obrażeń już nie. Wrogowie uciekają natychmiast gdy granat jest rzucony, co oddala ich od pola rażenia granatu zanim wybuchnie. Aby zadać obrażenia granatem, gracz musi odbezpieczyć go przytrzymując przycisk strzału ale go nie puszczając; zapalnik granatu będzie mierzył czas.
- Odbezpieczanie granatu może być skomplikowane, ponieważ wymaga skupienia w słuchaniu i patrzeniu oraz zmusza gracza do odliczania w głowie począwszy od momentu wyciągnięcia zawleczki. Granat powinien zostać wyrzucony po upływie trzech sekund, tak aby miał jeszcze czas dolecieć do celu.
- Granat jest jedną z broni mogąca zadać obrażenia gargantule.
Ciekawostki
- W plikach SDK Half-Life'a pierwotna tekstura była jasno zielona.
- Granat wydaje się być granatem Mk2 wykorzystywanym w czasie II Wojny Światowej później zastąpionym przez granaty M61 i M67. A więc w grze występuje nieścisłość, gdyż wydarzenia z gry i jej dodatków mają miejsce po roku 2000.
- Granat z Team Fortress Classic wykorzystuje ten sam model co granat z Half-Life'a. Jednak fizyka lotu granatu jest ulepszona, ponieważ może on odbijać się od podłogi.
- W grze Half-Life: Day One gracz może dźwigać do 25 granatów odłamkowych. W wydaniu finalnym gry wartość ta została ograniczona do 10. To wyjaśnia dlaczego w niektórych obszarach w grze, można znaleźć 15 sztuk granatów.
- W Opposing Force tryb CTF, Snark zastąpiony jest przez pingwina z przyczepionym na plecach granatem Mk2.
Galeria
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Fragmentation Grenade (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w Grenade (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.