Light Stalk

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „{{Stub}} {{Istota infobox |grafika=lightstalk.jpg |okres=Xen, Incydent w Black Mesa |grupa=Xen |pochodzenie= |rasa= |bronie= |dubbing= |projektant= |byt...”)
 
(Ciekawostki)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl1|hl2beta</ikony>
 
{{Stub}}
 
{{Stub}}
 
 
{{Istota infobox  
 
{{Istota infobox  
 
|grafika=lightstalk.jpg
 
|grafika=lightstalk.jpg
|okres=[[Xen]], [[Incydent w Black Mesa]]
+
|okres=[[Incydent w Black Mesa]]
 
|grupa=[[Xen]]  
 
|grupa=[[Xen]]  
|pochodzenie=  
+
|pochodzenie=nieznane
|rasa=
+
|rasa=Świecąca łodyga
 
|bronie=
 
|bronie=
 
|dubbing=
 
|dubbing=
|projektant=
+
|projektant=[[Ted Backman]]
 
|byt=xen_plantlight }}
 
|byt=xen_plantlight }}
 
+
'''Light Stalk''' (pol. '''świecąca łodyga''') - pasywna roślina, bądź też istota przypominająca roślinę, występująca w [[Xen|świecie granicznym Xen]], oraz w niektórych częściach kompleksu [[Black Mesa]] opanowanych przez obcy ekosystem.
'''Light Stalk''' (ang. '''Świetlista łodyga''', lub po prostu: świecąca łodyga), to stworzenie przypominające roślinę, występujące w świecie granicznym [[Xen]]. Można go też spotkać, w niektórych miejscach kompleksu [[Black Mesa Research Facility|Black Mesa]], opanowanych przez ekosystem Xen.
+
  
 
==Charakterystyka==
 
==Charakterystyka==
Light Stalk posiada około metrowej długości łodygę, która zakończona jest, przypominającą żarówkę, świecącą kulą. Końcówka może emitować światło o różnej barwie, przeważnie jest to jednak światło żółte. Stworzenie wykształciło mechanizm obronny, który polega na chowaniu łodygi, do grubszej podstawy, w sytuacji niebezpieczeństwa (np, gdy w pobliżu znajdzie się człowiek). Manewr ten powoduje również zgaszenie świecącej końcówki.
+
Light Stalk posiada około półmetrowej długości łodygę, która zakończona jest przypominającą żarówkę, świecącą kulą. Końcówka może emitować światło o różnej barwie, przeważnie jest to jednak światło żółte. Służy ono prawdopodobnie do wabienia owadów w celu zapylenia (podobnie jak u ziemskich kwiatów), bądź pożywienia. Gdy tylko coś, na przykład [[Gordon Freeman|człowiek]], zbliży się do łodygi, ta chowa się wewnątrz zgrubionej podstawy, co może być mechanizmem obronnym, bądź sposobem zdobywania jedzenia. W takiej sytuacji gaśnie również światło na czubku istoty.
  
==Ciekawostki==
+
==Występowanie:==
*Istoty te miały występować również w [[Half-Life 2]], między innymi w podziemiach i [[Kanały|kanałach]] [[City 17]]. Ostatecznie z nich zrezygnowano.
+
 
 +
===Half-Life===
 +
Gordon po raz pierwszy napotyka te rośliny w [[Laboratoria Biologiczne|laboratoriach biologicznych]] w Sektorze E, gdzie były przetrzymywane i badane przez [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]]. Później pojawiają się w opanowanych przez ekosystem Xen obszarach Black Mesy w rozdziale [[Surface Tension]]. Są one powszechnie spotykane na [[Xen]].
 +
 
 +
===Half-Life: Opposing Force===
 +
W [[Opposing Force]] rośliny te pojawiają się w opanowanych przez [[Zombie]] i inne istoty [[Spalarnie|Spalarniach pod Black Mesą]]. Później występują w rozdziale [[Vicarious Reality]] w [[Kompleks Biokopuły|laboratoriach biologicznych]] i na [[Xen]].
 +
 
 +
===Half-Life: Blue Shift===
 +
[[Barney Calhoun|Barney]] może zaobserwować te rośliny, w tym ich purpurową odmianę, podczas swej wizyty na [[Xen]].
 +
 
 +
==Za kulisami==
 +
*Na [[Xen]] można zauważyć, iż świecące łodygi rosną w pobliżu tamtejszych [[Xen Tree|drzew]], jest to przykład symbiozy - drzewa chronią łodygi przed zjedzeniem, te zaś zapewniają drzewom pożywienie;
 +
*Istoty te miały występować również w [[Half-Life 2]], między innymi w podziemiach i [[Kanały|kanałach]] [[City 17]]. Ostatecznie z nich zrezygnowano;
 +
*Niektóre łodygi wyrastają ze stropu, zamiast z podłoża.
 +
 
 +
==Galeria==
  
 
{{Istoty}}
 
{{Istoty}}
  
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life]]
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2 beta]]
+
[[Kategoria:Istoty z Half-Life 2 Beta]]
 
[[Kategoria: Xen]]
 
[[Kategoria: Xen]]
 +
 +
[[overwiki:Light Stalk]]

Aktualna wersja na dzień 10:27, 15 sie 2016

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Light Stalk

Lightstalk.jpg
Okres występowania Incydent w Black Mesa
Przynależność Xen
Pochodzenie nieznane
Rasa Świecąca łodyga
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt xen_plantlight

Light Stalk (pol. świecąca łodyga) - pasywna roślina, bądź też istota przypominająca roślinę, występująca w świecie granicznym Xen, oraz w niektórych częściach kompleksu Black Mesa opanowanych przez obcy ekosystem.

Spis treści

[edytuj] Charakterystyka

Light Stalk posiada około półmetrowej długości łodygę, która zakończona jest przypominającą żarówkę, świecącą kulą. Końcówka może emitować światło o różnej barwie, przeważnie jest to jednak światło żółte. Służy ono prawdopodobnie do wabienia owadów w celu zapylenia (podobnie jak u ziemskich kwiatów), bądź pożywienia. Gdy tylko coś, na przykład człowiek, zbliży się do łodygi, ta chowa się wewnątrz zgrubionej podstawy, co może być mechanizmem obronnym, bądź sposobem zdobywania jedzenia. W takiej sytuacji gaśnie również światło na czubku istoty.

[edytuj] Występowanie:

[edytuj] Half-Life

Gordon po raz pierwszy napotyka te rośliny w laboratoriach biologicznych w Sektorze E, gdzie były przetrzymywane i badane przez naukowców. Później pojawiają się w opanowanych przez ekosystem Xen obszarach Black Mesy w rozdziale Surface Tension. Są one powszechnie spotykane na Xen.

[edytuj] Half-Life: Opposing Force

W Opposing Force rośliny te pojawiają się w opanowanych przez Zombie i inne istoty Spalarniach pod Black Mesą. Później występują w rozdziale Vicarious Reality w laboratoriach biologicznych i na Xen.

[edytuj] Half-Life: Blue Shift

Barney może zaobserwować te rośliny, w tym ich purpurową odmianę, podczas swej wizyty na Xen.

[edytuj] Za kulisami

  • Na Xen można zauważyć, iż świecące łodygi rosną w pobliżu tamtejszych drzew, jest to przykład symbiozy - drzewa chronią łodygi przed zjedzeniem, te zaś zapewniają drzewom pożywienie;
  • Istoty te miały występować również w Half-Life 2, między innymi w podziemiach i kanałach City 17. Ostatecznie z nich zrezygnowano;
  • Niektóre łodygi wyrastają ze stropu, zamiast z podłoża.

[edytuj] Galeria