Pistolet maszynowy (HL)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→M4: - brakujący nawias) |
(historia tej broni w modzie Black Mesa) |
||
Linia 58: | Linia 58: | ||
*Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią. | *Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią. | ||
− | == | + | ==Za kulisami== |
*Początkowo zamiast MP5 miał być [[wpl:Karabinek M4|karabin M4]]. Zamieniono go na MP5 jeszcze we wczesnej fazie produkcji gry, natomiast [[Half-Life High Definition Pack|High Definition Pack]] przywrócił M4'kę. | *Początkowo zamiast MP5 miał być [[wpl:Karabinek M4|karabin M4]]. Zamieniono go na MP5 jeszcze we wczesnej fazie produkcji gry, natomiast [[Half-Life High Definition Pack|High Definition Pack]] przywrócił M4'kę. | ||
+ | *Wcześniejszy MP5 miał inny dźwięk strzału. Limit noszonych granatów nasadkowych był też większy niż 10. | ||
+ | *Początkowo MP5 miał pojemność magazynka równą 30 naboi. | ||
+ | *Wczesny MP5 z modyfikacji [[Black Mesa: Source|Black Mesa]] wyglądał jak MP5A5 i był wyposażony w przełącznik rodzaju ognia umożliwiający strzelanie ogniem pojedynczym, seryjnym i seriami trzystrzałowymi, celownik kolimatorowy EOTech, radziecki granatnik GP-30 zamontowany na dolnej szynie RIS i składaną kolbę przypominającą tą z MP5K PDW. Obecny MP5 w tejże modyfikacji to MP5A3 wyposażony w przełączniki rodzaju ognia SEF, granatnik M203 i długi tłumik płomieni wystający za granatnik. Design tej broni jest podobny do MP5 występującego w filmie ''I stanie się koniec'' (ang. ''End of Days'') z 1999 roku. | ||
+ | *Początkowo w Black Mesa miał występować też karabin M4. Twórcy tego moda mieli dać możliwość zagrania nim poprzez zamianę MP5 na tenże karabin przy pomocy odpowiedniej komendy w konsoli. Pomimo tego, że stworzono model tej broni, nie będzie ona występować w tym modzie. | ||
+ | |||
+ | ==Ciekawostki== | ||
*Viewmodel z finalnej wersji gry i wczesny worldmodel przypomina MP5SD, ale worldmodel z finalnej wersji gry przypomina zwykłą wersję MP5. | *Viewmodel z finalnej wersji gry i wczesny worldmodel przypomina MP5SD, ale worldmodel z finalnej wersji gry przypomina zwykłą wersję MP5. | ||
*Istnieje pewien bug w viewmodelu MP5. Jeden poligon lewej ręki Gordona jest jakby "przyczepiony do magazynka" i rusza się wraz z nim podczas ruchu ręki w jakiejkolwiek animacji. | *Istnieje pewien bug w viewmodelu MP5. Jeden poligon lewej ręki Gordona jest jakby "przyczepiony do magazynka" i rusza się wraz z nim podczas ruchu ręki w jakiejkolwiek animacji. | ||
+ | *Wczesne tekstury MP5 można znaleźć w plikach Half-Life SDK. | ||
+ | *Granatnik z Deathmatch Classic używa tego samego modelu granatu, co MP5. Jedyną różnicą jest zmieniona tekstura. | ||
*W [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]] MP5 posiada zupełnie inne animacje. | *W [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]] MP5 posiada zupełnie inne animacje. | ||
*Karabinek M4 występujący w HD Pack'u tak naprawdę przypomina karabinek Colt Model 727, gdyż nie posiada żadnych kołków, przy pomocy których można byłoby zdemontować chwyt transportowy. | *Karabinek M4 występujący w HD Pack'u tak naprawdę przypomina karabinek Colt Model 727, gdyż nie posiada żadnych kołków, przy pomocy których można byłoby zdemontować chwyt transportowy. |
Wersja z 10:36, 14 maj 2011
Pistolet maszynowy (HL) | |
Przynależność | |
Typ | pistolet maszynowy, palna |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Obrażenia |
|
Szybkostrzelność | duża |
Odrzut | mały |
Rozrzut | duży |
Prędkość pocisku | 400m/s |
Magazynek | 50 |
Noszona amunicja | 250 (10 granatów nasadkowych) |
Komenda |
|
Odpowiedniki | Pistolet maszynowy |
Heckler & Koch MP5, lub SMG - broń maszynowa występująca w Half-Life i jej dodatkach. Podstawowe wyposażenie żołnierzy z jednostki H.E.C.U. i oficerów z Black Ops. Posiada zamontowany pod lufą granatnik M203, który jeszcze bardziej zwiększa efektywność tej broni.
Spis treści |
Ogólnie
- Kule wystrzeliwane z tej broni trafiają w cel natychmiastowo. Używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co Glock 17. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
- Zamontowany granatnik korzysta z granatów, które wybuchają po zetknięciu się z jakąkolwiek przeszkodą. Nie musi być przeładowywany, więc gracz może wystrzelić tyle granatów, ile chce aż do wyczerpania amunicji.
- Broń ta w Half-Life pojawia się po raz pierwszy w rozdziale "We've Got Hostiles". Można go znaleźć obok trupa żołnierza w pierwszym pomieszczeniu z wieżyczkami. Później można go też spotkać w pomieszczeniach okupowanych przez H.E.C.U. oraz przy ciałach żołnierzy z tejże jednostki.
- Kiedy gracz podniesie za pierwszym razem MP5, będzie miał 25 naboi w magazynku. Żeby mieć pełny magazynek, będzie musiał przeładować broń. Jednakże, w grach takich jak Half-Life: Day One i Half-Life: Opposing Force MP5 po podniesieniu ma pełny magazynek.
- Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia MP5 na karabin M4. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.
Taktyka
- Celność MP5 jest odpowiednia na małe i średnie dystanse, ale słaba na dużych dystansach, więc warto strzelać pięciostrzałowymi seriami na takich dystansach.
- Nie warto używać MP5 przy większych grupach przeciwników. Warto oszczędzić amunicję i skorzystać z zamontowanego granatnika.
- Słabszych przeciwników, takich jak headcrab czy houndeye, można łatwo wykończyć, korzystając z MP5.
- MP5 jest dobry na małe grupki Vortigauntów i żołnierzy H.E.C.U.. Walcząc z Vortami, trzeba pamiętać, żeby się schować w chwili ataku. Unikniemy w ten sposób wyładowania elektryczne posłane przez tego stwora. Walcząc z żołnierzami, trzeba pamiętać o tym, że choć też korzystają z MP5, to ich strzały są bardziej celne.
- Alien Controllera łatwo zabić MP5'ką, ponieważ pociski dolatują od razu do celu, a sam stwór nie jest zbyt wytrzymały.
- Kucnięcie nie wpływa w żaden sposób na celność MP5.
Granatnik
- Granatnika warto używać do eksterminacji większych grup przeciwników. Jeden granat może zdziesiątkować do pięciu żołnierzy, jeśli wyląduje centralnie na nich.
- Granatnik jest także efektywny na bardziej wytrzymalszych przeciwników np. Alien Gruntów. Jeden granat przeważnie jest w stanie pozbawić ich życia, a jeśli nie, to kilka.
- Używanie granatnika na słabszych przeciwników np. headcraby jest po prostu niepotrzebnym marnowaniem amunicji. W równie łatwy sposób można ich zabić, korzystając z broni białej lub Glocka 17.
- Granatnik jest jedną z broni, która może zranić Gargantuę.
- Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią.
Za kulisami
- Początkowo zamiast MP5 miał być karabin M4. Zamieniono go na MP5 jeszcze we wczesnej fazie produkcji gry, natomiast High Definition Pack przywrócił M4'kę.
- Wcześniejszy MP5 miał inny dźwięk strzału. Limit noszonych granatów nasadkowych był też większy niż 10.
- Początkowo MP5 miał pojemność magazynka równą 30 naboi.
- Wczesny MP5 z modyfikacji Black Mesa wyglądał jak MP5A5 i był wyposażony w przełącznik rodzaju ognia umożliwiający strzelanie ogniem pojedynczym, seryjnym i seriami trzystrzałowymi, celownik kolimatorowy EOTech, radziecki granatnik GP-30 zamontowany na dolnej szynie RIS i składaną kolbę przypominającą tą z MP5K PDW. Obecny MP5 w tejże modyfikacji to MP5A3 wyposażony w przełączniki rodzaju ognia SEF, granatnik M203 i długi tłumik płomieni wystający za granatnik. Design tej broni jest podobny do MP5 występującego w filmie I stanie się koniec (ang. End of Days) z 1999 roku.
- Początkowo w Black Mesa miał występować też karabin M4. Twórcy tego moda mieli dać możliwość zagrania nim poprzez zamianę MP5 na tenże karabin przy pomocy odpowiedniej komendy w konsoli. Pomimo tego, że stworzono model tej broni, nie będzie ona występować w tym modzie.
Ciekawostki
- Viewmodel z finalnej wersji gry i wczesny worldmodel przypomina MP5SD, ale worldmodel z finalnej wersji gry przypomina zwykłą wersję MP5.
- Istnieje pewien bug w viewmodelu MP5. Jeden poligon lewej ręki Gordona jest jakby "przyczepiony do magazynka" i rusza się wraz z nim podczas ruchu ręki w jakiejkolwiek animacji.
- Wczesne tekstury MP5 można znaleźć w plikach Half-Life SDK.
- Granatnik z Deathmatch Classic używa tego samego modelu granatu, co MP5. Jedyną różnicą jest zmieniona tekstura.
- W Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift MP5 posiada zupełnie inne animacje.
- Karabinek M4 występujący w HD Pack'u tak naprawdę przypomina karabinek Colt Model 727, gdyż nie posiada żadnych kołków, przy pomocy których można byłoby zdemontować chwyt transportowy.
Galeria
Half-Life
Black Mesa
MP5
Render MP5 z modyfikacji Black Mesa (stara wersja, nieoteksturowany)
M4
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą MP5. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.