Antlion Guard
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „{{Istota infobox |grafika=Antlion_Guard.jpg |okres=Powstanie |grupa=Xen |pochodzenie= |rasa=uderzneie głową z rozpędu<br />rzucanie przedmiotów |bronie=pa...”)
następna edycja →
Wersja z 11:40, 3 paź 2009
Antlion Guard | |
Okres występowania | Powstanie |
Przynależność | Xen |
Rasa | uderzneie głową z rozpędu rzucanie przedmiotów |
Bronie | pazury |
Informacje techniczne | |
Byt | npc_antlionguard |
Antlion Guard (ang. strażnik mrówkolwów) to jeden z rodzajów antlionów, występujący w grze Half-Life 2 i dodatkach. Jest znacznie większym i potężniejszym przeciwnikiem, niż zwykły mrówkolew. W mrowiskach pełnią rolę strażników dla dużych skupisk jaj. Vortigaunty potrafią pozyskać z pokonanych istot feropody.
Stwór jest w zasadzie zupełnie niepodobny do swoich pobratymców. Osiąga o wiele większe rozmiery, posiada mocny pancerz i wielką głowę. Skóra najprawdopodobniej ma taki sam, zielonkawy odcień jak u zwykłych antlionów, jednak u spotykanych osobników jest ona niemal całkowieicie zbrązowiała. Może to sugerować, że osiągają bardziej sędziwy wiek.
W Half-Life 2: Episode Two pojawia się wcześniej nieznana odmiana, Antlion Guardian.
Zachowanie
Guardy potrafią uzyskiwać w galopie duże prędkości, które, w połączeniu z masą pozwalają uzyskać ogromny pęd wykorzystywany do uderzania przedmiotów z dużą siłą, i rzucenie ich w ten sposób w stronę przeciwnika. Mogą też zacząć szarżować w stronę gracza i zadać silne obrażenia przez uderzenie głową, jednak nie korzystają z tej metody zbyt często. Stworzenia te mogą też niszczyć niektóre przeszkody, np. bramy, przebijać się przez deski, a nawet ściany.
Taktyka
Na Guardy nie działają feropody, a jeśli w pobliżu znajdują się inne antliony, przestaną słuchać gracza i rzucą się na niego. Rozkazy wydawane im przez Guarda można jednak zagłuszyć , rzucając wciąż nowe feropody.
Przeciwnik może atakować tylko z bliska (przez uderzenie), więc najlepiej trzymać do na dystans. W takim wypadku idealną bronią jest kusza. 6-7 cenlych strzałów wystarcza, aby go zabić. Dobrym pomysłem jest też prowokowanie Guarda do uderzenia w ścianę. Należy stanąć pod murem i zaczekać, aż biegnący w stronę gracza Guard nabierze rozpędu, i w ostatniej chwili zrobić unik. Zanim wstanie na nogi i dojdzie do siebie minie kilka sekund, w czasie których można do niego podejść i bezpiecznie strzelać z broni blisko dystansowych (np. strzelby).
W razie braku amunicji można użyć Gravity guna, aby podnosić przedmioty i nimi rzucać. Dobre w tym celu są wybuchowe beczki i inne materiały łatwopalne, które zawsze są w pobliżu miejsc, w których spotyka się Strażnika.
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
|
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |