Pistolet maszynowy (HL)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Pistolet maszynowy (HL)
21531.jpg
Przynależność
Typ pistolet maszynowy, palna
Używane przez
Właściwości
Obrażenia
  • 5 (8 w Half-Life: Source) (MP5)
  • 100, jeśli granat wyląduje bezpośrednio na przeciwnika (granatnik)
Szybkostrzelność duża
Odrzut mały
Rozrzut duży
Prędkość pocisku 400m/s
Magazynek 50
Noszona amunicja 250
Komenda
  • weapon_mp5
  • weapon_9mmar
Odpowiedniki Pistolet maszynowy

Heckler & Koch MP5, lub SMG - broń maszynowa występująca w Half-Life i jej dodatkach. Podstawowe wyposażenie żołnierzy z jednostki H.E.C.U. i oficerów z Black Ops. Posiada zamontowany pod lufą granatnik M203, który jeszcze bardziej zwiększa efektywność tej broni.

Spis treści

Ogólnie

Beret dierżący MP5
  • Kule wystrzeliwane z tej broni trafiają w cel natychmiastowo. Używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co Glock 17. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
  • Zamontowany granatnik korzysta z granatów, które wybuchają po zetknięciu się z jakąkolwiek przeszkodą. Nie musi być przeładowywany, więc gracz może wystrzelić tyle granatów, ile chce aż do wyczerpania amunicji.
  • Broń ta w Half-Life pojawia się po raz pierwszy w rozdziale "We've Got Hostiles". Można go znaleźć obok trupa żołnierza w pierwszym pomieszczeniu z wieżyczkami. Później można go też spotkać w pomieszczeniach okupowanych przez H.E.C.U. oraz przy ciałach żołnierzy z tejże jednostki.
  • Kiedy gracz podniesie za pierwszym razem MP5, będzie miał 25 naboi w magazynku. Żeby mieć pełny magazynek, będzie musiał przeładować broń. Jednakże, w grach takich jak Half-Life: Day One i Half-Life: Opposing Force MP5 po podniesieniu ma pełny magazynek.
  • Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia MP5 na karabin M4. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.

Taktyka

Komandos Black Ops strzela z MP5 do Shock Trooperów
  • Celność MP5 jest odpowiednia na małe i średnie dystanse, ale słaba na dużych dystansach, więc warto strzelać pięciostrzałowymi seriami na takich dystansach.
  • Nie warto używać MP5 przy większych grupach przeciwników. Warto oszczędzić amunicję i skorzystać z zamontowanego granatnika.
  • Słabszych przeciwników, takich jak headcrab czy houndeye, można łatwo wykończyć, korzystając z MP5.
  • MP5 jest dobry na małe grupki Vortigauntów i żołnierzy H.E.C.U.. Walcząc z Vortami, trzeba pamiętać, żeby się schować w chwili ataku. Unikniemy w ten sposób wyładowania elektryczne posłane przez tego stwora. Walcząc z żołnierzami, trzeba pamiętać o tym, że choć też korzystają z MP5, to ich strzały są bardziej celne.
  • Alien Controllera łatwo zabić MP5'ką, ponieważ pociski dolatują od razu do celu, a sam stwór nie jest zbyt wytrzymały.
  • Kucnięcie nie wpływa w żaden sposób na celność MP5.

Granatnik

Żołnierz H.E.C.U. grozi naukowcowi, trzymając wycelowane na niego MP5
  • Granatnika warto używać do eksterminacji większych grup przeciwników. Jeden granat może zdziesiątkować do pięciu żołnierzy, jeśli wyląduje centralnie na nich.
  • Granatnik jest także efektywny na bardziej wytrzymalszych przeciwników np. Alien Gruntów. Jeden granat przeważnie jest w stanie pozbawić ich życia, a jeśli nie, to kilka.
  • Używanie granatnika na słabszych przeciwników np. headcraby jest po prostu niepotrzebnym marnowaniem amunicji. W równie łatwy sposób można ich zabić, korzystając z broni białej lub Glocka 17.
  • Granatnik jest jedną z broni, która może zranić Gargantuę.
  • Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią.

Ciekawostki

  • Początkowo zamiast MP5 miał być karabin M4. Zamieniono go na MP5 jeszcze we wczesnej fazie produkcji gry, natomiast High Definition Pack przywrócił M4'kę.
  • Viewmodel z finalnej wersji gry i wczesny worldmodel przypomina MP5SD, ale worldmodel z finalnej wersji gry przypomina zwykłą wersję MP5.
  • Istnieje pewien bug w viewmodelu MP5. Jeden poligon lewej ręki Gordona jest jakby "przyczepiony do magazynka" i rusza się wraz z nim podczas ruchu ręki w jakiejkolwiek animacji.
  • W Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift MP5 posiada zupełnie inne animacje.
  • Karabinek M4 występujący w HD Pack'u tak naprawdę przypomina karabinek Colt Model 727, gdyż nie posiada żadnych kołków, przy pomocy których można byłoby zdemontować chwyt transportowy.

Galeria


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą MP5. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.