Antlion Guard

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (poprawki)
m (ikony, interwiki)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2</ikony>
 
{{Istota infobox  
 
{{Istota infobox  
 
|grafika=Antlion_Guard.jpg
 
|grafika=Antlion_Guard.jpg
Linia 30: Linia 31:
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode Two]]
 +
 +
[[overwiki:Antlion Guard]]
 +
[[wikipedia:Creatures in the Half-Life series#Antlion Guard (Myrmidont)]]
 +
[[wikipediapl:Mrówkolew (Half-Life 2)#Strażnik Antlionów]]

Wersja z 10:44, 26 wrz 2010

Antlion Guard

Antlion Guard.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Xen
Rasa owad
Bronie uderznenie głową z rozpędu
rzucanie przedmiotów
Informacje techniczne
Byt npc_antlionguard

Antlion Guard (ang. strażnik mrówkolwów) to jeden z rodzajów antlionów, występujący w grze Half-Life 2 i dodatkach. Jest znacznie większym i potężniejszym przeciwnikiem, niż zwykły mrówkolew. W mrowiskach pełnią rolę strażników dla dużych skupisk jaj. Vortigaunty potrafią pozyskać z ich truchła feropody.

Stwór jest właściwie zupełnie niepodobny do swoich pobratymców. Osiąga o wiele większe rozmiery, posiada mocny pancerz i wielką głowę. Skóra najprawdopodobniej ma taki sam, zielonkawy odcień jak u zwykłych antlionów, jednak u spotykanych osobników jest ona niemal całkowieicie zbrązowiała. Może to sugerować, że osiągają bardziej sędziwy wiek.

W Half-Life 2: Episode Two pojawia się wcześniej nieznana odmiana, Antlion Guardian.

Zachowanie

Guardy potrafią uzyskiwać w galopie duże prędkości, które, w połączeniu z masą pozwalają uzyskać ogromny pęd wykorzystywany do uderzania przedmiotów z dużą siłą, i rzucenie ich w ten sposób w stronę przeciwnika. Mogą też zacząć szarżować w stronę gracza i zadać silne obrażenia przez uderzenie głową, jednak nie korzystają z tej metody, jeśli mają jakąkolwiek alternatywę. Stworzenia te mogą też niszczyć niektóre przeszkody, np. bramy, przebijać się przez deski, a nawet ściany.

Taktyka

Na Guardy nie działają feropody, a jeśli w pobliżu znajdują się inne antliony, przestaną słuchać gracza i rzucą się na niego. Rozkazy wydawane im przez Guarda można jednak zagłuszyć , rzucając wciąż nowe feropody.

Przeciwnik może atakować tylko z bliska (przez uderzenie), więc najlepiej trzymać do na dystans. W takim wypadku idealną bronią jest kusza. 6-7 cenlych strzałów wystarcza, aby go zabić. Dobrym pomysłem jest też prowokowanie Guarda do uderzenia w ścianę. Należy stanąć pod murem i zaczekać, aż biegnący w stronę gracza Guard nabierze rozpędu, i w ostatniej chwili zrobić unik. Zanim wstanie na nogi i dojdzie do siebie minie kilka sekund, w czasie których można do niego podejść i bezpiecznie strzelać z broni blisko dystansowych (np. strzelby).

W razie braku amunicji można użyć Gravity guna, aby podnosić przedmioty i nimi rzucać. Dobre w tym celu są wybuchowe beczki i inne materiały łatwopalne, które zawsze są w pobliżu miejsc, w których spotyka się Strażnika.