Minigun

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (występuję w 1 a nie 2 drobna korekta)
(Spostrzeżenia)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d1</ikony>
 
<ikony>l4d1</ikony>
{{BronL4D infobox
+
{{Broń L4D
 
  |grafika=Minigun L4D.png
 
  |grafika=Minigun L4D.png
 
  |typ=
 
  |typ=
Linia 35: Linia 35:
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
* Szybkostrzelność modelu miniguna w rzeczywistości wynosi 40 pocisków na sekundę. Istnieją także modele, w których można ustawić ogień na 100 pociski na sekundę, zwłaszcza stosowane na pokładach samolotów i helikopterów. Jednak szybkostrzelność w grze została mocno obniżona i ogranicza się jedynie do 7 pocisków na sekundę, czyli mniej od niektórych broni w grze.
+
* Szybkostrzelność modelu miniguna w rzeczywistości wynosi 40 pocisków na sekundę. Istnieją także modele, w których można ustawić ogień na 100 pocisków na sekundę, zwłaszcza stosowane na pokładach samolotów i helikopterów. Jednak szybkostrzelność w grze została mocno obniżona i ogranicza się jedynie do 7 pocisków na sekundę, czyli mniej od niektórych broni w grze.
 
* Występowanie minigunów wskazuje fakt, że [[Wojsko|wojsko]] było na tyle zdesperowane, że zaczęło z nich korzystać, najprawdopodobniej z powodu coraz silniejszych zarażonych, na przykład [[Tank]]ów. Zwykły karabin maszynowy nie byłby w takiej sytuacji zbyt pomocny.
 
* Występowanie minigunów wskazuje fakt, że [[Wojsko|wojsko]] było na tyle zdesperowane, że zaczęło z nich korzystać, najprawdopodobniej z powodu coraz silniejszych zarażonych, na przykład [[Tank]]ów. Zwykły karabin maszynowy nie byłby w takiej sytuacji zbyt pomocny.
 
* Dźwięki miniguna zostały ponownie użyte w grze [[Team Fortress 2]] w minigunie [[Gruby|Grubego]].
 
* Dźwięki miniguna zostały ponownie użyte w grze [[Team Fortress 2]] w minigunie [[Gruby|Grubego]].

Aktualna wersja na dzień 12:48, 1 kwi 2017

Minigun
Minigun L4D.png
Kategoria Inne
Właściwości
Magazynek Nieskończony
Noszona amunicja Nieskończony
Obrażenia 65
Szybko-
strzelność
2400/min
Obrażenia na sek. 2600
Zasięg średni/duży
Podobne Ciężki karabin maszynowy

Minigun jest bronią statyczną dostępną w grze Left 4 Dead . Zwykle stosowany jest do obrony obszarów przed silnymi przeciwnikami. W grze miniguny prawdopodobnie porozstawiało wojsko, jednak wszyscy zginęli, bądź uciekli, pozostawiając tę broń do użytku ocalałym. Potrzebuje trochę czasu aby rozkręcić działko, jednak nie trwa to długo. Gdy zacznie strzelać, minigun staje się najlepszą bronią wsparcia dostępną w grze. Jest to broń dosyć mocna, jednak traci celność na dalsze odległości. Z powodu, iż jest przymocowany do podłoża nie można go przenosić, można nim jedynie obracać o łuku 170°. Minigun posiada nieskończoną ilość amunicji, jednak może się przegrzać, co widać po czerwieniejącej lufie oraz po ulatniającym się dymie, który może utrudnić nam widok. Jeśli broń ulegnie przegrzaniu należy odczekać 20 sekund zanim całkowicie ostygnie. W Left 4 Dead 2 zamiast miniguna występuje Ciężki karabin maszynowy, jednak w plikach gry nadal zachowały się jego pliki dźwiękowe. Minigun możemy znaleźć w portach map z Left 4 Dead, czyli Bez litości, Kurs kolizyjny, Bilans ofiar, Morowe powietrze. Wyjątkiem jest kampania Krwawe żniwo, która jest jedyną kampanią w Left 4 Dead, w której nie znajdziemy miniguna.

[edytuj] Lokalizacje

[edytuj] Taktyka

  • Można znacznie poprawić celność broni, gdy podczas jej używania będziemy trzymać w ręku apteczkę, granat lub tabletki przeciwbólowe. Celownik miniguna dostosowuje się do trzymanej akurat broni, a wymienione przedmioty mają najdokładniejszy celownik.
  • Warto mieć kolegę, który będzie osłaniał tyły, gdyż minigun nie jest w stanie obracać się o 360°.
  • Staraj się najpierw eliminować specjalnych zarażonych, np. Huntera.
  • Patrz uważnie, gdzie są twoi kompani, gdyż broń może wyrządzić duże szkody twoim sojusznikom.
  • Gdy Tank jest kontrolowany przez AI, zawsze będzie atakował użytkownika miniguna. Można to wykorzystać jako przynętę, lub pomoc, gdy na przykład ktoś z drużyny znajduje się blisko Tanka.
  • Staraj się nie przegrzewać broni, zwłaszcza kiedy atakuje duża horda.
  • Kiedy używasz miniguna, nadal jesteś narażony na atak ze strony Smokera.
  • Chociaż większość ludzi unika miniguna, to w finałach jest wskazane jego użycie. Kiedy Tank jest na linii ostrzału, można mu zabrać dużą część zdrowia, lub od razu zabić.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • Szybkostrzelność modelu miniguna w rzeczywistości wynosi 40 pocisków na sekundę. Istnieją także modele, w których można ustawić ogień na 100 pocisków na sekundę, zwłaszcza stosowane na pokładach samolotów i helikopterów. Jednak szybkostrzelność w grze została mocno obniżona i ogranicza się jedynie do 7 pocisków na sekundę, czyli mniej od niektórych broni w grze.
  • Występowanie minigunów wskazuje fakt, że wojsko było na tyle zdesperowane, że zaczęło z nich korzystać, najprawdopodobniej z powodu coraz silniejszych zarażonych, na przykład Tanków. Zwykły karabin maszynowy nie byłby w takiej sytuacji zbyt pomocny.
  • Dźwięki miniguna zostały ponownie użyte w grze Team Fortress 2 w minigunie Grubego.
  • Tak naprawdę minigun zadaje 156.000 obrażeń na minutę czyli tyle, ile nie ma żaden zarażony.
  • Korzystanie z miniguna jest dobrym sposobem na Witch. Jeśli pojawi się blisko miniguna, wtedy można ją zabić, zanim ruszy do ataku.
  • W rzeczywistości Minigun jest zaprojektowany tak, aby nie mógł ulec przegrzaniu. Valve jednak dodała przegrzewanie się miniguna, aby broń nie była zbyt dobra. Jednak nawet pomimo tego jest w stanie długo wytrzymać, jeśli strzelamy z krótkimi przerwami.
  • W Left 4 Dead minigun w plikach gry nazwany jest prop_minigun. W Left 4 Dead 2 Ciężki karabin maszynowy w plikach gry jest nazwany tak samo.