Zombinat

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Ciekawostki)
m (red.)
Linia 17: Linia 17:
 
Po odstrzeleniu pasożyta, ten najprawdopodobniej odpada razem z czaszką , pozostawiając w miejscu głowy zaledwie dolną szczękę.
 
Po odstrzeleniu pasożyta, ten najprawdopodobniej odpada razem z czaszką , pozostawiając w miejscu głowy zaledwie dolną szczękę.
  
Jest duże prawdopodobieństwo, że tak jak w przypadku zwykłego zombie, zainfekowany pozostaje częściowo świadomym, dowodem tego są jęki i kawałki raportów, które nieszczęśnik wysyła przez radioodbiornik, który jest na standardowym wyposażeniu grup żołnierzy kombinatu. Dzięki kamizelce i nienasyconemu poczuciu głodu, zombine jest niezwykle wytrzymały. Często leży w stanie uśpienia, by nagle wstać i błyskawicznie zaatakować.
+
Jest duże prawdopodobieństwo, że tak jak w przypadku zwykłego zombie, zainfekowany pozostaje częściowo świadomym, dowodem tego są jęki i kawałki raportów, które nieszczęśnik wysyła przez radioodbiornik, który jest na standardowym wyposażeniu grup żołnierzy kombinatu. Dzięki kamizelce i nienasyconemu poczuciu głodu, zombine jest niezwykle wytrzymały. Często leży w stanie uśpienia, by nagle wstać i błyskawicznie zaatakować. Podczas szarży osiąga taką prędkość, jak [[Fast Zombie]] w biegu.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* Granat zombine zadaje bardzo duże obrażenia.
+
* Podczas pierwszego kontaktu z martwym zombine, [[Alyx]] żartuje na jego temat, łącząc słowa - zombie i [[Combine Soldier]]. Tak pojawia się po raz pierwszy nazwa ''zombine''.
* Granat, który zimbine trzyma podczas samobójczej szarży można przechwyc za pomocą [[Gravity Gun]]a.
+
* Granat, który zombine trzyma podczas samobójczej szarży można przechwyc za pomocą [[Gravity Gun]]a.
* Zombine podczas szarży osiągają prędkość dochodzącą do biegu [[Fast Zombie]] .
+
 
* Nie wiadomo, jak headcrab uporał się z maską, które szturmowcy mają na twarzach podczas misji, najprawdopodobniej zaatakował żołnierza kiedy ten nie miał maski na głowie, był nieprzygotowany lub umierający.
 
* Nie wiadomo, jak headcrab uporał się z maską, które szturmowcy mają na twarzach podczas misji, najprawdopodobniej zaatakował żołnierza kiedy ten nie miał maski na głowie, był nieprzygotowany lub umierający.
* Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym [[combine elite]], najprawdopodobniej są oni zbyt wyszkoleni, aby stac się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
+
* Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym [[Combine Elite]], najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
* Podczas pierwszego kontaktu z martwym zombine, [[Alyx]] żartuje na jego temat, łącząc słowa zombie i [[combine soldier]], z którego też wychodzi groteskowa nazwa zombine.
+
 
* Zombine nie są wstanie przetrwać rozpołowienia.  
 
* Zombine nie są wstanie przetrwać rozpołowienia.  
 
* Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie.
 
* Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie.

Wersja z 16:20, 13 lis 2009

Zombinat

Zombine EP1.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Xen
Rasa zombie
Bronie pazury, granat
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_zombine

Zombine - żołnierz kombinatu zainfekowany przez headcraba. Pojawia się po raz pierwszy w Half-Life 2: Episode One. Wybuch powstania zakłócił funkcjonowanie kombinatu w City 17 i działania grup żołnierzy były mniej skoordynowane, a przez to bardziej narażone na ataki. Z powodu destabilizacji Cytadeli, do miasta zaczęły się wdzierać istoty z pobliskich terenów.

Wygląd i zachowanie

Zombine jest zainfekowanym żołnierzem kombinatu, który podczas infekcji miał na sobie kamizelkę kuloodporną oraz mundur. Najprawdopodobniej, kamizelka uniemożliwiła dostęp pokarmu dla headcraba, który u standardowego zombie odżywia się przez wielki otwór w klatce piersiowej nosiciela. Może powodować to ślepą chęć zdobycia pokarmu, która czasem objawia się nagłą szarżą mutanta w stronę przeciwnika a nawet desperacki bieg z odbezpieczonym granatem w celu zabicia oponenta. Nie wiadomo, czy headcraby są na tyle inteligentne, aby wiedzieć do czego granat odłamkowy służy, czy też żywiciel jakimś cudem zdołał przez chwilę zapanować nad częścią ciała i odbezpieczyć ładunek, by skrócić swoje męki. Po odstrzeleniu pasożyta, ten najprawdopodobniej odpada razem z czaszką , pozostawiając w miejscu głowy zaledwie dolną szczękę.

Jest duże prawdopodobieństwo, że tak jak w przypadku zwykłego zombie, zainfekowany pozostaje częściowo świadomym, dowodem tego są jęki i kawałki raportów, które nieszczęśnik wysyła przez radioodbiornik, który jest na standardowym wyposażeniu grup żołnierzy kombinatu. Dzięki kamizelce i nienasyconemu poczuciu głodu, zombine jest niezwykle wytrzymały. Często leży w stanie uśpienia, by nagle wstać i błyskawicznie zaatakować. Podczas szarży osiąga taką prędkość, jak Fast Zombie w biegu.

Ciekawostki

  • Podczas pierwszego kontaktu z martwym zombine, Alyx żartuje na jego temat, łącząc słowa - zombie i Combine Soldier. Tak pojawia się po raz pierwszy nazwa zombine.
  • Granat, który zombine trzyma podczas samobójczej szarży można przechwyc za pomocą Gravity Guna.
  • Nie wiadomo, jak headcrab uporał się z maską, które szturmowcy mają na twarzach podczas misji, najprawdopodobniej zaatakował żołnierza kiedy ten nie miał maski na głowie, był nieprzygotowany lub umierający.
  • Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
  • Zombine nie są wstanie przetrwać rozpołowienia.
  • Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie.