Zombinat

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Ciekawostki)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 28: Linia 28:
 
* Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym [[Combine Elite]], najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
 
* Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym [[Combine Elite]], najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
 
* Zombine nie jest w stanie przetrwać rozpołowienia.  
 
* Zombine nie jest w stanie przetrwać rozpołowienia.  
* Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie. Cel poniekąd został osiągnięty, głównie przez możliwy granat oraz niebywałą wytrzymałość (Zombine potrafi przeżyć trafienie w headcraba z najbliższej odległości z obu rur [[Strzelba SPAS 12 (HL2)|Spasa]], a także trafienie z granatnika z [[Pistolet maszynowy|MP7]]).
+
* Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie. Cel poniekąd został osiągnięty, głównie przez możliwy granat oraz niebywałą wytrzymałość (Zombine potrafi przeżyć trafienie w headcraba z najbliższej odległości z obu rur [[Strzelba (HL2)|strzelby]], a także trafienie z granatnika z [[Pistolet maszynowy (HL2)|MP7]]).
 
* Czasami można usłyszeć jak zombine mówi przez radio: "Sector is <głeboki oddech> not secured"
 
* Czasami można usłyszeć jak zombine mówi przez radio: "Sector is <głeboki oddech> not secured"
 
*Peła lista raportów wypowiadanych przez Zombine to: Parasites..., Infestations, Move!, Target, Contect!, Necrotics "oddech" inbound, Biotic overrun, Biotic in perimeter, Extractors..., Bouncer! Medic!
 
*Peła lista raportów wypowiadanych przez Zombine to: Parasites..., Infestations, Move!, Target, Contect!, Necrotics "oddech" inbound, Biotic overrun, Biotic in perimeter, Extractors..., Bouncer! Medic!

Aktualna wersja na dzień 15:40, 25 wrz 2017

Zombinat

Zombine EP1.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Kombinat/Xen
Rasa zombie
Bronie pazury, granat
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_zombine
Hmmm. A Combine zombie. That's, that's like a...ah...a Zombine!
Right? Heh... Zombine, get it? Heh heh. Okay.

Zombinat (ang. Zombine) – żołnierz Kombinatu zainfekowany przez headcraba. Pojawia się po raz pierwszy w Half-Life 2: Episode One. Wybuch powstania zakłócił funkcjonowanie kombinatu w City 17 i działania grup żołnierzy były mniej skoordynowane, a przez to bardziej narażone na ataki. Z powodu destabilizacji Cytadeli, do miasta zaczęły się wdzierać istoty z pobliskich terenów.

[edytuj] Wygląd i zachowanie

Zombine jest zainfekowanym żołnierzem Kombinatu, który podczas infekcji miał na sobie kamizelkę kuloodporną oraz mundur. Najprawdopodobniej, kamizelka uniemożliwiła dostęp pokarmu dla headcraba, który u standardowego zombie odżywia się przez wielki otwór w klatce piersiowej nosiciela. Może powodować to ślepą chęć zdobycia pokarmu, która czasem objawia się nagłą szarżą mutanta w stronę przeciwnika a nawet desperacki bieg z odbezpieczonym granatem w celu zabicia oponenta. Nie wiadomo, czy headcraby są na tyle inteligentne, aby wiedzieć do czego granat odłamkowy służy, czy też żywiciel jakimś cudem zdołał przez chwilę zapanować nad częścią ciała i odbezpieczyć ładunek, by skrócić swoje męki.

Po odstrzeleniu pasożyta, ten najprawdopodobniej odpada razem z czaszką , pozostawiając w miejscu głowy zaledwie dolną szczękę.

Jest duże prawdopodobieństwo, że tak jak w przypadku zwykłego zombie, zainfekowany pozostaje częściowo świadomym, dowodem tego są jęki i kawałki raportów, które nieszczęśnik wysyła przez radioodbiornik, który jest na standardowym wyposażeniu grup żołnierzy kombinatu. Dzięki kamizelce i nienasyconemu poczuciu głodu, zombine jest niezwykle wytrzymały. Często leży w stanie uśpienia, by nagle wstać i błyskawicznie zaatakować. Podczas szarży osiąga taką prędkość, jak Fast Zombie w biegu.

[edytuj] Ciekawostki

  • Podczas pierwszego kontaktu z martwym zombinatem, Alyx żartuje na jego temat, łącząc słowa zombie i Kombinat (ang. Combine). Tak pojawia się po raz pierwszy nazwa zombinat (ang. zombine).
  • Granat, który zombinat trzyma podczas samobójczej szarży można przechwycić za pomocą Gravity Guna.
  • Nie wiadomo, jak headcrab uporał się z maską, które szturmowcy mają na twarzach podczas misji, najprawdopodobniej zaatakował żołnierza kiedy ten nie miał maski na głowie, był nieprzygotowany lub umierający.
  • Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
  • Zombine nie jest w stanie przetrwać rozpołowienia.
  • Według założeń twórców zombine miał stać się dla gracza czymś w rodzaju priorytetowego celu, wyróżniającym się spośród zombie. Cel poniekąd został osiągnięty, głównie przez możliwy granat oraz niebywałą wytrzymałość (Zombine potrafi przeżyć trafienie w headcraba z najbliższej odległości z obu rur strzelby, a także trafienie z granatnika z MP7).
  • Czasami można usłyszeć jak zombine mówi przez radio: "Sector is <głeboki oddech> not secured"
  • Peła lista raportów wypowiadanych przez Zombine to: Parasites..., Infestations, Move!, Target, Contect!, Necrotics "oddech" inbound, Biotic overrun, Biotic in perimeter, Extractors..., Bouncer! Medic!

[edytuj] Galeria