Gunship

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(dodałem coś)
m (Występowanie)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
 
|okres=[[Powstanie]]
 
|okres=[[Powstanie]]
 
|grupa=[[Kombinat]]  
 
|grupa=[[Kombinat]]  
|pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany
+
|pochodzenie=Nieznane
|rasa=prawdopodobnie [[Synth]]
+
|rasa=[[Synth]]
 
|bronie=<p></p>
 
|bronie=<p></p>
 
*Działko pulsacyjne
 
*Działko pulsacyjne
Linia 12: Linia 12:
 
|projektant=[[Ted Backman]]  
 
|projektant=[[Ted Backman]]  
 
|byt=npc_gunship}}  
 
|byt=npc_gunship}}  
'''Gunship''' jest latającą [[Synth|jednostką syntetyczną]] [[Kombinat]]u, zbrojną, mającą na celu patrolowanie dużych obszarów, oraz wspomaganie jednostek naziemnych w ciężkich sytuacjach kiedy przebicie się przez front jest niedostępne dla oddziału.
+
'''Gunship''' (pl. "Kanonierka") jest latającą [[Synth|jednostką syntetyczną]] [[Kombinat]]u, mającą na celu patrolowanie dużych obszarów, oraz wspomaganie jednostek naziemnych w ciężkich sytuacjach kiedy przebicie się przez front jest dla nich niemożliwe.
  
==Odgłosy==
+
==Opis==
Gunship wydaje wiele odgłosów. Gdy zauważy gracza lub oberwie rakietą, wydaje donośny ryk podobny do [[Advisor|Advisora]], gdy przestał widzieć gracza, wydaje potrójne piknięcie.
+
Wyglądem Kanonierka przypomina ogromnego, latającego i opancerzonego insekta, z pewnymi elementami przywodzącymi na myśl morskie ssaki. Ma segmentowane ciało dzielące się na cztery części; pierwsza to głowa, na której spodzie zamontowane jest działko pulsacyjne, główna broń kanonierki. Druga część jest swego rodzaju szyją, łączącą "głowę" z tułowiem, tutaj też znajduje się pierwsza para oczu stworzenia, a po obu bokach znajdują się kończyny przypominające skrzydła bądź płetwy, których kanonierka używa do manewrowania w powietrzu. Trzecia część, tułów, posiada drugą, znacznie większą parę oczu po obu bokach, dwa silniki odrzutowe z tyłu na górze, grill oraz działko brzuszne na spodzie, a na czubku znajduje się namalowany owalny symbol. Ostatnia część to ogon, który został zastąpiony śmigłami helikoptera, które jednak przy bliższej inspekcji okazują się wyglądać jak skrzydła ważki. Śmigła na ogonie dodatkowo zwiększają zwinność kanonierki.
 +
Spód kanonierki nie posiada pancerza, odsłaniając organy wewnętrzne i systemy wstawione przez [[Kombinat]]. Fuzja technologi i biologi sprawia, że trudno odróżnić jedne od drugich.
 +
Kanonierka posiada animację, w której pancerz się rozchyla i zwęża, a wnętrzności istoty wysuwają się i chowają z powrotem, jakby ta oddychała.
  
==Broń==
+
==Zachowanie==
Jest wyposażony w celne działko pulsacyjne którym bardzo skutecznie operuje, potrafi strącić w locie rakietę wymierzoną wprost w niego.
+
Kanonierka lata nad polem walki z dużą prędkością, szybko pozbywając się celów przy użyciu swojego działka pulsacyjnego. Działo zamontowane na "brzuchu" nie jest używane w żadnej z gier, jego działanie było jednak przedstawione w wersji beta [[Half-Life 2]].
Na spodzie ma niewielki otwór działający jak "[[działo wypaczające]]", w którym generuje promień niszczący wszystko w swoim zasięgu (podobne do działania ciężkiego działa Stridera).
+
Kanonierka wyróżnia się spośród innych synthów skłonnością do priorytetyzowania rakiet wystrzeliwanych przez gracza, co w połączeniu z jej szybkością i manewrowością czyni kanonierkę trudnym celem do trafienia.
 +
Gunship wydaje wiele odgłosów. Gdy zauważy gracza lub oberwie rakietą, wydaje donośny ryk podobny do [[Advisor|Advisora]], a gdy przestaje widzieć gracza, wydaje potrójne piknięcie. Dźwięki te przypominają dźwięki sonaru bądź delfinów, świadcząc, że gunship może używać swego rodzaju echolokacji do namierzania celów.
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
Gunship nie używa dezintegrujacego działa w bezpośrednim starciu gdyż jest to nieskuteczne. Aby używać tego działka wznosi się na bardzo dużą wysokość, gdzie dostrzeżenie go z ziemi jest niemożliwe, wystrzeliwuje promień (wyglądem przypomina jak ostrzał z moździerza) który szybko trafia w cel i nie pozostawia po nim śladu. Gdy wystrzelimy w jego stronę rakietę i będziemy ją kierować do okoła gunshipa, zostawi on gracza i będzie próbować ją zestrzelić, aż mu się to uda.
+
Gunship, podobnie jak [[Strider]], jest odporny na wszelkie rodzaje broni noszonej przez gracza, za wyjątkiem rakiet wystrzeliwanych z RPG oraz drugiego trybu strzału z AR2. Aby jednak trafić rakieta w cel należy kierować nią tak aby uniknąć ostrzału kanonierki, aby ta nie mogla zestrzelić rakiety w locie. Czasem można sobie ułatwić to zadanie, ustawiając się bezpośrednio pod kanonierka, skąd ta nie może sięgnać wystrzelonego pocisku.
 +
Zależnie od poziomu trudności zniszczenie gunshipa może wymagać 3, 5, bądź 7 trafień rakieta.
  
==Walka z gunshipem==
+
==Występowanie==
Walka z gunshipem jest niełatwa. Nie można atakować gunshipa strzałem prosto w niego, gdyż rakieta zostanie przez niego zestrzelona. Rakietę należy pokierować tak, aby uniknąć jego ognia, a następnie pokierować rakietę w jego tył, by go zaskoczyć.
+
Kanonierka po raz pierwszy pojawia się w rozdziale Punkt Wejścia, podczas ucieczki Gordona przez dachy, jednak nie występuje ona w charakterze wroga aż do walki w New Little Odessa w rozdziale Autostrada 17, gdzie tuz przed walką dostaje się wyrzutnie rakiet. Później kanonierki pojawiają się dość często po drodze do Nova Prospekt, najpierw jedna tuz po dokach, druga na moście, trzecia podczas walki w Latarni Morskiej, a dwie w samym wiezieniu.
 +
Później kanonierki pojawiają się w Mieście 17 podczas Powstania, wspomagając siły Kombinatu próbujące stłumić opór Rebeliantów. Jedna niszczy się na dachu Centrali Nadzoru, a dwie na samym końcu gry, na szczycie Cytadeli.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Aktualna wersja na dzień 07:30, 1 gru 2019

Gunship

Combine 23.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Kombinat
Pochodzenie Nieznane
Rasa Synth
Bronie

Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_gunship

Gunship (pl. "Kanonierka") jest latającą jednostką syntetyczną Kombinatu, mającą na celu patrolowanie dużych obszarów, oraz wspomaganie jednostek naziemnych w ciężkich sytuacjach kiedy przebicie się przez front jest dla nich niemożliwe.

Spis treści

[edytuj] Opis

Wyglądem Kanonierka przypomina ogromnego, latającego i opancerzonego insekta, z pewnymi elementami przywodzącymi na myśl morskie ssaki. Ma segmentowane ciało dzielące się na cztery części; pierwsza to głowa, na której spodzie zamontowane jest działko pulsacyjne, główna broń kanonierki. Druga część jest swego rodzaju szyją, łączącą "głowę" z tułowiem, tutaj też znajduje się pierwsza para oczu stworzenia, a po obu bokach znajdują się kończyny przypominające skrzydła bądź płetwy, których kanonierka używa do manewrowania w powietrzu. Trzecia część, tułów, posiada drugą, znacznie większą parę oczu po obu bokach, dwa silniki odrzutowe z tyłu na górze, grill oraz działko brzuszne na spodzie, a na czubku znajduje się namalowany owalny symbol. Ostatnia część to ogon, który został zastąpiony śmigłami helikoptera, które jednak przy bliższej inspekcji okazują się wyglądać jak skrzydła ważki. Śmigła na ogonie dodatkowo zwiększają zwinność kanonierki. Spód kanonierki nie posiada pancerza, odsłaniając organy wewnętrzne i systemy wstawione przez Kombinat. Fuzja technologi i biologi sprawia, że trudno odróżnić jedne od drugich. Kanonierka posiada animację, w której pancerz się rozchyla i zwęża, a wnętrzności istoty wysuwają się i chowają z powrotem, jakby ta oddychała.

[edytuj] Zachowanie

Kanonierka lata nad polem walki z dużą prędkością, szybko pozbywając się celów przy użyciu swojego działka pulsacyjnego. Działo zamontowane na "brzuchu" nie jest używane w żadnej z gier, jego działanie było jednak przedstawione w wersji beta Half-Life 2. Kanonierka wyróżnia się spośród innych synthów skłonnością do priorytetyzowania rakiet wystrzeliwanych przez gracza, co w połączeniu z jej szybkością i manewrowością czyni kanonierkę trudnym celem do trafienia. Gunship wydaje wiele odgłosów. Gdy zauważy gracza lub oberwie rakietą, wydaje donośny ryk podobny do Advisora, a gdy przestaje widzieć gracza, wydaje potrójne piknięcie. Dźwięki te przypominają dźwięki sonaru bądź delfinów, świadcząc, że gunship może używać swego rodzaju echolokacji do namierzania celów.

[edytuj] Taktyka

Gunship, podobnie jak Strider, jest odporny na wszelkie rodzaje broni noszonej przez gracza, za wyjątkiem rakiet wystrzeliwanych z RPG oraz drugiego trybu strzału z AR2. Aby jednak trafić rakieta w cel należy kierować nią tak aby uniknąć ostrzału kanonierki, aby ta nie mogla zestrzelić rakiety w locie. Czasem można sobie ułatwić to zadanie, ustawiając się bezpośrednio pod kanonierka, skąd ta nie może sięgnać wystrzelonego pocisku. Zależnie od poziomu trudności zniszczenie gunshipa może wymagać 3, 5, bądź 7 trafień rakieta.

[edytuj] Występowanie

Kanonierka po raz pierwszy pojawia się w rozdziale Punkt Wejścia, podczas ucieczki Gordona przez dachy, jednak nie występuje ona w charakterze wroga aż do walki w New Little Odessa w rozdziale Autostrada 17, gdzie tuz przed walką dostaje się wyrzutnie rakiet. Później kanonierki pojawiają się dość często po drodze do Nova Prospekt, najpierw jedna tuz po dokach, druga na moście, trzecia podczas walki w Latarni Morskiej, a dwie w samym wiezieniu. Później kanonierki pojawiają się w Mieście 17 podczas Powstania, wspomagając siły Kombinatu próbujące stłumić opór Rebeliantów. Jedna niszczy się na dachu Centrali Nadzoru, a dwie na samym końcu gry, na szczycie Cytadeli.

[edytuj] Galeria