Synth
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Zmieniłem Hutnera na Huntera) |
m |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 14: | Linia 14: | ||
*npc_hunter | *npc_hunter | ||
*npc_ministrider | *npc_ministrider | ||
− | *npc_strider}} | + | *npc_strider |
− | + | }} | |
'''Synthy''' zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez [[Kombinat]] w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny. | '''Synthy''' zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez [[Kombinat]] w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny. | ||
Nie jest do końca jasne, które pokazane w serii Synthy są "prawdziwymi" gatunkami, pojmanymi z naturalnych środowisk i wyposażonymi dodatkowo przez Kombinat, a które zostały wyhodowane zupełnie sztucznie. Nie wiadomo też, czy przed przyłączeniem do Kombinatu były w pełni organiczne, czy też ich transformacja rozpoczęła się wcześniej. | Nie jest do końca jasne, które pokazane w serii Synthy są "prawdziwymi" gatunkami, pojmanymi z naturalnych środowisk i wyposażonymi dodatkowo przez Kombinat, a które zostały wyhodowane zupełnie sztucznie. Nie wiadomo też, czy przed przyłączeniem do Kombinatu były w pełni organiczne, czy też ich transformacja rozpoczęła się wcześniej. | ||
− | Prawdopodobnie Synthy nie zawsze przybywają na | + | Prawdopodobnie Synthy nie zawsze przybywają na Ziemię w pełni zmodyfikowane. W [[Cytadela|Cytadeli]] istnieją fabryki, w których zachodzi ten proces. Można na przykład zobaczyć [[stalker]]y, które na niższych poziomach budynku pracują nad Gunshipami. |
− | Ich pancerz jest w dużej | + | Ich pancerz jest w dużej mierze odporny na ostrzał (z wyjątkiem [[Hunter]]a i [[Shield Scanner]]a) - uderzające w niego kule nie pozostawiają śladów i wydają dźwięk brzdęknięcia. Pancerz może zostać zerwany przy użyciu duzej siły, co zademonstrował [[Dog]] podczas walki ze [[Strider]]em w ''[[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]]''. Jedyną bronią efektywną w walce z dużymi Synthami są te z eksplodującą amunicją ([[Wyrzutnia rakiet (HL2)|wyrzutnia rakiet]], drugi tryb strzału [[Pistolet maszynowy|pistoletu maszynowego]] i [[Bomba Magnussona]]) i [[Kula energii|kule energii]]. |
{{Istoty}} | {{Istoty}} |
Aktualna wersja na dzień 07:14, 1 gru 2019
Synth | |
Okres występowania | Okres przed Powstaniem i Powstanie |
Przynależność | Kombinat |
Pochodzenie | Sztucznie wyprodukowany |
Rasa | Cyborg |
Bronie | różne |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt |
|
Synthy zwane też jednostkami syntetycznymi to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
Nie jest do końca jasne, które pokazane w serii Synthy są "prawdziwymi" gatunkami, pojmanymi z naturalnych środowisk i wyposażonymi dodatkowo przez Kombinat, a które zostały wyhodowane zupełnie sztucznie. Nie wiadomo też, czy przed przyłączeniem do Kombinatu były w pełni organiczne, czy też ich transformacja rozpoczęła się wcześniej.
Prawdopodobnie Synthy nie zawsze przybywają na Ziemię w pełni zmodyfikowane. W Cytadeli istnieją fabryki, w których zachodzi ten proces. Można na przykład zobaczyć stalkery, które na niższych poziomach budynku pracują nad Gunshipami.
Ich pancerz jest w dużej mierze odporny na ostrzał (z wyjątkiem Huntera i Shield Scannera) - uderzające w niego kule nie pozostawiają śladów i wydają dźwięk brzdęknięcia. Pancerz może zostać zerwany przy użyciu duzej siły, co zademonstrował Dog podczas walki ze Striderem w Episode Two. Jedyną bronią efektywną w walce z dużymi Synthami są te z eksplodującą amunicją (wyrzutnia rakiet, drugi tryb strzału pistoletu maszynowego i Bomba Magnussona) i kule energii.
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Synth |
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |
Humanoidalne |
Civil Protection · Overwatch Soldier · Overwatch Shotgunner · Overwatch Sniper · Overwatch Elite · Stalker |
||||
Syntetyczne |
Advisor Pod · Crab Synth · Combine Dropship · Combine Gunship · Hunter · Mortar Synth · Shield Scanner · Strider |
||||
Wycięte |
|