Displacer Cannon
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Ciekawostki) |
m (→Ogólnie) |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | Portale generowane przez Displacer Cannon działają inaczej w porównaniu z innymi portalami generowanymi w ośrodku [[Black Mesa]]. Do wygenerowania i podtrzymania ich żywotności nie jest potrzebne stałe źródło energii. Portale są tworzone poprzez wyrzut dużej ilości energii pola przenoszącego, co pozwala portalowi pozostanie otwartym zanim energia się wyczerpie. Wygenerowanie energii do takiego stopnia w tak kompaktowym urządzeniu jakim jest | + | Portale generowane przez Displacer Cannon działają inaczej w porównaniu z innymi portalami generowanymi w ośrodku [[Black Mesa]]. Do wygenerowania i podtrzymania ich żywotności nie jest potrzebne stałe źródło energii. Portale są tworzone poprzez wyrzut dużej ilości energii pola przenoszącego, co pozwala portalowi pozostanie otwartym zanim energia się wyczerpie. Wygenerowanie energii do takiego stopnia w tak kompaktowym urządzeniu jakim jest Displacer Cannon prawdopodobnie opiera się na wykorzystaniu [[kryształ z Xen|kryształu]] z [[Xen]] lub innej egzotycznej materii. Innym kluczowym komponentem broni jest mini reaktor nuklearny zasilany zubożonym uranem 235, tym samym używanym do zasilania [[Tau Cannon]] i [[Gluon gun]] - eksperymentalnych broniach zaprojektowanych w Black Mesa. |
Portal wyrzucony z Displacer Cannon będzie poruszał się w linii prostej w zależności od grawitacji teleportując cząsteczki powietrza i kurzu na które trafi - nie wpływają one jednak na wyczerpanie się energii portalu. Proces ten będzie jonizował powietrze czego rezultatem jest światło wydobywające się z portalu. Jeżeli portal zetknie się z ciałem o dużej masie straci on większość energii przenoszącej i zapadnie się. W tym krótkim czasie zanim to nastąpi materia która zetknęła się z portalem zostanie przeniesiona, chyba że masa tej materii jest zbyt duża co będzie skutkowało wytraceniem energii i zapadnięciem się portalu. Limit masowy jest trochę większy niż masa przeciętnego człowieka. Większe stworzenia, pojazdy, gęste obiekty lub ściany nie mogą być przeteleportowane. | Portal wyrzucony z Displacer Cannon będzie poruszał się w linii prostej w zależności od grawitacji teleportując cząsteczki powietrza i kurzu na które trafi - nie wpływają one jednak na wyczerpanie się energii portalu. Proces ten będzie jonizował powietrze czego rezultatem jest światło wydobywające się z portalu. Jeżeli portal zetknie się z ciałem o dużej masie straci on większość energii przenoszącej i zapadnie się. W tym krótkim czasie zanim to nastąpi materia która zetknęła się z portalem zostanie przeniesiona, chyba że masa tej materii jest zbyt duża co będzie skutkowało wytraceniem energii i zapadnięciem się portalu. Limit masowy jest trochę większy niż masa przeciętnego człowieka. Większe stworzenia, pojazdy, gęste obiekty lub ściany nie mogą być przeteleportowane. |
Wersja z 17:17, 11 lut 2020
Displacer Cannon | |
Przynależność | Black Mesa |
Typ | Prototypowa broń do teleportacji |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Obrażenia | 250 (natychmiastowa śmierć dla wrogów rozmiarów człowieka) |
Szybkostrzelność | duża |
Odrzut | mały |
Rozrzut | minimalny |
Prędkość pocisku | mała |
Magazynek | 100 (zubożony uran 235) |
Noszona amunicja | 100 (1 strzał - 20 sztuk; teleportacja - 60) |
Komenda | weapon_Displacer Cannon |
Odpowiedniki | Handheld Portal Device |
Displacer Cannon, również znane jako XV11382 – broń używana wyłącznie w dodatku Half-Life: Opposing Force. Jest to urządzenie służące do tworzenia portali, najprawdopodobniej w celach badawczych, wyprodukowana jeszcze przed incydentem w Black Mesa. Posiada dwa tryby strzału. Pierwszy wysyłający portal i drugi służący do teleportowania użytkownika oraz do zadawania obrażeń przeciwnikom znajdującym się w bezpośrednim otoczeniu używanej broni.
Spis treści |
Występowanie
Pierwszy raz urządzenie można znaleźć w rozdziale We Are Not Alone na Xen. Wysoko nad ziemią pojawia się naukowiec właśnie z Displacer Cannonem, niestety spadając z wysokości ginie. Można więc można wywnioskować z tej sytuacji, że użytkownik nie może się przenieść w wybrane przez siebie miejsce.
Ogólnie
Portale generowane przez Displacer Cannon działają inaczej w porównaniu z innymi portalami generowanymi w ośrodku Black Mesa. Do wygenerowania i podtrzymania ich żywotności nie jest potrzebne stałe źródło energii. Portale są tworzone poprzez wyrzut dużej ilości energii pola przenoszącego, co pozwala portalowi pozostanie otwartym zanim energia się wyczerpie. Wygenerowanie energii do takiego stopnia w tak kompaktowym urządzeniu jakim jest Displacer Cannon prawdopodobnie opiera się na wykorzystaniu kryształu z Xen lub innej egzotycznej materii. Innym kluczowym komponentem broni jest mini reaktor nuklearny zasilany zubożonym uranem 235, tym samym używanym do zasilania Tau Cannon i Gluon gun - eksperymentalnych broniach zaprojektowanych w Black Mesa.
Portal wyrzucony z Displacer Cannon będzie poruszał się w linii prostej w zależności od grawitacji teleportując cząsteczki powietrza i kurzu na które trafi - nie wpływają one jednak na wyczerpanie się energii portalu. Proces ten będzie jonizował powietrze czego rezultatem jest światło wydobywające się z portalu. Jeżeli portal zetknie się z ciałem o dużej masie straci on większość energii przenoszącej i zapadnie się. W tym krótkim czasie zanim to nastąpi materia która zetknęła się z portalem zostanie przeniesiona, chyba że masa tej materii jest zbyt duża co będzie skutkowało wytraceniem energii i zapadnięciem się portalu. Limit masowy jest trochę większy niż masa przeciętnego człowieka. Większe stworzenia, pojazdy, gęste obiekty lub ściany nie mogą być przeteleportowane.
Gdy portal zapada się powoduje falę przenoszącą. Taka fala powoduje niebezpieczne zakłócenia czasoprzestrzenne oraz anomalie, które mogą uszkodzić strukturę teleportowanej materii. Gdy Displacer Cannon jest wykorzystywany jako narzędzie do teleportowania obiektów lub istnień żywych, użytkownik musi zadbać o to, aby w pobliżu nie znajdowały się żadne obiekty czy ludzie, którym fala przenosząca mogłaby zaszkodzić. Fala zostaje również wytworzona podczas gdy używa się funkcji samoteleportacji. Takie same środki bezpieczeństwa powinny być zachowane.
Niebezpieczne właściwości technologii Displacer Cannona czynią go bardzo mocną bronią. Użytkownik może wykorzystać wystrzelony portal do zneutralizowania wroga bądź grupy wrogów. Wpierw światło portalu zrani wroga a następnie fala przenosząca wytworzona przez zapadający się portal wyeliminuje kilku wrogów ludzkich rozmiarów znajdujących się w pobliżu. Dodatkowo można przeteleportować wroga do niebezpiecznej dla niego lokacji.
Kapral Adrian Shephard, członek jednostki do walki w niebezpiecznym środowisku wysłany do Black Mesa, znalazł Cannon Displacer po przeteleportowaniu się do świata Xen w dodatku Half-Life: Opposing Force w rozdziale We Are Not Alone. Urządzenie pojawiło się wysoko w powietrzu razem z naukowcem, który korzystał z tej broni. Prawdopodobnie naukowiec wykorzystał drugi tryb broni aby uciec przed niebezpieczeństwem. Naukowiec zginął w skutek upadku z wysokości. Adrian przejął urządzenie od naukowca i używał go dalej jako broni. Kapral Shephard nie zauważył nigdy podobnego przypadku samoteleportacji, do czasu gdy sam użył drugiego trybu tej broni. Został on przeniesiony do innej lokacji, za każdym razem innej. Miejsca docelowe teleportacji były losowe i znajdowały się na obszarze Xen. Wydaje się, że prototyp Displacer Cannona nie miał możliwości wyboru miejsca docelowego teleportacji, bądź też miejsce teleportacji było planowane gdzieś w ośrodku Black Mesa a nie bezpośrednio przez broń. Jest możliwe, że Shephard, będąc żołnierzem, a nie naukowcem, szkolonym w dziedzinie przenoszenia się między wymiarami, nie miał tak naprawdę pojęcia jak ustawić miejsce docelowe teleportacji tzn. nie miał wystarczających umiejętności do poprawnego posługiwania się tym narzędziem.
Technologia miniaturyzacji urządzeń do teleportacji wydaje się być stracona, gdyż teleportery budowane przez Rebeliantów przeciwko Kombinatowi są o wiele większe niż Displacer Cannon. Jest jednak możliwe, że przenośne urządzenia do teleportacji pojawią się później w przeszłości. Aperture Science Handheld Portal Device jest tego dobrym przykładem.
Chociaż broń ta nie była wcześniej ukazywana, plany i schematy tej broni można znaleźć w biurach w rozdziale gry Friendly Fire.
Zestawienie lokacji teleportacji
Użycie Displacer Cannona zawsze wysyła Shepharda do małej lokacji (znajdującej się w obszarze mapy). Obszar zawsze zawierają jeden lub dwa portale przenoszące go do miejsca, z którego został przeteleportowany. W lokacjach tych często można natknąć się na ciała naukowców z Black Mesa (w fartuchach lub w kombinezonach HEV a także, skrzynki z wyposażeniem lub nie wrogo nastawionych przeciwników.
- We Are Not Alone (of3a2): Xen. To jest mapa, na której Displacer Cannon zostaje odnaleziony. Po tym jak Gordon Freeman teleportuje się do Xen, Shephard używa innego portalu, który wysyła go do innego obszaru Xen. Na tym obszarze można znaleźć teleport rasy X zasilany przez duży kryształ, z którego wylatują orby i wlatują do innego portalu znajdującego się przy ciele naukowca wysłanego do świata granicznego. Tam Shephard jest świadkiem sytuacji, w której naukowiec zostaje przeteleportowany wysoko nad ziemią i spada z wysokości tracąc życie. Po zabraniu mu Displacer Cannona, Adrian może go użyć do teleportacji do ośrodka szkoleniowego Black Mesy. W ośrodku tym można zauważyć Vortigaunta atakującego instruktora holograficznego.
- Crush Depth (of3a4): Z kompleksu biokopuły Shepard może teleportować się do tej samej lokacji w Xen widzianej przez Gordona podczas kaskady rezonansowej w Half-Life. Tam też ma mają miejsce wydarzenia z dodatku Half-Life: Decay - rozdziału bonusowego Xen Attacks. Widzimy tam Bullsquidy pijące z leczniczego źródła. Nie reagują one jednak na nas. Portal teleportujący przenosi z powrotem do Black Mesa. Znajduje się on nieopodal w jaskini.
- Crush Depth (of3a5): Z kompleksu biokopuły teleportuje się do lokacji w Xen gdzie naukowiec z Displacer Cannonem wisi nad przepaścią. Jednakże Shephard nie teleportuje się na twardej płaszczyźnie lecz spada w przepaść i ginie. Zostaje wyświetlony komunikat o treści: "Status: Accidental death - Postmortem: Displacer Cannon self-teleport mishap" (Status: Przypadkowa śmierć - Postmortem: Nieszczęśliwy wypadek podczas teleportacji Displace Cannonem). Na jednej z wysepek znajduje się źródło lecznicze.
- Crush Depth (of3a6): Z kompleksu biokopuły, teleportuje do miejsca w Xen, gdzie znajdują się ciała naukowców z grupy badawczej. Portal przenosi z powrotem do kompleksu biokopuł. Czasami portal przenosi w miejsce gdzie znajduje się inny portal przenoszący w to samo miejsce w Xen.
- Vicarious Reality (of4a1): Ponownie z kompleksu biokopuły, teleportuje do groty w świecie Xen, gdzie znajduje się ocalały naukowiec. Naukowiec może przeteleportować się z powrotem poprzez portal, lecz potem nie można go odnaleźć. W grocie znajduje się także lecznicze źródło, kryształy z Xen oraz kilka świecących łodyg.
- Vicarious Reality (of4a2): Ponownie z kompleksu biokopuły teleportuje do wymiaru Xen. Obszar z trzema wysepkami połączonymi ze sobą pionowo poprzez wielką kolumnę. Znajdują się tam kryształy z Xen, ciała członków grupy badawczej oraz dwa stada ptaków z Xen.
- Vicarious Reality (of4a3): Ponownie z kompleksu biobiokopuły, teleportuje do tego samego obszaru Xen co w mapie "of3a6". Miejsce to różni się jedynie tym, że niebo jest teraz całkowicie czarne. To miejsce można zaobserwować krótko w rozdziale Deliverance dodatku Half-Life: Blue Shift. Nie widać tam wtedy ciał grupy badawczej ani skrzynek z zaopatrzeniem.
- Pit Worm's Nest (of4a4): Z Obszaru 3: Przetwarzanie Odpadów teleportuje do dużej zalanej groty w Xen, w której znajdują się świecące łodygi oraz ciała naukowców. Pierwszy naukowiec ma na sobie fartuch a drugim naukowcem jest kobieta w kombinezonie HEV. Tą kobietą jest prawdopodobnie Gina Cross z dodatku Half-Life: Decay. Pomimo, że obszar ten znajduje się w świecie Xen, można dosłuchać się z tamtąd odgłosów Pit Worma.
- Pit Worm's Nest (of4a5): Ponownie z obszaru 3: przetwarzanie odpadów, teleportuje do tego samego miejsca jak w mapie "of3a5".
- Foxtrot Uniform (of5a1): Z hangarów sektora G, teleportuje do tej samej lokacji w Xen jak w przypadku mapy "of4a1" z tym wyjątkiem, że nie ma tam już naukowca.
- Foxtrot Uniform (of5a2): Ponownie z hangarów sektora G, teleportuje do tej samej lokacji w Xen jak w przypadku mapy "of3a4".
- Foxtrot Uniform (of5a3): Ponownie z hangarów sektora G, teleportuje do tej samej lokacji w Xen jak w przypadku mapy "of3a4".
- Foxtrot Uniform (of5a4): Z sektora G: Tama wodno-energetyczna, teleportuje do tego samego obszaru w świecie Xen co w mapie "of4a4" z tym, że teraz znajdują się tam dwa portale. Pierwszy portal przenosi z powrotem do hangarów w pobliżu tamy, natomiast drugi do laboratoriów zaawansowanych badań biologicznych.
- The Package (of6a1): Z obszarów pustynnych znajdujących się za tamą wodno-energetyczną, teleportuje do tego samego obszaru w Xen co w mapie "of4a1". Ponownie znajduje się tutaj naukowiec, lecz nie teleportuje się gdy wejdzie w obszar portalu.
- The Package (of6a2): Z zewnątrz sektora E: Ośrodek Zarządzania i Składowania, teleportuje do tego samego miejsca w Xen co w mapie "of4a3".
- The Package (of6a3): Z sektora E: Ośrodek Zarządzania i Składowania, teleportuje do tego samego obszaru Xen co w mapie "of4a4". Oba portale powrotne teleportują w to samo miejsce, w zależności z jakiego miejsca na mapie przeteleportował się Shephard.
- The Package (of6a4): Z podziemnego parkingu sektora E: Ośrodek Zarządzania i Składowania, teleportuje do obszaru Xen, do którego można przenieść się będąc na mapie "of3a4".
- Worlds Collide (of6a4b): Z podziemnego parkingu sektora E: Ośrodek Zarządzania i Składowania, teleportuje obszaru Xen, do którego można przenieść się będąc na mapie "of3a4".
- Worlds Collide (of6a5): Z miejsca gdzie znajduje się Gene Worm (Sektor E: Ośrodek Zarządzania i Składowania]]) teleportuje do świata Xen w którym znajdują się trzy wysepki, martwy członek grupy badawczej i jego skrzynka zaopatrzeniowa oraz kilka kryształów z Xen.
Ciekawostki
- W fanowskim porcie PC gry Half-Life: Decay, Displacer Cannon można znaleźć w rozdziale Domestic Violence, w pokoju na poziomie 3. dormitoriów. Aby zdobyć tę broń, gracze muszą odnaleźć trzy części tajnego kodu, a następnie znaleźć duży kontroler PS2 i wpisać kod. Wcześniej zamknięte drzwi otworzą się umożliwiając dostęp do Displacer Cannona. Broń może zostać użyta do przeniesienia się do sekretnego poziomu gry dostępnego (tylko w porcie PC). Tam też, można odkryć kolejny sekret. Ponowne użycie tego kodu w dormitoriach powoduje odblokowanie ukrytego rozdziału gry. po teleportacji, w Displacer Cannonie pozostanie trochę amunicji, niestety w dalszej części gry nie będzie już można znaleźć amunicji do tej broni.
- Oficjalna nazwa Displacer Cannona może odnośić się do THX-1138 George'a Lucasa wspomnianego wielokrotnie w Gwiezdych Wojnach oraz innych dziełach autora.
- W grze Half-Life: Opposing Force, gracz może zdobyć Displacer Cannon poprzez użycie komendy "impulse 101". Niestety użycie drugiego trybu strzału tej broni (przed rozdziałem We Are Not Alone) nie skutkuje teleportacją gracza.
- Na rurce z prawej strony urządzenia widnieje napis BLACK MESA XV11382.
- Użycie alternatywnego użycia broni skutkuje zużyciem 60 jednostek amunicji. Uniemożliwia to ponownej samoteleportacji będąc w Xen.
Galeria
Schemat konstrukcji Displacer Cannona (rozdział Friendly Fire)
Inny schemat konstrukcji Displacer Cannona (rozdział Friendly Fire)
Gry w których pojawiła się ta broń
- Half-Life: Opposing Force (po raz pierwszy)
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |