Lamarr
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Lamarr - Pupilek doktora Isaaca Kleinera, który ją oswoił. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka).
Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół głowy, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie kopulować z napotkanymi ludźmi.
Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy headcraby dzielą się na płcie.Spis treści
Half-Life 2
Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barney'ego Calhouna, po czym ucieka. Kilka minut później przypadkiem uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Freeman. Cała operacja bierze w łeb, a Gordon ledwie uchodzi z życiem. Przez awarię musi na własnych nogach dotrzeć do kompleksu Black Mesa East.
Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do jego laboratorium (po przygodach w Nova Prospekt), Kleiner nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że "jest tylko jedna Hedy".
Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.
Half-Life 2: Episode One
Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli - pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi "Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!".
Half-Life 2: Episode Two
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale Nasz wspólny przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu z ośrodka White Forest Rocket Facility, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać - na swoje nieszczęście do kadłuba rakiety. Później zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg), jednak uznają to za zwykłą anomalię. Gracz może wszakże, jeszcze przed zatrzaśnięciem włazu, wrzucić do środka gnoma znalezionego w pierwszym rozdziale Episode Two.