Shield Scanner

Wersja Elektryk (dyskusja | edycje) z dnia 18:42, 7 gru 2009
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Shield Scanner

Shield Scanner.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Kombinat
Pochodzenie Sztucznie wyprodukowany
Rasa Synth
Bronie Skaczące miny
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_clawscanner

Shield scanner to niewielki synth, stworzony i wykorzystywany przez Kombinat do zadań bojowych oraz rozpoznawczych. Pierwszy raz pojawia się w Half-Life 2 podczas powstania. Można je również zauważyć przecinające niebo w końcowych etapach Half-Life 2: Episode One.

Budowa i zastosowanie

Shield scanner jest nieco mniejszy od konwencjonalnego skanera. Posiada mocny pancerz, oraz otwieraną przednią klapę, za którą skrywa się masywne biomechaniczne ramię przystosowane do przenoszenia skaczących min. Na klapie widnieje spory, czerwony znak Kombinatu. Posiadają one jedną kamerę, współgrającą z silną lampą. Tak jak zwykłe scannery, potrafią robić zdjęcia, lecz efekt oślepienia ich fleszem trwa nieco dłużej. Podobnie jak swoje mechaniczne odpowiedniki, zasilane są pojedynczą baterią, która od czasu do czasu może z nich wypaść i posłużyć do zasilenia kombinezonu HEV.

Skanery tego typu działają głownie na terenach będących strefami walk. Są niezwykle wszechstronne. Wykorzystuje się je głównie do przeprowadzania rekonesansu, wyszukiwania rebeliantów, oraz innych zagrożeń dla wojsk. Często latają w formacjach od czterech do sześciu sztuk, przenosząc skaczące miny i zrzucając je w miejsca, gdzie zaobserwowano wrogie jednostki. Niejednokrotnie zdarza się, że skanery celowo starają się zrzucać miny wprost na głowy swoich oponentów, co zazwyczaj kończy się ich natychmiastową śmiercią. Ponadto, mogą działać we współpracy ze striderami, wyszukując dla nich ukryte cele, w miejscach, do których trójnogi normalnie nie mają dostępu (np. we wnętrzach budynków)

Ciekawostki

  • Oba typy scannerów ignorują Zombie
  • Model shield scanner'a widziany w model viewer (SDK) posiada animację ataku za pomocą szczęk, przytrzymujących miny podczas lotu. Ta animacja nigdy nie została użyta w grze.

Galeria