Poison headcrab

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Wycofano edycje użytkownika 196.29.192.166 (dyskusja). Autor przywróconej wersji to 83.21.114.18.)
m (Poison Headcrab przeniesiono do Poison headcrab nad przekierowaniem)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2</ikony>
 
{{Istota infobox  
 
{{Istota infobox  
 
|grafika=BlackCH- glowne.jpg
 
|grafika=BlackCH- glowne.jpg
Linia 41: Linia 42:
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Pzombie- rzut.jpg|Poison Zombie podczas rzutu headcrabem
+
Grafika:Pzombie- rzut.jpg|Poison Zombie podczas rzutu headcrabem.
Grafika:BlackHC- atak2.jpg|czarne headcraby atakujące mężczyznę
+
Grafika:BlackHC- atak2.jpg|czarne headcraby atakujące mężczyznę.
Grafika:BlackHC- niespodzianka.jpg|niespodziewany atak
+
Grafika:BlackHC- niespodzianka.jpg|niespodziewany atak.
Grafika:BlackHC-szukacz.jpg|Crab szukający czegoś w trawie
+
Grafika:BlackHC-szukacz.jpg|Crab szukający czegoś w trawie.
Grafika:BlackHC- lot.jpg|Headcrab podczas skoku, widać dokładnie jego spodnią część
+
Grafika:BlackHC- lot.jpg|Headcrab podczas skoku, widać dokładnie jego spodnią część.
Grafika:BlackHC- skarga.jpg|Headcrab alarmujący otoczenie
+
Grafika:BlackHC- skarga.jpg|Headcrab alarmujący otoczenie.
 +
Grafika:CH.jpg|czarny crab w ciemnym pomieszczeniu.
 +
Grafika:CH2.jpg|tutaj: robiący głupie miny.
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 54: Linia 57:
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Istoty z Half-Life 2: Episode Two]]
 +
 +
[[overwiki:Poison Headcrab]]
 +
[[wikipedia:Headcrab]]
 +
[[wikipediapl:Headcrab]]

Aktualna wersja na dzień 21:46, 7 lis 2015

Poison headcrab

BlackCH- glowne.jpg
Okres występowania Powstanie
Pochodzenie Niejasne,
prawdopodobnie Xen
Rasa Headcrab
Bronie Atak przez ugryzienie
Neurotoksyna
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt
  • npc_headcrab_poison
  • npc_headcrab_black

Poison headcrab (z ang. trujący headcrab), znany również jako czarny headcrab, to jeden z podgatunków headcraba. Jest to jak dotąd najniebezpieczniejsza zaobserwowana forma tych stworzeń. Po raz pierwszy, podobnie jak szybkie headcraby, pojawiaja się w Half-Life 2, dlatego też nie można jednoznacznie stwierdzić, czy jest to odmiana naturalna, bądź efekt genetycznych eksperymentów Kombinatu, mających uczynić z headcrabów broń.

[edytuj] Anatomia i zachowanie

Trujące headcraby anatomicznie podobne są do pozostałych gatunków, lecz już na pierwszy rzut oka widać wyraźne różnice w wyglądzie. Przede wszystkim są nieco większe, bardziej rozłożyste, mają masywne nogi zakończone sporymi, zawiniętymi pazurami oraz potężne kolce jadowe. Tak jak nazwa wskazuje, niemal w całości są czarne, jedynie przeguby nóg są białe, otoczone czerwonawymi przebarwieniami. Ich skóra jest połyskliwa, zdaje się być śliska, wilgotna. Pokryta jest drobnymi, rzadkimi włoskami. Na szczycie tułowia można dojrzeć białawy wzór, przypominający nieco ubarwienie pająka krzyżaka. Wzór ten wg wielu osób przedstawia czaszkę ze skrzyżowanymi piszczelami.

Przedstawiciele tego gatunku posiadają gruczoły jadowe, wytwarzające zabójczą neurotoksynę, wstrzykiwaną ofierze za pomocą kolców jadowych. Zaaplikowana trucizna działa niemal natychmiastowo, powodując spadek życia do 1 bądź 2 healthpointów (zależnie od gatunku ofiary).

W normalnych warunkach, czarne headcraby nie są zbyt szybkie. Ich chód jest powolny, aczkolwiek bardzo dostojny. W sytuacji zagrożenia, pod tym względem zmieniają się diametralnie. W jednej chwili, potrafią wznieść korpus o kilka centymetrów i zacząć uciekać w tempie, które niemal dorównuje szybkim headcrabom. Nie są to jednak długodystansowce, ich bieg nigdy nie trwa dłużej niż 10 sekund, dlatego też, jeżeli już są do niego zmuszone, uciekają w najbliższe bezpieczne miejsce (wszelkie dziury, wysokie trawy, krzaki itp.)

Taktyka i zachowanie trujących headcrabów zdaje się być dosyć wyrafinowane. Nie lubią one ścigać ofiary, raczej starają się zwabić ją do siebie. Gdy takową spostrzegą, zaczynają wydawać ciche dźwięki. Jeżeli nie poskutkują, headcrab może starać się podejść do ofiary. Czasem, gdy są zranione, mogą nie zwracać uwagi na ofiarę, a nawet starać się przed nią ukryć. Atak jest wspólny dla wszystkich headcrabów. Polega on na podejściu do ofiary na określoną odległość (około 2-3 metrów) a następnie skoku, w kierunku jej głowy z jednoczesnym ukąszeniem. Czarny headcrab udoskonalił tą taktykę o użycie jadu, który wstrzykuje ofierze w momencie ugryzienia. Toksyna drastycznie osłabia, lecz nie zabija. Zainfekowany organizm staje się niezwykle podatny na obrażenia i może łatwo zginąć.

Czarny headcrab, tak jak pozostałe gatunki potrafi mutować i kontrolować swoje ofiary. W tym celu wskakuje na głowę wroga, silnie zakleszczając się na tułowiu za pomocą haczykowatych pazurów na koniuszkach nóg. Headcraby w jakiś sposób potrafią opanowywać mózg oraz układ nerwowy ofiary, jednocześnie silnie ją okaleczając i mutując. Nie wiadomo czy w takim przypadku ofiara dalej żyje, a jeżeli tak, czy posiada jeszcze jakąś formę świadomości. Prawdopodobnie nie, lecz od czasu do czasu można usłyszeć wydawane przez nie dźwięki, przypominające słowa, co czyni tą kwestię dyskusyjną.

Information icon.pngOsobny artykuł: Standard Zombie

Ludzkie ofiary trujących headcrabów znane są jako trujące zombie, przenoszą one na swym tułowiu do trzech sztuk głowonogów, i potrafią rzucać nimi na daleką odległość.

Czarne headcraby wykorzystywane są przez Kombinat jako broń. Wypełniane są nimi specjalne pojemniki, wystrzeliwane następnie na teren, który ma zostać "oczyszczony" z wrogiego elementu. Efektem takiego zmasowanego ataku padło górnicze miasteczko Ravenholm, którego spora część mieszkańców została opanowana przez headcraby i zamieniona w zombie.

[edytuj] Ciekawostki

  • kombinezon HEV, należący do Gordona Freemana posiada specjalne antidotum na jad czarnego headcraba, które jest aplikowane tuż po ataku. Pozwala ono na powolne przywrócenie poziomu zdrowia do stanu sprzed zatrucia.
  • Dla wielu ludzi czarne headcraby kojarzą się z ogromnymi pająkami, sporo osób przyznaje, że odczuwa do nich mniejszy, lub większy strach, natomiast ludzie cierpiący na arachnofobię, często nie mogą przez nie, w ogóle grać w Half-Life'a 2.
  • Podczas betatestów zauważono, że po usłyszeniu trującego craba, typowym zachowaniem testera jest natychmiastowe skoncentrowanie uwagi na jego odnalezieniu i zabiciu. W jednej chwili przestaje liczyć się całe otoczenie, staje się on priorytetowym celem również dla wielu zwykłych graczy. Podobna sytuacja zachodzi w przypadku trującego antliona oraz Zombine.
  • Barnacle po uchwyceniu i połknięciu czarnego głowonoga, zatruwa się i umiera. Taka sytuacja występuje również w przypadku trującego antliona.

[edytuj] Galeria