Lamarr
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(to samo) |
(→Half-Life 2: Episode Two) |
||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | <ikony>hl2|opor</ikony> |
− | + | {{Postać HL | |
− | + | | grafika = Lamarr2.jpg | |
− | Lamarr | + | | okres = [[Powstanie]] |
− | + | | grupa = [[Rebelianci]] | |
− | + | | pozycja = Maskotka | |
− | + | | pochodzenie = [[Xen]] | |
− | Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy | + | | rasa = [[Headcrab]] |
+ | | oczy = | ||
+ | | wlosy = | ||
+ | | obsluga = | ||
+ | | dubbing = | ||
+ | | model = | ||
+ | | projektant = [[Ted Backman]] | ||
+ | | byt = generic_actor (lamarr.mdl) | ||
+ | }} | ||
+ | '''Lamarr''' – [[headcrab]], pupil doktora [[Isaac Kleiner|Isaaca Kleinera]]. Został przezeń oswojony. Imię zawdzięcza aktorce [[wpl:Hedy Lamarr|Hedy Lamarr]] (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć. | ||
+ | Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy. | ||
== Half-Life 2 == | == Half-Life 2 == | ||
+ | Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w [[City 17]], kiedy ten pokazuje [[Gordon Freeman|Gordonowi Freemanowi]] jego [[kombinezon HEV]]. Wystraszona Lamarr atakuje [[Barney Calhoun|Barneya Calhouna]], po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji, teleporter przerzuca ją i Freemana na [[Nieużytki|pustkowie]]. Lamarr wyskakuje wtedy z pola, nad którym urządzenie sprawuje kontrolę, i próbuje zaatakować znajdujące się okolicy [[kruk]]i; natomiast Freeman zostaje ponownie steleportowany do bazy i zaczyna być teleportowany w inne losowe miejsca. | ||
− | + | Gdy Gordon i [[Alyx Vance]] wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w [[Nova Prospekt]]), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że „Jest tylko jedna Hedy”. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do | + | |
− | + | ||
− | + | ||
Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza. | Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza. | ||
− | |||
== Half-Life 2: Episode One == | == Half-Life 2: Episode One == | ||
+ | Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli: pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi „Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!”. Nie wiadomo, w jaki sposób doktorowi udało się odnaleźć swego pupila. | ||
+ | == Half-Life 2: Episode Two == | ||
+ | Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym – ''[[Nasz Wspólny Przyjaciel]]'', gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w [[White Forest]], cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora [[Arne Magnusson|Magnussona]]. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.Prawdo podobnie zmarła z wygłodzenia. | ||
− | Lamarr | + | == Ciekawostki == |
+ | [[Plik:Lamarr watermelon.jpg|thumb|150px|right|„Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”]] | ||
+ | * Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia ''[[Mały rocketman]]''. | ||
+ | * Na tablicy ściennej, w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem „Find more watermelons for Lamarr” („Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”), co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak, czy stanowią one dla niej posiłek czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy. | ||
+ | * W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest) Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą. | ||
+ | == Zobacz też == | ||
+ | * [[Standard headcrab]] | ||
+ | * [[Isaac Kleiner]] | ||
+ | * [[„Pamiętny dzień”]] | ||
+ | * [[Nasz Wspólny Przyjaciel]] | ||
− | + | {{Postacie}} | |
− | + | ||
− | + | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2]] | |
− | + | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode One]] | |
− | + | ||
− | + | ||
− | [[Kategoria: Postacie z Half-Life]] | + | |
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | ||
− | |||
[[Kategoria:Rebelianci]] | [[Kategoria:Rebelianci]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Lamarr]] | ||
+ | [[wikipedia:Headcrab#Lamarr]] | ||
+ | [[wikipediapl:Lamarr]] |
Aktualna wersja na dzień 17:13, 2 lut 2017
Lamarr | |
Okres życia | Powstanie |
Przynależność | Rebelianci |
Pozycja | Maskotka |
Wygląd i zdolności | |
Pochodzenie | Xen |
Rasa | Headcrab |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | generic_actor (lamarr.mdl) |
Lamarr – headcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera. Został przezeń oswojony. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.
Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.
Spis treści |
[edytuj] Half-Life 2
Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barneya Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji, teleporter przerzuca ją i Freemana na pustkowie. Lamarr wyskakuje wtedy z pola, nad którym urządzenie sprawuje kontrolę, i próbuje zaatakować znajdujące się okolicy kruki; natomiast Freeman zostaje ponownie steleportowany do bazy i zaczyna być teleportowany w inne losowe miejsca.
Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że „Jest tylko jedna Hedy”.
Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.
[edytuj] Half-Life 2: Episode One
Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli: pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi „Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!”. Nie wiadomo, w jaki sposób doktorowi udało się odnaleźć swego pupila.
[edytuj] Half-Life 2: Episode Two
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym – Nasz Wspólny Przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.Prawdo podobnie zmarła z wygłodzenia.
[edytuj] Ciekawostki
- Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia Mały rocketman.
- Na tablicy ściennej, w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem „Find more watermelons for Lamarr” („Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”), co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak, czy stanowią one dla niej posiłek czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.
- W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest) Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.