Gargantua
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(jak będą klocki lego z half-life'a to wtedy się dopisze) |
(→Ciekawostki) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
|pochodzenie= | |pochodzenie= | ||
|rasa= | |rasa= | ||
− | |bronie= | + | |bronie= |
*Fala uderzeniowa | *Fala uderzeniowa | ||
*Płomień z armat | *Płomień z armat | ||
Linia 37: | Linia 37: | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
*W książce ''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]'' napisane jest, że "coś co przypomina starą Gargantuę" miało być widoczne podczas przejażdżki na początku ''[[Half-Life 2]]''. Gracz miał widzieć jak Gargantua atakuje pociąg zmierzający do [[City 17]]. | *W książce ''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]'' napisane jest, że "coś co przypomina starą Gargantuę" miało być widoczne podczas przejażdżki na początku ''[[Half-Life 2]]''. Gracz miał widzieć jak Gargantua atakuje pociąg zmierzający do [[City 17]]. | ||
− | *W | + | *W modzie Sven Co-op występuje też mała Gargantua, który poza mniejszym rozmiarem różni się różowym kolorem pancerza. |
{{przypisy}} | {{przypisy}} |
Aktualna wersja na dzień 13:04, 3 gru 2016
Gargantua | |
Okres występowania | Incydent w Black Mesa |
Przynależność | Xen |
Bronie | *Fala uderzeniowa
|
Informacje techniczne | |
Projektant | Chuck Jones |
Byt |
|
Gargantua, znana również jako Garg, to jeden z przeciwników pochodzących z Xen, którego można napotkać w grze Half-Life i dodatkach.
Spis treści |
Wygląd i zachowanie
Stwór ma około 6 metrów wysokości, jest prawie cały niebieski i posiada jedno żółte oko, które podświetla się na czerwono, gdy zauważy w pobliżu wrogą jednostkę. Głowa Gargantuy przypomina ziemskiego krokodyla, natomiast tył pancerza wygląda jak chrząszcz lub pancernik. W miejscu rąk, dzierży dwa szponiaste członki, które mogą się otworzyć, aby wyemitować wiązkę płomienia. Potrafi uderzyć gracza własnymi kończynami oraz posłać falę uderzeniową na przeciwników, zwyczajnie przez tupnięcie w podłoże. Fala ta ma siłę, aby przemieścić pionowe struktury. Gargantua, porusza się szybko (nieco szybciej od gracza) oraz jest bardzo silna - z łatwością przebije się przez przeszkody stojące na drodze, a pancerz chroni ją przed większością obrażeń broni palnej. Najbardziej niesamowitą umiejętnością Gargantuy jest fala naddźwiękowa. Nie da się jej ujrzeć w akcji, lecz raz widać jej skutki - zniszczony korytarz. Są zdeterminowanymi prześladowcami, potrafią czekać cierpliwie aż ich cel wyjdzie z ukrycia do którego same nie mogą dotrzeć.
Gargantua jest całkowicie kuloodporna, więc by ją zniszczyć, potrzeba dużej ilości materiałów wybuchowych, broni elektrycznej lub energetycznej. W dodatku Opposing Force, w rozdziale "Foxtrot Uniform" można ujrzeć Gargantuę związaną na szczycie hydroelektrycznej tamy, jednak może się łatwo wyrwać po krótkim czasie, a wtedy grupa żołnierzy spróbuje stawić jej czoła. Zwykle twórcy dają możliwość zabicia jej bez użycia własnej broni (np. przez wezwanie nalotu), więc nie trzeba marnować amunicji. Gargantua pojawia się również na koniec Half-Life: Uplink, gdzie zabija kilku pracowników Black Mesa, a następnie powoli zmierza w kierunku gracza - i na tym kończy się demo.
Taktyka
Gargantua należy do najtrudniejszych przeciwników w grze z powodu jego całkowitej kuloodporności oraz tego, że dzięki swojej wielkości jest szybszy od gracza, choć wcale nie wydaje się poruszać wyjątkowo szybko. Ponadto jego ataki wyrządzają ogromne szkody dla kombinezonu gracza i jego zdrowia, a fala uderzeniowa po tupnięciu w ziemię jest w stanie uśmiercić nawet w pełni zdrowego Freemana. Na szczęście, w większości przypadków w tej nierównej walce gracz ma do dyspozycji coś, co pozwala mu na dość szybkie rozprawienie się z Gargiem. W pierwszej potyczce, w rozdziale Power Up, po ponownym doprowadzeniu mocy do transformatorów gracz może (a nawet musi) zaciągnąć tam potwora, aby Gargantua zginął w wyniku porażenia prądem o bardzo wysokim natężeniu. Przy drugim spotkaniu (rozdział Surface Tension) gracz może wykorzystać żołnierzy i stojące samochody spowalniające Garga i uzyskać trochę czasu na to, aby dostać się do panelu sterowania systemem moździerzy i nakierować bomby na bramę, którą po krótkiej chwili sforsuje Gargantua. Po jednym zrzucie Garg zginie, pozwalając na ucieczkę Freemana do kanałów. Później, w grze pojawią się, w zależności od gracza, jeden lub dwa Gargi - pierwszy w rozdziale Interloper, zaś ten drugi pojawi się tylko, jeśli podczas finałowej walki gracz zbyt wiele razy wpadnie w portal wysyłany w jego stronę przez Nihilantha - zostanie on wtedy wysłany na arenę z Gargantuą i swoistym zbiornikiem wodnym pod nią, gdzie na Freemana czekać będzie Ichthyosaur. W obu przypadkach gracz już musi radzić sobie z Gargantuą na własną rękę. Skuteczne wobec niego są:
- granaty
- RPG
- miny laserowe
- ładunki C4
- granaty z podlufowego granatnika w MP5
- działo Gaussa[1]
- Gluon Gun
Najskuteczniejszą taktyką jest ustawienie 4 lub 5[2] min możliwie blisko siebie i naprowadzenie Garga na nie, a później dobicie go za pomocą granatów ręcznych, tych z granatnika w MP5 i RPG. Jeśli po wyczerpaniu wszystkich ładunków wybuchowych Gargantua wciąż żyje, możesz jeszcze próbować Gluon Guna, ale jeśli wyczerpiesz także jego amunicję, w wypadku ostatniego Garga bitwa jest już przegrana. W wypadku przedostatniego niekoniecznie, bo, o ile gracz wykazuje się wysoką mobilnością, może spróbować zwabić do konarów drzew, które mogą i będą atakować Gargantuę, jeśli ten wystarczająco się zbliży. Jeśli graczowi w odpowiednim momencie uda się zniknąć z pola widzenia Garga, ten zatrzyma się przy konarze, pozwalając na ciągłe uderzanie, co może doprowadzić do jego śmierci.
Ciekawostki
- W książce Half-Life 2: Raising the Bar napisane jest, że "coś co przypomina starą Gargantuę" miało być widoczne podczas przejażdżki na początku Half-Life 2. Gracz miał widzieć jak Gargantua atakuje pociąg zmierzający do City 17.
- W modzie Sven Co-op występuje też mała Gargantua, który poza mniejszym rozmiarem różni się różowym kolorem pancerza.
Przypisy
- ↑ Zwykły strzał odbije się od pancerza Garga i zada mu znikome obrażenia, ale ładowany strzał zdoła przebić jego pancerz.
- ↑ W Half-Life, jeżeli gracz zużyje wszystkie 5 min, gra usunie ikonę im odpowiadającą z menu wyboru broni. Spowoduje to, że jeżeli w którymś z plecaków z amunicją znajdowanych w Xen gracz znajdzie miny, nie będzie mógł ich użyć, dopóki nie znajdzie gdzieś osobno leżącej miny. To samo dotyczy granatów i ładunków C4. Bug ten nie występuje w Half-Life: Source.
Galeria
Concept arty Gargantuy z Half-Life 2: Raising the Bar
Render nowej Gargantuy z modyfikacji Black Mesa: Source
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Gargantua. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
|
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |