Lamarr
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(ogólna poprawa stylu) |
(→Ciekawostki) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
*Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia "Mały Rocketman". | *Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia "Mały Rocketman". | ||
+ | *Na tablicy ściennej w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem "''Find more watermelons for Lamarr''" ("''Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr''"). Co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak czy stanowią one dla niej posiłek, czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy. | ||
{{Postacie}} | {{Postacie}} |
Wersja z 13:44, 9 sie 2009
Lamarr | |
Okres życia | Powstanie |
Przynależność | Rebelianci |
Pozycja | Maskotka |
Wygląd i zdolności | |
Pochodzenie | Xen |
Rasa | Headcrab |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | npc_headcrab |
Lamarr - headcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera, który go oswoił. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.
Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.
Spis treści |
Half-Life 2
Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barney'ego Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji i wymusza na Freemanie podróż do bazy Black Mesa East na własnych nogach.
Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że "Jest tylko jedna Hedy".
Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.
Half-Life 2: Episode One
Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli - pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi "Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!".
Half-Life 2: Episode Two
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym - Nasz wspólny przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.
Ciekawostki
- Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia "Mały Rocketman".
- Na tablicy ściennej w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem "Find more watermelons for Lamarr" ("Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr"). Co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak czy stanowią one dla niej posiłek, czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.