Lamarr

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(ikony, interwiki)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2|opor</ikony>
 
{{Postac infobox
 
{{Postac infobox
 
|grafika=Lamarr2.jpg
 
|grafika=Lamarr2.jpg
Linia 43: Linia 44:
 
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria:Rebelianci]]
 
[[Kategoria:Rebelianci]]
 +
 +
[[overwiki:Lamarr]]
 +
[[wikipedia:Headcrab#Lamarr]]
 +
[[wikipediapl:Lamarr]]

Wersja z 14:23, 13 wrz 2010

Lamarr
Lamarr2.jpg
Okres życia Powstanie
Przynależność Rebelianci
Pozycja Maskotka
Wygląd i zdolności
Pochodzenie Xen
Rasa Headcrab
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt generic_actor (lamarr.mdl)

Lamarr - headcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera, który go oswoił. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.

Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.

Spis treści

Half-Life 2

Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barneya Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji i wymusza na Freemanie podróż do bazy Black Mesa East na własnych nogach.

Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że "Jest tylko jedna Hedy".

Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.

Half-Life 2: Episode One

Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli - pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi "Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!".

Half-Life 2: Episode Two

Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym - Nasz wspólny przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.

"Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr"

Ciekawostki

  • Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia "Mały rocketman".
  • Na tablicy ściennej w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem "Find more watermelons for Lamarr" ("Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr"). Co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak czy stanowią one dla niej posiłek, czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.
  • W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest), Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.