Krasnal ogrodowy
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (formatowanie) |
|||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | <ikony>hl2|l4d2|medalHL</ikony> | ||
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
− | |||
− | |||
{{Postac infobox | {{Postac infobox | ||
− | |grafika=Gnome.jpg | + | |grafika = Gnome.jpg |
− | |okres=[[Powstanie]] | + | |okres = [[Powstanie]] |
− | |grupa=Przedmioty | + | |grupa = Przedmioty |
− | |pozycja= | + | |pozycja = |
− | |pochodzenie= | + | |pochodzenie = |
− | |rasa=krasnal ogrodowy | + | |rasa = krasnal ogrodowy |
− | |oczy= | + | |oczy = |
− | |wlosy= | + | |wlosy = |
− | |obsluga=przez [[Gordon Freeman]] | + | |obsluga = przez [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] |
− | |dubbing= | + | |dubbing = |
− | |model= | + | |model = |
− | |projektant= | + | |projektant = |
− | |byt=prop_physic, gnome.mdl }} | + | |byt = <tt>prop_physic</tt>, <tt>gnome.mdl</tt> |
− | + | }} | |
− | '''Krasnal ogrodowy''' (gnom, skrzat) to zwykła figurka ogrodowego krasnala, którą można znaleźć na początku [[Half-Life 2: Episode Two]]. Jest to przedmiot typu prop_physic, czyli podatny na działanie praw fizyki. | + | '''Krasnal ogrodowy''' (gnom, skrzat) to zwykła figurka ogrodowego krasnala, którą można znaleźć na początku ''[[Half-Life 2: Episode Two]]''. Jest to przedmiot typu prop_physic, czyli podatny na działanie praw fizyki. |
− | ==Mały Rocketman== | + | == Mały Rocketman == |
[[Grafika:Malyroketman.jpg|thumb|64px|left|Mały Rocketman]] | [[Grafika:Malyroketman.jpg|thumb|64px|left|Mały Rocketman]] | ||
− | Z figurką krasnala związane jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć możliwych do zdobycia w Episode Two - | + | Z figurką krasnala związane jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć możliwych do zdobycia w ''Episode Two'' - „''Mały Rocketman''” (ang. "''Little Rocket Man''"). Polega ono na wystrzeleniu gnoma w kosmos, przez umieszczenie go w rakiecie. Aby tego dokonać trzeba przetransportować krasnala przez prawie całą grę. Od momentu, w którym można go znaleźć, czyli w pomieszczeniu gdzie [[Alyx Vance|Alyx]] i [[Gordon Freeman|Gordon]] po raz pierwszy łączą się z [[White Forest]], aż do rakiety znajdującej się w White Forest. |
− | ==Taktyka== | + | == Taktyka == |
Aby wykonać zadanie dostarczenia gnoma, należy go po prostu nieść cały czas ze sobą. Istnieją jednak miejsca gdzie jest możliwe zostawienie go bez obawy, że zniknie. | Aby wykonać zadanie dostarczenia gnoma, należy go po prostu nieść cały czas ze sobą. Istnieją jednak miejsca gdzie jest możliwe zostawienie go bez obawy, że zniknie. | ||
− | ====[[Ów Żywot Vortalny]]==== | + | ==== „[[Ów Żywot Vortalny]]” ==== |
Krasnal może być zostawiony w pomieszczeniu razem z ranną Alyx i [[Vortigaunt|Vortiguantami]]. | Krasnal może być zostawiony w pomieszczeniu razem z ranną Alyx i [[Vortigaunt|Vortiguantami]]. | ||
− | ====[[Freeman Pontifex]]==== | + | |
+ | ==== „[[Freeman Pontifex]]” ==== | ||
W rozdziale tym znajduje się niebezpieczny moment, w którym można bezpowrotnie stracić figurkę. W miejscu gdzie znajduje się monitor (ukazujący samochód) i karabin snajperski, z którego później Alyx ubezpiecza Gordona. Gdy Gordon schodzi w dół, aby przeprawić się na druga stronę mostu po samochód, już nigdy nie wraca w to miejsce i nie ma możliwości zabrania figurki w dalszą podróż. Gdy przeskoczy już most z powrotem, widzi tylko swoich sojuszników gdy wychodzą z pomieszczenia oraz zatrzaskujące się za nimi drzwi. <br/> | W rozdziale tym znajduje się niebezpieczny moment, w którym można bezpowrotnie stracić figurkę. W miejscu gdzie znajduje się monitor (ukazujący samochód) i karabin snajperski, z którego później Alyx ubezpiecza Gordona. Gdy Gordon schodzi w dół, aby przeprawić się na druga stronę mostu po samochód, już nigdy nie wraca w to miejsce i nie ma możliwości zabrania figurki w dalszą podróż. Gdy przeskoczy już most z powrotem, widzi tylko swoich sojuszników gdy wychodzą z pomieszczenia oraz zatrzaskujące się za nimi drzwi. <br/> | ||
Zostawienie krasnala jest możliwe. Aby jednak nie został za zamkniętymi drzwiami, należy zbudować ze znajdujących się tam przedmiotów małą, chybotliwą konstrukcję z gnomem na szczycie, która przewróci się gdy drzwi się otworzą, wyrzucając krasnala na drugą stronę, gdzie Gordon będzie mógł już go zabrać.<br/> | Zostawienie krasnala jest możliwe. Aby jednak nie został za zamkniętymi drzwiami, należy zbudować ze znajdujących się tam przedmiotów małą, chybotliwą konstrukcję z gnomem na szczycie, która przewróci się gdy drzwi się otworzą, wyrzucając krasnala na drugą stronę, gdzie Gordon będzie mógł już go zabrać.<br/> | ||
Alternatywna strategia polega na wyrzuceniu figurki za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Gun'a]] daleko, w stronę mostu, a potem odebraniu jej po dotarciu do samochodu. | Alternatywna strategia polega na wyrzuceniu figurki za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Gun'a]] daleko, w stronę mostu, a potem odebraniu jej po dotarciu do samochodu. | ||
− | ====[[Podróż W Wielkim Stylu]]==== | + | |
+ | ==== „[[Podróż W Wielkim Stylu]]” ==== | ||
To najtrudniejszy etap podróżny z krasnalem ogrodowym. Gordon musi jednocześnie transportować figurkę, jechać samochodem i unikać ostrzału z helikoptera Kombinatu. Figurka nie jest na stałe przymocowana do wozu i wypada przy mocniejszych manewrach. Gdy [[Hunter-chopper|Hunter-chopper]] znajduje się nad autem, ruch powietrza wywołany przez śmigło powoduje wydmuchiwanie krasnala z pojazdu. <br/> | To najtrudniejszy etap podróżny z krasnalem ogrodowym. Gordon musi jednocześnie transportować figurkę, jechać samochodem i unikać ostrzału z helikoptera Kombinatu. Figurka nie jest na stałe przymocowana do wozu i wypada przy mocniejszych manewrach. Gdy [[Hunter-chopper|Hunter-chopper]] znajduje się nad autem, ruch powietrza wywołany przez śmigło powoduje wydmuchiwanie krasnala z pojazdu. <br/> | ||
Istnieją różne strategie pokonania tego etapu. Najpopularniejsza polega na wysiadaniu z auta i wystrzeliwaniu gnoma Gravity Gun'em jak najdalej w przód, wszystko podczas gdy helikopter ładuje swoje działa. Następnie przejechaniu tego odcinka autem i powtórzenie czynności.<br/> | Istnieją różne strategie pokonania tego etapu. Najpopularniejsza polega na wysiadaniu z auta i wystrzeliwaniu gnoma Gravity Gun'em jak najdalej w przód, wszystko podczas gdy helikopter ładuje swoje działa. Następnie przejechaniu tego odcinka autem i powtórzenie czynności.<br/> | ||
Inna strategia polega na dojechaniu samochodem aż do ekranu ładowania nowej mapy w tunelu, następnie wrócenie do poprzedniego poziomu. Powoduje to zniknięcie helikoptera i pozwala spokojnie przetransportować krasnala autem. | Inna strategia polega na dojechaniu samochodem aż do ekranu ładowania nowej mapy w tunelu, następnie wrócenie do poprzedniego poziomu. Powoduje to zniknięcie helikoptera i pozwala spokojnie przetransportować krasnala autem. | ||
+ | Najpewniejszym miejscem w aucie, w którym można umieścić krasnala jest otwór za głową kierowcy, na obrazku zaznaczony kolorem czerwonym. | ||
+ | [[Plik:Car.jpg|thumb|right| 230px]] | ||
− | ====[[Poza Zasięgiem]]==== | + | ==== „[[Poza Zasięgiem]]” ==== |
− | Krasnala można zostawić przy ścianie, koło samochodu | + | Krasnala można zostawić przy ścianie, koło samochodu który spawa jeden z rebeliantów. |
− | ====[[Nasz Wspólny Przyjaciel]]==== | + | |
+ | ==== „[[Nasz Wspólny Przyjaciel]]” ==== | ||
Aby zakończyć zadanie, należy włożyć figurkę gnoma w otwarty luk rakiety, znajdujący się na jej szczycie (tam gdzie wskakuje [[Lamarr]]), a następnie (co bardzo ważne) zamknąć wieko. Informacja o zdobyciu osiągnięcia nie musi pojawić się natychmiast, a np, na końcu gry. | Aby zakończyć zadanie, należy włożyć figurkę gnoma w otwarty luk rakiety, znajdujący się na jej szczycie (tam gdzie wskakuje [[Lamarr]]), a następnie (co bardzo ważne) zamknąć wieko. Informacja o zdobyciu osiągnięcia nie musi pojawić się natychmiast, a np, na końcu gry. | ||
− | == | + | == Występowanie w innych grach == |
− | + | Krasnala ogrodowego można spotkać również w grze ''[[Left 4 Dead 2]]''. W kampanii ''„[[Karnawał śmierci]]”'', na początku drugiej mapy można zagrać w mini-grę, w której zadaniem jest zestrzelenie orzeszkowych złodziei. Po zdobyciu powyżej 750 punktów, otwiera się skrytka z krasnalem. Jest z nim związane osiągnięcie o nazwie ''Guardin' Gnome'' - trzeba go przenieść na sam koniec kampanii, wrzucając do helikoptera. | |
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
* Krasnal ogrodowy jest niezniszczalny, ale można go zgubić. | * Krasnal ogrodowy jest niezniszczalny, ale można go zgubić. | ||
* Po pochwyceniu, figurka zawsze obraca się nogami do dołu. | * Po pochwyceniu, figurka zawsze obraca się nogami do dołu. | ||
* W grze znajduje się tylko jedna figurka gnoma. | * W grze znajduje się tylko jedna figurka gnoma. | ||
− | * Krasnal ogrodowy pojawia się w filmiku świątecznym na stronie [[Aperturescience.com]] <ref>[http://aperturescience.com/ aperturescience.com]</ref>. | + | * Krasnal ogrodowy pojawia się w filmiku świątecznym na stronie [[Aperturescience.com]]<ref>[http://aperturescience.com/ aperturescience.com]</ref>. |
− | * Krasnal przez krótki czas prowadził w Internecie swojego bloga <ref>[http://treygnome.blogspot.com/ treygnome.blogspot.com]</ref>. | + | * Krasnal przez krótki czas prowadził w Internecie swojego bloga<ref>[http://treygnome.blogspot.com/ treygnome.blogspot.com]</ref>. |
* Krasnal nazywa się Chompski | * Krasnal nazywa się Chompski | ||
− | ==Galeria== | + | == Galeria == |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Ep2 krasnal 01.jpg|Krasnal schowany pod drewnianym regałem | Grafika:Ep2 krasnal 01.jpg|Krasnal schowany pod drewnianym regałem | ||
− | Grafika:Ep2 krasnal 11.jpg|w [[Kopalnia | + | Grafika:Ep2 krasnal 11.jpg|w [[Kopalnia Zwycięstwa|Kopalni Zwycięstwa]] |
Grafika:Ep2 krasnal 18.jpg|w gnieździe [[Antlion]]ów | Grafika:Ep2 krasnal 18.jpg|w gnieździe [[Antlion]]ów | ||
Grafika:Ep2 krasnal 451.jpg|w rakiecie, gotowy do lotu | Grafika:Ep2 krasnal 451.jpg|w rakiecie, gotowy do lotu | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | {{Przypisy}} | |
− | + | ||
− | + | ||
{{Postacie}} | {{Postacie}} | ||
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | ||
[[Kategoria: Przedmioty]] | [[Kategoria: Przedmioty]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Garden Gnome]] |
Aktualna wersja na dzień 19:51, 27 cze 2019
Krasnal ogrodowy | |
Okres życia | Powstanie |
Przynależność | Przedmioty |
Wygląd i zdolności | |
Rasa | krasnal ogrodowy |
Obsługa | przez Gordona Freemana |
Informacje techniczne | |
Byt | prop_physic, gnome.mdl |
Krasnal ogrodowy (gnom, skrzat) to zwykła figurka ogrodowego krasnala, którą można znaleźć na początku Half-Life 2: Episode Two. Jest to przedmiot typu prop_physic, czyli podatny na działanie praw fizyki.
Spis treści |
[edytuj] Mały Rocketman
Z figurką krasnala związane jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć możliwych do zdobycia w Episode Two - „Mały Rocketman” (ang. "Little Rocket Man"). Polega ono na wystrzeleniu gnoma w kosmos, przez umieszczenie go w rakiecie. Aby tego dokonać trzeba przetransportować krasnala przez prawie całą grę. Od momentu, w którym można go znaleźć, czyli w pomieszczeniu gdzie Alyx i Gordon po raz pierwszy łączą się z White Forest, aż do rakiety znajdującej się w White Forest.
[edytuj] Taktyka
Aby wykonać zadanie dostarczenia gnoma, należy go po prostu nieść cały czas ze sobą. Istnieją jednak miejsca gdzie jest możliwe zostawienie go bez obawy, że zniknie.
[edytuj] „Ów Żywot Vortalny”
Krasnal może być zostawiony w pomieszczeniu razem z ranną Alyx i Vortiguantami.
[edytuj] „Freeman Pontifex”
W rozdziale tym znajduje się niebezpieczny moment, w którym można bezpowrotnie stracić figurkę. W miejscu gdzie znajduje się monitor (ukazujący samochód) i karabin snajperski, z którego później Alyx ubezpiecza Gordona. Gdy Gordon schodzi w dół, aby przeprawić się na druga stronę mostu po samochód, już nigdy nie wraca w to miejsce i nie ma możliwości zabrania figurki w dalszą podróż. Gdy przeskoczy już most z powrotem, widzi tylko swoich sojuszników gdy wychodzą z pomieszczenia oraz zatrzaskujące się za nimi drzwi.
Zostawienie krasnala jest możliwe. Aby jednak nie został za zamkniętymi drzwiami, należy zbudować ze znajdujących się tam przedmiotów małą, chybotliwą konstrukcję z gnomem na szczycie, która przewróci się gdy drzwi się otworzą, wyrzucając krasnala na drugą stronę, gdzie Gordon będzie mógł już go zabrać.
Alternatywna strategia polega na wyrzuceniu figurki za pomocą Gravity Gun'a daleko, w stronę mostu, a potem odebraniu jej po dotarciu do samochodu.
[edytuj] „Podróż W Wielkim Stylu”
To najtrudniejszy etap podróżny z krasnalem ogrodowym. Gordon musi jednocześnie transportować figurkę, jechać samochodem i unikać ostrzału z helikoptera Kombinatu. Figurka nie jest na stałe przymocowana do wozu i wypada przy mocniejszych manewrach. Gdy Hunter-chopper znajduje się nad autem, ruch powietrza wywołany przez śmigło powoduje wydmuchiwanie krasnala z pojazdu.
Istnieją różne strategie pokonania tego etapu. Najpopularniejsza polega na wysiadaniu z auta i wystrzeliwaniu gnoma Gravity Gun'em jak najdalej w przód, wszystko podczas gdy helikopter ładuje swoje działa. Następnie przejechaniu tego odcinka autem i powtórzenie czynności.
Inna strategia polega na dojechaniu samochodem aż do ekranu ładowania nowej mapy w tunelu, następnie wrócenie do poprzedniego poziomu. Powoduje to zniknięcie helikoptera i pozwala spokojnie przetransportować krasnala autem.
Najpewniejszym miejscem w aucie, w którym można umieścić krasnala jest otwór za głową kierowcy, na obrazku zaznaczony kolorem czerwonym.
[edytuj] „Poza Zasięgiem”
Krasnala można zostawić przy ścianie, koło samochodu który spawa jeden z rebeliantów.
[edytuj] „Nasz Wspólny Przyjaciel”
Aby zakończyć zadanie, należy włożyć figurkę gnoma w otwarty luk rakiety, znajdujący się na jej szczycie (tam gdzie wskakuje Lamarr), a następnie (co bardzo ważne) zamknąć wieko. Informacja o zdobyciu osiągnięcia nie musi pojawić się natychmiast, a np, na końcu gry.
[edytuj] Występowanie w innych grach
Krasnala ogrodowego można spotkać również w grze Left 4 Dead 2. W kampanii „Karnawał śmierci”, na początku drugiej mapy można zagrać w mini-grę, w której zadaniem jest zestrzelenie orzeszkowych złodziei. Po zdobyciu powyżej 750 punktów, otwiera się skrytka z krasnalem. Jest z nim związane osiągnięcie o nazwie Guardin' Gnome - trzeba go przenieść na sam koniec kampanii, wrzucając do helikoptera.
[edytuj] Ciekawostki
- Krasnal ogrodowy jest niezniszczalny, ale można go zgubić.
- Po pochwyceniu, figurka zawsze obraca się nogami do dołu.
- W grze znajduje się tylko jedna figurka gnoma.
- Krasnal ogrodowy pojawia się w filmiku świątecznym na stronie Aperturescience.com[1].
- Krasnal przez krótki czas prowadził w Internecie swojego bloga[2].
- Krasnal nazywa się Chompski
[edytuj] Galeria
w gnieździe Antlionów