Lamarr
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Lamarr | |
Okres życia | Powstanie |
Przynależność | Rebelianci |
Pozycja | Maskotka |
Wygląd i zdolności | |
Pochodzenie | Xen |
Rasa | Headcrab |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | generic_actor (lamarr.mdl) |
Lamarr – headcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera. Został przezeń oswojony. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.
Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.
Spis treści |
Half-Life 2
Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barneya Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji, teleporter przerzuca ją i Freemana na pustkowie. Lamarr wyskakuje wtedy z pola, nad którym urządzenie sprawuje kontrolę, i próbuje zaatakować znajdujące się okolicy kruki; natomiast Freeman zostaje ponownie steleportowany do bazy i zaczyna być teleportowany w inne losowe miejsca.
Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że „Jest tylko jedna Hedy”.
Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.
Half-Life 2: Episode One
Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli: pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi „Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!”. Nie wiadomo, w jaki sposób doktorowi udało się odnaleźć swego pupila.
Half-Life 2: Episode Two
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym – Nasz Wspólny Przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.
Ciekawostki
- Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia Mały rocketman.
- Na tablicy ściennej, w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem „Find more watermelons for Lamarr” („Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”), co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak, czy stanowią one dla niej posiłek czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.
- W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest) Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.