Hazardous Environment Combat Unit
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Trochę przyciąłem opis zdjęcia) |
(pomniejszenie czcionki w infoboxie) |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
*monster_human_torch_ally | *monster_human_torch_ally | ||
*monster_recruit | *monster_recruit | ||
− | *monster_drillsergeant}} | + | *monster_drillsergeant |
+ | |mini=1}} | ||
{{Cytat|Government cover-ups were not in my job description!|Żołnierz H.E.C.U.}} | {{Cytat|Government cover-ups were not in my job description!|Żołnierz H.E.C.U.}} |
Wersja z 18:35, 2 maj 2011
Hazardous Environment Combat Unit | |
Okres występowania | Incydent w Black Mesa |
Przynależność | Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych |
Pochodzenie | Baza wojskowa Santego, Arizona |
Rasa | mężczyzna, człowiek |
Bronie | różne |
Informacje techniczne | |
Dubbing |
|
Projektant |
|
Byt |
Half-Life:
Opposing Force:
|
Government cover-ups were not in my job description!
Żołnierz H.E.C.U.
Hazardous Environment Combat Unit (H.E.C.U.) - jednostka specjalna Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych występująca w grze Half-Life i jej dodatkach.
Spis treści |
Ogólnie
Żołnierze H.E.C.U. przechodzą specjalne szkolenia, w których uczą się, jak poradzić sobie w różnych niebezpiecznych i niekonwencjonalnych sytuacjach. Są szkoleni przez instruktorów Dwighta T. Barnesa i Sharpe'a oraz pilnowani przez żandarmerię wojskową.
Występują w Half-Life, Opposing Force, Blue Shift i Decay.
Występowanie
Half-Life
Po tym, jak rząd dowiedział się o Incydencie w Black Mesa, wysłał tam specjalną jednostkę wojskową - H.E.C.U. Żołnierze otrzymali nie tylko rozkaz oczyszczenia ośrodka z istot z Xen, ale też rozkaz uciszenia pozostałego przy życiu personelu Black Mesa, aby zatrzeć ślady incydentu. H.E.C.U. szybko opanowała powierzchnię Black Mesy przy pomocy helikopterów V-22 Osprey, z którego żołnierze spuszczali się na linach, przeszukiwali ośrodek i eksterminowali obcych oraz członków Sił Bezpieczeństwa Black Mesy oraz Zespołu Naukowego. Wielu żołnierzy krytykowało jednak otrzymany rozkaz likwidacji pozostałego przy życiu personelu.
Początkowo działania H.E.C.U. były udane: piechota miała przewagę nad zdezorientowanymi, przerażonymi ocalałymi i obcymi, po czym zaczęła okupować Black Mesę. Personel Black Mesy nie stawiał jakiegokolwiek oporu żołnierzom, gdyż naiwnie liczyli na pomoc wojska. H.E.C.U. opanowało też System Ogłoszeń Black Mesy, przez który nadawało rozkazy dla żołnierzy stacjonujących na terenie ośrodka.
Los zwrócił się przeciwko jednostce H.E.C.U. wtedy, kiedy obcy z Xen kontynuowali teleportację do Black Mesa na masową skalę. Personel Black Mesy zawdzięczał swoje życie dzięki pomocy doktora Gordona Freemana, który torował sobie drogę do ucieczki, zabijając przy tym wielu członków H.E.C.U.. Freeman szybko stał się priorytetowym celem jednostki. Koledzy zamordowanych wyrazili swój gniew, malując graffiti na ścianach. Można je ujrzeć w rozdziale On A Rail. Te napisy to groźby pod adresem głównego bohatera gry. Oto ich treść:
- "YOU'RE DEAD FREEMAN" (Freeman, jesteś trupem)
- "SURRENDER FREEMEN" (Poddaj się Freeman)
- "DIE, FREEMEN" (Zginiesz Freeman)
Zwykle takim napisom towarzyszą jedna lub dwie miny laserowe. Co więcej w tym samym rozdziale można zobaczyć dwóch żołnierzy gadających o Freemanie. Tematem ich rozmowy jest zemsta na nim za zabójstwo wielu swoich przyjaciół, Oto ich rozmowa:
- So, who is this guy, Freeman? (Więc, co to za koleś, ten Freeman?)
- They say he was at Ground Zero. (Mówią, że był w strefie zero.)
- Science Team? You think he was responsible, sabotage, maybe? (Zespół naukowy... Myślisz, że to on był odpowiedzialny? Może sabotaż?)
- Yeah, maybe. But one thing for sure is he's been killing my buddies. (Może. Wiem na pewno, że to on zabijał moich kumpli.)
- Oh yeah, he'll pay. He will definitely pay. (O tak, zapłaci za to. Zdecydowanie za to zapłaci.)Dwaj żołnierze H.E.C.U.
Kiedy stwory z Xen zaczęły zyskiwać przewagę nad H.E.C.U., jednostka podjęła decyzję o ewakuowaniu żołnierzy i bombardowaniu ośrodka. Nie wszystkim udało się zbiec - wielu żołnierzy pozostało w obiekcie pozostawionych własnemu losowi (jest to naruszenie zasady mówiącej o nie zostawianiu innych żołnierzy na pastwę losu), którzy musieli stawić czoła oficerom z Black Ops, obcym z Xen oraz tajemniczej rasie X. O planach ewakuacji powiadomiono przez radio. Oto fragment przemówienia:
FORGET ABOUT FREEMAN! We are cutting our losses and pulling out! Anyone left down there now is on his own! Repeat, If you weren't already, you're in a... (Zapomnijcie o Freemanie! Tniemy nasze straty i wycofujemy się! Ktokolwiek pozostał na dole, zdany jest teraz tylko na siebie! Powtarzam: jeśli nie jesteście jeszcze, jesteście...)
Żołnierz wygłaszający przemówienie
Half-Life: Uplink
Podczas wyprawy Gordona Freemana do miejsca, gdzie znajduje się nadajnik, Gordon przebija się przez obóz H.E.C.U. składający się z zamontowanych karabinów maszynowych, wieżyczek obsadzonych żołnierzami, namiotu, z którego odbiera się rozkazy oraz wykopanymi łopatą dołkami, w których członkowie jednostki palili ciała Vortigauntów.
Half-Life: Opposing Force
W pierwowzorze Hazardous Environment Combat Unit była określana jako "wojsko" lub "żołnierze". W dodatku Opposing Force protagonista - kapral Adrian Shephard jest jednym z członków tej jednostki. Dodano dużo nowych modeli, m.in dwie nowe klasy: Inżyniera, który potrafi otwierać zatrzaśnięte drzwi przy pomocy palnika oraz Medyka, który może wyleczyć rannych towarzyszy.
Opposing Force zaczyna się kilka godzin po kaskadzie rezonansowej. Adrian Shephard traci na kilka chwil przytomność po tym, jak latacze obcych zestrzeliły helikopter, którym leciał do Black Mesy. Budzi się kilka godzin później w szpitalu niedaleko Black Mesy. Kilka chwil później jest świadkiem wycofywania się jednostki H.E.C.U. z ośrodka. Jednakże G-Man blokuje mu możliwość ucieczki. Shephard, aby przeżyć, jest zmuszony do przemierzania głębszych, mrocznych zakamarków zrujnowanego ośrodka. Na swojej drodze napotyka też innych członków H.E.C.U., którzy także zostali porzuceni na pastwę losu. Adrian i jego ludzie walczą nie tylko z obcymi z Xen, lecz także z niedawno przybyłą Rasą X i zabójcami z Black Ops, którzy przybyli do Black Mesy, aby wyeliminować pozostałych przy życiu żołnierzy H.E.C.U. oraz całkowicie zrównać z ziemią Black Mesę przy pomocy broni jądrowej.
Hazardous Environment Combat Unit wydaję się używać bardziej zaawansowanej technologii niż wojska ze świata rzeczywistego, ponieważ żołnierze są ubrani w specjalną kamizelkę kuloodporną zwaną Powered Combat Vest, którą można regenerować identycznie, jak kombinezon HEV.
Half-Life: Blue Shift
W Blue Shift H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w rozdziale Duty Calls, gdzie dwójka żołnierzy wrzuca ciała zamordowanych strażników do kanału, w którym przebywa gracz. Potem można ich spotkać w rozdziale Captive Freight, w którym opanowali obszar z wagonami kolejowymi, uwięzili dr. Rosenberga i innych naukowców w wagonach i śmiertelnie zranili Harolda. W następnych rozdziałach - Power Struggle i A Leap of Faith, w których akcja jest umiejscowiona pod Section A-17 Prototype Labs, wojsko robi wszystko, co w swojej mocy, aby powstrzymać Barneya, Rosenberga, Simmonsa i Waltera uciekających z ośrodka starym teleportem, ale im się to nie udaje.
Half-Life: Decay
W Decay H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w Level 3 Dormitories w rozdziale Domestic Violence. Umierający oficer ochrony ostrzega graczy, że są wszędzie. Gina i Colette idą dalej, obserwując skutki inwazji H.E.C.U.. Wchodzą potem do biblioteki, w której zabijają żołnierzy, aby bezpiecznie odeskortować strażnika do Kellera. H.E.C.U. można także spotkać w następnym rozdziale pt.Code Green w Kontroli Lotów Black Mesa. Spuszczają się wtedy z Ospreya na linach i atakują Ginę i Collete podczas, gdy one próbują wpisać kod, który dał im strażnik spotkany w Level 3 Dormitories. Żołnierzy można ponownie spotkać w następnym rozdziale pt.Crossfire w kanałach pod Laboratoriami Gamma, gdzie chronią Displacement Beacon Focus Emitter. Ostatni raz pojawiają się w bonusowym rozdziale Xen Attacks, w podziemnym parkingu znajdującym się pod Ordinance Storage Facility, gdzie R-4913 i X-8973 muszą odzyskać kryształ wykradziony z Xen.
Broń i wyposażenie
Członkowie Hazardous Environment Combat Unit są bardzo podobnie wyposażeni. Każdy żołnierz jest ubrany w mundur w kolorystyce miejskiego kamuflażu i P.C.V. (Povered Combat Vest).
Podstawowa broń jest zależna od modelu twarzy żołnierza:
- Maska gazowa (podstawowy) - pistolet maszynowy MP5
- Kominiarka (żołnierz ze strzelbą) - strzelba SPAS-12
- Afroamerykanin (niszczyciel) - pistolet maszynowy MP5 + granatnik M203
- Facet w berecie (dowódca drużyny) - pistolet maszynowy MP5 + granatnik M203
Uzbrojenie
Bronie wyborzystywane przez H.E.C.U. bazują na prawdziwym, współczesnym arsenale:
Tradycyjne | Ciężkie | Inne | Wycięte |
---|---|---|---|
|
Pojazdy
H.E.C.U. używa kilku pojazdów lądowych lub powietrznych:
Lądowe | Powietrzne | Wycięte |
---|---|---|
Technologia
Technologia używana przez H.E.C.U. mocno bazuje na konwencjonalnym i niekonwencjonalnym sprzęcie wojskowym takim jak wsparcie pojazdów, wsparcie artyleryjskie, fortyfikacje i pułapki:
Taktyka
H.E.C.U. stosuje różne taktyki, począwszy na zastawianiu pułapek (miny laserowe), wieżyczek i na użyciu ciężkich pojazdów, bombardowaniu z powietrza kończąc. Standardowymi ich taktykami jest atak w grupach, ułatwiający im ostrzeliwanie gracza z różnych stron i ewentualne rzucanie granatów, by zmusić go do opuszczenia kryjówki lub po prostu zabić. Żołnierze uciekają się także do korzystania z ciężko umocnionych dział stacjonarnych. Ponieważ będą tak długo strzelać, aż gracz się nie wycofa, najlepiej podczas ucieczki zamontować na ścianie minę laserową, ponieważ gdy zaczną nacierać na gracza, nadzieją się na nią i można przy tym zdziesiątkować nawet całą grupę żołnierzy. Jeśli H.E.C.U. będzie zajęte walką z innym przeciwnikiem np. obcymi z Xen, można wykorzystać ten czas do rzucania bomb zdalnych na pole walki i zdetonowania w chwili, gdy żołnierze zaczną się interesować graczem. W późniejszej fazie gry H.E.C.U. będzie także wykorzystywało przeciwko graczowi pojazdy i najlepiej najpierw zlikwidować piechotę, a potem zacząć atakować pojazd. Oprócz pojazdów w późniejszych fazach gry będą pojawiać się również snajperzy, którzy mogą być zabójczy jeśli gracz nie jest świadomy ataku lub stoi na otwartej przestrzeni. H.E.C.U. ma także skłonność do montowania na ścianach min laserowych i stawiania wieżyczek, więc trzeba być cały czas czujnym. Najlepiej przeciwko piechocie H.E.C.U wykorzystywać pistolet maszynowy i strzelbę, gdyż też używają tych broni i upuszczają do nich amunicję.
Za kulisami
- Początkowo niektórzy żołnierze H.E.C.U. mieli palić. Pomysł porzucono jednak wykorzystano ponownie w Opposing Force. Oryginalny model faceta w berecie ma w ustach fajkę.
- Początkowo miał występować również żołnierz palący fajkę i dzierżący minigun'a, nazwany Human Sergeant.
- Wczesny concept art rozdziału Surface Tension sugeruje, że wielki obóz H.E.C.U. został rozbity w pewnym punkcie.
- Początkowo H.E.C.U. miało używać samolotu F-117 Nighthawk.
- W Half-Life: Day One występują tylko żołnierze ubrani w maskę gazową i berety. Nie używają oni strzelby.
- Chuck Jones zaprojektował oryginalne modele żołnierze, a Stephen Bahl zaprojektował nowe klasy (Medyk, Inżynier) i warianty dla Opposing Force, zarówno w wersji oryginalnej jak i HD.
- H.E.C.U. miało także mieć w swoich szeregach maszyny bojowe znane jako Robot Grunt. Jej model można znaleźć w Half-Life SDK. Wersję w brązowym kolorze użyto w Half-Life Deathmatch oraz w ocenzurowanej, niemieckiej wersji Half-Life'a na PlayStation 2, gdzie zastąpiła wszystkich żołnierzy.
Ciekawostki
- Żołnierze Half-Life: Opposing Force nadal będą atakować personel Black Mesy. Można to zauważyć po zrespawnowaniu ich przy użyciu konsoli oraz przed sekwencją w hangarze.
- Żołnierze i oficerzy z Black Ops jako jedyni przeładowują swą broń.
- Podczas grania w Opposing Force, zrespawnowani przy pomocy konsoli żołnierze mogą się zachowywać wrogo wobec gracza.
Galeria
Concept arty
Obrazki przedpremierowe
Pokaz SI H.E.C.U.. Linie na podłodze pokazują ścieżki ruchu a linie w powietrzu trajektorię granatu[1]
Obrazki popremierowe
Inne
Render nowego żołnierza z modyfikacji Black Mesa: Source
Przypisy
- ↑ w becie granaty wybuchały po jakimś czasie, a nie po uderzeniu w przeszkodę
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Hazardous Environment Combat Unit. Lista autorów jest dostępna w Environment Combat Unit&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.