Alyx Vance
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Half-Life:Alyx) |
|||
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | <ikony>hl2|opor|medalHL</ikony> | |
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
− | |||
{{Postac infobox | {{Postac infobox | ||
|grafika=AlyxVance.jpg | |grafika=AlyxVance.jpg | ||
Linia 21: | Linia 20: | ||
|model=[[Jamil Mullen]] | |model=[[Jamil Mullen]] | ||
|projektant=[[Dhabih Eng]] | |projektant=[[Dhabih Eng]] | ||
− | |byt=npc_alyx }} | + | |byt=npc_alyx |
− | + | }} | |
− | '''Alyx Vance''' to jedna z głównych postaci w sadze Half-Life. | + | '''Alyx Vance''' to jedna z głównych postaci w sadze Half-Life. Jest młodą kobietą, prawdopodobnie w przedziale wiekowym 20-30 lat. Po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2]] i towarzyszy graczowi przez większą część [[Half-Life 2: Episode One]] i [[Half-Life 2: Episode Two]]. |
==Biografia== | ==Biografia== | ||
Linia 43: | Linia 42: | ||
[[Grafika:Vancefamily.jpg|thumb|120px|left|Rodzina Vance w komplecie]] | [[Grafika:Vancefamily.jpg|thumb|120px|left|Rodzina Vance w komplecie]] | ||
− | === | + | === Half-Life 2: Episode One === |
− | + | ||
Praktycznie przez całą grę Alyx towarzyszy Gordonowi, od podnóża Cytadeli, aż do wspólnej ucieczki pociągiem z [[City 17]]. W Episode One gracz obserwuje ewolucję jej postaci, może zaobserwować jej zachowanie w różnych sytuacjach i to, że Gordon nie jest jej obojętny. W rozdziale drugim "Direct Intervention" Alyx wykrada z komputerów Kombinatu, transmisję wideo nadaną przez Judith Mossman. | Praktycznie przez całą grę Alyx towarzyszy Gordonowi, od podnóża Cytadeli, aż do wspólnej ucieczki pociągiem z [[City 17]]. W Episode One gracz obserwuje ewolucję jej postaci, może zaobserwować jej zachowanie w różnych sytuacjach i to, że Gordon nie jest jej obojętny. W rozdziale drugim "Direct Intervention" Alyx wykrada z komputerów Kombinatu, transmisję wideo nadaną przez Judith Mossman. | ||
Linia 51: | Linia 49: | ||
W Episode Two Alyx jest kluczową postacią. Jest w posiadaniu danych od Mossman, które musi wraz z Gordonem dostarczyć do bazy rebeliantów w White Forest. | W Episode Two Alyx jest kluczową postacią. Jest w posiadaniu danych od Mossman, które musi wraz z Gordonem dostarczyć do bazy rebeliantów w White Forest. | ||
Pierwsza część gry koncentruje się wokół próby odratowania jej po poważnym zranieniu przez [[Hunter]]a. Później, podobnie jak w Episode One, Alyx towarzyszy graczowi aż do końca gry. Przekazuje też (nieświadomie) swojemu ojca słowa, które powiedział jej G-Man gdy była bliska śmierci: "Przygotuj się na nieoczekiwane konsekwencje" (oryg. "Prepare for unforeseen consequences"). | Pierwsza część gry koncentruje się wokół próby odratowania jej po poważnym zranieniu przez [[Hunter]]a. Później, podobnie jak w Episode One, Alyx towarzyszy graczowi aż do końca gry. Przekazuje też (nieświadomie) swojemu ojca słowa, które powiedział jej G-Man gdy była bliska śmierci: "Przygotuj się na nieoczekiwane konsekwencje" (oryg. "Prepare for unforeseen consequences"). | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===Half-Life: Alyx=== | ||
+ | |||
+ | Jest główną bohaterką prequelu,jej głównym zadaniem jest uwolnienie więźnia z zawieszonego nad miastem więzienia kombinatu | ||
==Broń== | ==Broń== | ||
− | Główną bronią jaką posługuje się Alyx, jest nazwany jej imieniem - [[Alyx Gun]]. Jest to prawdopodobnie zmodyfikowany przez nią samą pistolet z serii Glock. W trakcie rozgrywki Alyx posługuje się też [[Strzelba | + | [[Grafika:Alyx faceposer.jpg|thumb|200px|right|Alyx w programie Face Poser]] |
+ | Główną bronią jaką posługuje się Alyx, jest nazwany jej imieniem - [[Alyx Gun]]. Jest to prawdopodobnie zmodyfikowany przez nią samą pistolet z serii Glock. W trakcie rozgrywki Alyx posługuje się też [[Strzelba (HL2)|strzelbą]] (w Episode One) oraz karabinem snajperskim Kombinatu (w obu epizodach). | ||
==Umiejętności== | ==Umiejętności== | ||
Linia 61: | Linia 65: | ||
==Wersje beta== | ==Wersje beta== | ||
We wczesnych wersjach gry Alyx miała mieć czerwone włosy. Zamiast Doga, rolę jej pupila miało pełnić przypominające psa, obce stworzenie, nazwane przez nią [[Skitch]], które było stworzeniem z gatunku Prowler. | We wczesnych wersjach gry Alyx miała mieć czerwone włosy. Zamiast Doga, rolę jej pupila miało pełnić przypominające psa, obce stworzenie, nazwane przez nią [[Skitch]], które było stworzeniem z gatunku Prowler. | ||
− | |||
− | |||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * W Episode One, gdy po raz pierwszy dochodzi do konfrontacji z zainfekowanymi przez headcraby żołnierzami Kombinatu, Alyx nadaje im nazwę [[Zombine]]. Jest to połączenie dwóch nazw: [[Combine]] (ang. Kombinat) i [[zombie]]. | + | * W Episode One, gdy po raz pierwszy dochodzi do konfrontacji z zainfekowanymi przez headcraby żołnierzami Kombinatu, Alyx nadaje im nazwę [[Zombine]]. Jest to połączenie dwóch nazw: [[Kombinat|Combine]] (ang. Kombinat) i [[zombie]]. |
* Alyx nosi szarą koszulkę z logiem [[Black Mesa]]. | * Alyx nosi szarą koszulkę z logiem [[Black Mesa]]. | ||
* Alyx (podobnie jak innym charakterom NPC) nigdy nie kończy się amunicja. | * Alyx (podobnie jak innym charakterom NPC) nigdy nie kończy się amunicja. | ||
* Alyx jest bardzo odporna na zadawane obrażenia (jest to zapewne sposób twórców gry, aby towarzyszka gracza nie ginęła zbyt często od przypadkowych obrażeń), potrafi przeżyć bliski wybuch granatu, oraz liczne trafienia pocisków. | * Alyx jest bardzo odporna na zadawane obrażenia (jest to zapewne sposób twórców gry, aby towarzyszka gracza nie ginęła zbyt często od przypadkowych obrażeń), potrafi przeżyć bliski wybuch granatu, oraz liczne trafienia pocisków. | ||
− | + | *Alyx w Half-life 2 po wyjęciu trzyma broń przy nodze, natomiast w epizodach trzyma ją przy uchu. | |
− | + | ||
{{Postacie}} | {{Postacie}} | ||
− | |||
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2]] | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2]] | ||
Linia 78: | Linia 78: | ||
[[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | [[Kategoria: Postacie z Half-Life 2: Episode Two]] | ||
[[Kategoria: Rebelianci]] | [[Kategoria: Rebelianci]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Alyx Vance]] | ||
+ | [[wikipedia:Alyx Vance]] | ||
+ | [[wikipediapl:Alyx Vance]] |
Aktualna wersja na dzień 09:57, 7 kwi 2020
Alyx Vance | |
Okres życia | Powstanie |
Przynależność | Rebelianci |
Pozycja | Współprzywódca, technik |
Wygląd i zdolności | |
Pochodzenie | Ziemia |
Rasa | człowiek, kreol, kobieta |
Kolor oczu | zielone |
Kolor włosów | brązowe |
Obsługa | bronie:
urządzenia: |
Informacje techniczne | |
Dubbing | Merle Dandridge |
Model/ka | Jamil Mullen |
Projektant | Dhabih Eng |
Byt | npc_alyx |
Alyx Vance to jedna z głównych postaci w sadze Half-Life. Jest młodą kobietą, prawdopodobnie w przedziale wiekowym 20-30 lat. Po raz pierwszy pojawia się w Half-Life 2 i towarzyszy graczowi przez większą część Half-Life 2: Episode One i Half-Life 2: Episode Two.
Spis treści |
[edytuj] Biografia
Alyx jest córką doktora Eliego Vance'a byłego pracownika laboratorium Black Mesa, przyjaciela Gordona Freemana. Matką Alyx jest Azian Vance, która zginęła podczas incydentu w Black Mesa. Azian nie występuje w żadnej części sagi, jednak jej wizerunek jest widoczny na rodzinnym zdjęciu rodziny Vance, które można znaleźć w Black Mesa East oraz w White Forest.
[edytuj] Rola w grze
[edytuj] Half-Life 2
Alyx po raz pierwszy pojawia się w Half-Life 2, w rozdziale pierwszym - Point Insertion (mapa d1_trainstation_04), kiedy pomaga Gordonowi oswobodzić się z pułapki zastawionej przez oddział ochrony cywilnej. Następnie pełni rolę przewodnika i prowadzi gracza do ukrytego laboratorium dr Issaaca Kleinera. Tutaj oboje mają teleportować się do Black Mesa East, jednak próba Gordona kończy się niepowodzeniem i po raz pierwszy ich drogi rozchodzą się.
Ponowne spotkanie następuje dopiero w Black Mesa East (rozdział piąty, mapa d1_eli_01). Gracz po raz pierwszy może tu obserwować wzajemne relacje ojciec-córka oraz jej zachowanie wobec Judith Mossman.
To Alyx jest osobą, która przekazuje graczowi Gravity Gun i uczy go jak ma się nim posługiwać. Dzieje się to na znajdującym się na tyłach bazy złomowisku. Tutaj też gracz poznaje Doga - pupila Alyx, robota, którego stworzył jej ojciec. W wyniku ataku Kombinatu na bazę, Gordon znów zostaje rozdzielony z z Alyx i ląduje w Ravenholm.
W rozdziale Entanglement (rozdział 9, mapa d2_prison_0) następuje trzecie spotkanie. Alyx i Gordon postanawiają uratować Eliego Vance'a, który został uprowadzony przez Kombinat i umieszczony na Stacji (ang. Depot), gdzie czeka na proces przekształcenia w Stalkera. Spotykają tu również Judith Mossman. Akcja odbicia udaje się tylko częściowo, ponieważ Mossman teleportuje się razem z Elim do Cytadeli, natomiast Alyx wraz z Gordonem dokonują teleportacji do laboratorium Kleinera. W wyniku bliżej nieokreślonego błędu docierają tam dopiero tydzień później. W trakcie rozdziału 10 - Anticitizen One Alyx zostaje porwana przez żołnierzy Kombinatu. Dopiero w ostatnim rozdziale "Dark Energy" bohaterowie jednoczą siły, spotykają też po raz pierwszy dr Wallace'a Breena. Po raz ostatni widać Alyx tuż przed wielkim wybuchem na szczycie Cytadeli, kiedy czas zostaje wstrzymany, a kontrolę nad graczem przejmuje G-Man.
[edytuj] Half-Life 2: Episode One
Praktycznie przez całą grę Alyx towarzyszy Gordonowi, od podnóża Cytadeli, aż do wspólnej ucieczki pociągiem z City 17. W Episode One gracz obserwuje ewolucję jej postaci, może zaobserwować jej zachowanie w różnych sytuacjach i to, że Gordon nie jest jej obojętny. W rozdziale drugim "Direct Intervention" Alyx wykrada z komputerów Kombinatu, transmisję wideo nadaną przez Judith Mossman.
[edytuj] Half-Life 2: Episode Two
W Episode Two Alyx jest kluczową postacią. Jest w posiadaniu danych od Mossman, które musi wraz z Gordonem dostarczyć do bazy rebeliantów w White Forest. Pierwsza część gry koncentruje się wokół próby odratowania jej po poważnym zranieniu przez Huntera. Później, podobnie jak w Episode One, Alyx towarzyszy graczowi aż do końca gry. Przekazuje też (nieświadomie) swojemu ojca słowa, które powiedział jej G-Man gdy była bliska śmierci: "Przygotuj się na nieoczekiwane konsekwencje" (oryg. "Prepare for unforeseen consequences").
[edytuj] Half-Life: Alyx
Jest główną bohaterką prequelu,jej głównym zadaniem jest uwolnienie więźnia z zawieszonego nad miastem więzienia kombinatu
[edytuj] Broń
Główną bronią jaką posługuje się Alyx, jest nazwany jej imieniem - Alyx Gun. Jest to prawdopodobnie zmodyfikowany przez nią samą pistolet z serii Glock. W trakcie rozgrywki Alyx posługuje się też strzelbą (w Episode One) oraz karabinem snajperskim Kombinatu (w obu epizodach).
[edytuj] Umiejętności
Alyx bardzo dobrze radzi sobie w walce wręcz. Co ciekawe jest jedyną postacią w grze, która wykonuje tak zaawansowane ciosy. Posiada specjalne wielofunkcyjne urządzenie własnej roboty, którym potrafi otworzyć (poprzez przeciążenie elektryczne) prawie każde drzwi.
[edytuj] Wersje beta
We wczesnych wersjach gry Alyx miała mieć czerwone włosy. Zamiast Doga, rolę jej pupila miało pełnić przypominające psa, obce stworzenie, nazwane przez nią Skitch, które było stworzeniem z gatunku Prowler.
[edytuj] Ciekawostki
- W Episode One, gdy po raz pierwszy dochodzi do konfrontacji z zainfekowanymi przez headcraby żołnierzami Kombinatu, Alyx nadaje im nazwę Zombine. Jest to połączenie dwóch nazw: Combine (ang. Kombinat) i zombie.
- Alyx nosi szarą koszulkę z logiem Black Mesa.
- Alyx (podobnie jak innym charakterom NPC) nigdy nie kończy się amunicja.
- Alyx jest bardzo odporna na zadawane obrażenia (jest to zapewne sposób twórców gry, aby towarzyszka gracza nie ginęła zbyt często od przypadkowych obrażeń), potrafi przeżyć bliski wybuch granatu, oraz liczne trafienia pocisków.
- Alyx w Half-life 2 po wyjęciu trzyma broń przy nodze, natomiast w epizodach trzyma ją przy uchu.