Miasto
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Rozdział 4 Miasto | |
Kampania | Bilans ofiar |
Gra | Left 4 Dead |
Autor | Valve Corporation |
Mapa | l4d_smalltown04_mainstreet |
Chronologia rozdziałów | |
Poprzedni | Kościół |
Następny | Finał na przystani |
Miasto jest czwartym rozdziałem w kampanii Bilans ofiar w grze Left 4 Dead. Rozpoczyna się w safe roomie ulokowanym w kościele. Akcja rozdziału ma miejsce w małym miasteczku Riverside, które było celem wędrówki Ocalonych. Odkrywają oni, że oprócz Kościelnego wszyscy zginęli, bądź uciekli. Zapada wtedy decyzja o dotarciu na przystań i odnalezieniu łodzi. Podczas podróży mijają opuszczone ulice i budynki, aż w końcu natrafiają na zablokowaną barierą gruzu główną drogę Riverside. Aby przejść dalej bohaterowie uruchamiają wózek widłowy, który odblokowuje dalszą drogę, lecz powoduje także atak hordy. Po uporaniu się z zarażonymi Ocaleni docierają do safe roomu w jednym z budynków w alejce.
Left 4 Dead 2
Atak hordy na głównej ulicy został całkowicie przebudowany. Od teraz gracze muszą przedrzeć się przez nieustające ataki zarażonych do safe roomu. Alarm w jednym z samochodów został usunięty, natomiast dodano niekończący się alarm na wózku widłowym. Minigun został usunięty, aby nie sugerować pozostania w miejscu, a także dodano informację o tym, że należy biec do safe roomu. Oprócz tego jedna z ulic na początku rozdziału została zablokowana przez nowy budynek, zamiast wcześniejszej blokady skrzyżowania. Wnętrze jest jednak niedostępne dla graczy.
Ciekawostki
- W safe roomie w kościele można znaleźć rozkładające się zwłoki przypominające pacjenta ze szpitala. Można ich było spotkać tylko w kampanii Bez litości w dwóch ostatnich rozdziałach. Może to wskazywać na powód rozprzestrzenienia się infekcji w Riverside, gdyż zarażony pacjent mógł uciec ze szpitala i dojść aż do tego miasta.
- W rozdziale można zauważyć furgonetki Eyewitness Channel 10 News, stacji informacyjnej, w której pracowała Rochelle przed wybuchem infekcji.
- Dowody na szaleństwo Kościelnego można zauważyć na ścianach safe roomu w kościele. Jest tam setki razy napisane zdanie "Better safe than sorry" (Lepiej dmuchać w zimne). Zachowanie to może nawiązywać do postaci granej przez Jack'a Nicholsona, Jack'a Torrance'a w filmie "The Shining".
- W mieście istnieje duża szansa na pojawienie się dwóch Witchy. Jedna z jakiegoś powodu zawsze pojawia się blisko safe roomu. Druga pojawia się w losowej lokacji.
- Czasami AI Director może zespawnować dwie Witche obok siebie, szczególnie w pobliżu oskryptowanych ataków hordy.
- Auto z alarmem spotykane w tym rozdziale jest jedynym autem, które posiada inny model od pojazdów z alarmami, a także jedynym autem, w którym alarm nie włączy się poprzez strzelenie w niego.
- Po użyciu komendy "sb_all_bot_game 1"[1] może nastąpić poważny błąd w znajdowaniu ścieżek przez boty. Po wyjściu z safe roomu boty pójdą w stronę spotykanych na samym początku autobusów, a następnie przestaną się ruszać. Nie będą strzelać w zarażonych, nawet jeśli będą atakowane. Użycie komendy do teleportowania ich w inne miejsce nie naprawi tego problemu. Może to być problematyczne w trybie Kontry dla jednego gracza, gdyż boty staną się zbyt łatwym celem.
- Zoey wydaje się być w jakiś sposób związana z Riverside. Będzie wspominać, że zawsze lubiła główną ulicę tego miasta.
- Na środkowo-lewej stronie ulicy Riverside można znaleźć brązowego sedana rozbitego o betonową barykadę. Próba wskoczenia na barykadę stojąc blisko przodu auta spowoduje natychmiastową śmierć gracza.
- Riverside jest przedstawione na znakach jako miasto historyczne, ponieważ zabudowa na ulicy jest stylizowana na wiek XIX.
Przypisy
- ↑ Jest to komenda, dzięki której po boty mogą przechodzić rozdział same, nawet po śmierci gracza. Jest to używane do grania w tryb Kontry w trybie pojedynczego gracza.