Stacja kolejowa

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
m
 
Linia 17: Linia 17:
 
Naokoło stodoły wzrok przykuwa martwe bydło pozbawione skóry na głowie - robi się to przy podejrzeniu wścieklizny. Okoliczni farmerzy próbowali jednak w ten sposób zabezpieczyć się przed Zielona Grypą, co, jak widać, nie podziałało.
 
Naokoło stodoły wzrok przykuwa martwe bydło pozbawione skóry na głowie - robi się to przy podejrzeniu wścieklizny. Okoliczni farmerzy próbowali jednak w ten sposób zabezpieczyć się przed Zielona Grypą, co, jak widać, nie podziałało.
  
Idąc dalej zeskakujemy na wagon. Można także wskoczyć na blaszany daszek, co pozwoli chodzić po belkach wewnątrz budynku, ale to ryzykowne - można przelecieć pomiędzy daszkiem i wagonem oraz zrobić sobie krzywdę. Z tego miejsca możemy pójść w kilku różnych kierunkach, acz doradza się wejść do budynku stacji. Tam można znaleźć broń palną i miotaną. Tu droga znów się rozchodzi i doradza się pójść w lewo, by dojść do pomieszczenia z amunicją. Jeżeli nie chcemy bawić się z [[Witch]], która może się tam pojawić, możemy wejść z drugiej strony, przez okno.
+
Idąc dalej zeskakujemy na wagon. Można także wskoczyć na blaszany daszek, co pozwoli chodzić po belkach wewnątrz budynku, ale to ryzykowne - można przelecieć pomiędzy daszkiem a wagonem i zrobić sobie krzywdę. Z tego miejsca możemy pójść w kilku różnych kierunkach, acz doradza się wejść do budynku stacji. Tam można znaleźć broń palną i miotaną. Tu droga znów się rozchodzi i doradza się pójść w lewo, by dojść do pomieszczenia z amunicją. Jeżeli nie chcemy bawić się z [[Witch]], która może się tam pojawić, możemy wejść z drugiej strony, przez okno.
  
 
Uważamy na podjeździe. W dość newralgicznym miejscu stoi tam jedyny w całej kampanii samochód z alarmem. Dodatkowo może się tam pojawić Witch lub Tank. Kierujemy się wzdłuż torów. W miejscu, w którym wagon blokuje drogę, idziemy po drewnianym peronie małej stacji pasażerskiej, wchodzimy do budynku lub wzdłuż skarpy pod nim (w Left 4 Dead 2 dostępna jest jedynie trzecia opcja). Wracamy na chwilę na tory i wchodzimy do kolejnej stacji. Wchodzimy dwa piętra do góry i wychodzimy przez okno na daszek i zeskakujemy z niego na tory. W tym miejscu może nas napaść całkiem spora horda, którą najwygodniej odeprzeć z owego daszka. Potem pozostaje już tylko pędem przebyć most kolejowy (kolejne miejsce dla Witch lub Tanka - uwaga na tego drugiego - spadnięcie z mostu to pewna śmierć) i ukryć się w schronie wewnątrz wagonu.
 
Uważamy na podjeździe. W dość newralgicznym miejscu stoi tam jedyny w całej kampanii samochód z alarmem. Dodatkowo może się tam pojawić Witch lub Tank. Kierujemy się wzdłuż torów. W miejscu, w którym wagon blokuje drogę, idziemy po drewnianym peronie małej stacji pasażerskiej, wchodzimy do budynku lub wzdłuż skarpy pod nim (w Left 4 Dead 2 dostępna jest jedynie trzecia opcja). Wracamy na chwilę na tory i wchodzimy do kolejnej stacji. Wchodzimy dwa piętra do góry i wychodzimy przez okno na daszek i zeskakujemy z niego na tory. W tym miejscu może nas napaść całkiem spora horda, którą najwygodniej odeprzeć z owego daszka. Potem pozostaje już tylko pędem przebyć most kolejowy (kolejne miejsce dla Witch lub Tanka - uwaga na tego drugiego - spadnięcie z mostu to pewna śmierć) i ukryć się w schronie wewnątrz wagonu.

Aktualna wersja na dzień 12:27, 29 sie 2014

Rozdział 4
Stacja kolejowa
Trainstation l4d.jpg
Kampania Krwawe żniwo
Gra Left 4 Dead
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Poprzedni Most
Następny Finał na farmie

Stacja kolejowa (oryg. The Train Station) to czwarty rozdział kampanii Krwawe żniwo. Ocaleni opuszczają schron, przechodzą przez opuszczoną stodołę otoczoną zabitym przez ludzi bydłem i zeskakują po wagonie na teren stacji kolejowej. Potem idą wzdłuż torów przechodząc przez kolejne dwie mniejsze stacje i pokonują most kolejowy by dotrzeć do kolejnego schronu w wagonie.

Sposób przejścia

Uzupełniamy amunicję lub zmieniamy i leczymy się, jeśli to konieczne. Jeszcze przed wyjściem ze schronu odstrzeliwujemy Zainfekowanych czających się pośród zieleni. Po opuszczeniu schronu przeszukujemy stodołę, w której można znaleźć coś godnego uwagi. Zaraz za stodołą często pojawia się Tank.

Naokoło stodoły wzrok przykuwa martwe bydło pozbawione skóry na głowie - robi się to przy podejrzeniu wścieklizny. Okoliczni farmerzy próbowali jednak w ten sposób zabezpieczyć się przed Zielona Grypą, co, jak widać, nie podziałało.

Idąc dalej zeskakujemy na wagon. Można także wskoczyć na blaszany daszek, co pozwoli chodzić po belkach wewnątrz budynku, ale to ryzykowne - można przelecieć pomiędzy daszkiem a wagonem i zrobić sobie krzywdę. Z tego miejsca możemy pójść w kilku różnych kierunkach, acz doradza się wejść do budynku stacji. Tam można znaleźć broń palną i miotaną. Tu droga znów się rozchodzi i doradza się pójść w lewo, by dojść do pomieszczenia z amunicją. Jeżeli nie chcemy bawić się z Witch, która może się tam pojawić, możemy wejść z drugiej strony, przez okno.

Uważamy na podjeździe. W dość newralgicznym miejscu stoi tam jedyny w całej kampanii samochód z alarmem. Dodatkowo może się tam pojawić Witch lub Tank. Kierujemy się wzdłuż torów. W miejscu, w którym wagon blokuje drogę, idziemy po drewnianym peronie małej stacji pasażerskiej, wchodzimy do budynku lub wzdłuż skarpy pod nim (w Left 4 Dead 2 dostępna jest jedynie trzecia opcja). Wracamy na chwilę na tory i wchodzimy do kolejnej stacji. Wchodzimy dwa piętra do góry i wychodzimy przez okno na daszek i zeskakujemy z niego na tory. W tym miejscu może nas napaść całkiem spora horda, którą najwygodniej odeprzeć z owego daszka. Potem pozostaje już tylko pędem przebyć most kolejowy (kolejne miejsce dla Witch lub Tanka - uwaga na tego drugiego - spadnięcie z mostu to pewna śmierć) i ukryć się w schronie wewnątrz wagonu.

W Left 4 Dead 2

Zwłaszcza w porównaniu z innymi rozdziałami w tym podczas portowania zaszły naprawdę duże zmiany, które czynią poziom trudniejszym. Głównym powodem tych zmian były narzekania graczy, iż ten rozdział jest zbyt krótki i łatwy dla Ocalonych.

Najpierw przesunięty bliżej peronu (kosztem nieobecnego już blaszanego daszka) wagon uniemożliwia powrót na górę, co ułatwia zadanie Smokerom i Jockeyom. Pójście z tego punktu wzdłuż torów uniemożliwia zamknięta brama. Przy pierwszej małej stacji przesunięty w prawo wagon uniemożliwia przejście wzdłuż peronu, i usunięto okno prowadzące na zatoczkę tworzoną przez peron, co zmusza graczy do pójścia dołem. Do kolejnego budynku nie da się już wejść przez zablokowane okno, co wcześniej pozwalało ominąć piwnicę. Zablokowana jest też krótsza droga do drzwi i Ocaleni muszą zejść do nich po schodach.

Gdy zeskoczymy z daszku na tory zacznie się niekończąca się horda, która zmusza Ocalonych do przebicia się do schronu. Na moście brakuje gdzieniegdzie barierek, a zamiast nich są rusztowania, w których mogą pojawiać się kolejni Zainfekowani. Warto uważać, gdyż po ich minięciu cała horda może wysypać się ze schronu. Co ciekawe, to crescendo zaczyna się całkiem bez powodu, ostrzeżenia i instrukcji.

Ciekawostki

  • W oryginalnym Left 4 Dead ów rozdział jest jedynym w całej kampanii pozbawionym crescendo. Twórcy rekompensują to crescendo tuż przed finałem.
  • Zakrwawiona kosiarka, kałuża krwi i kawałki mięsa w piwnicy stacji przy moście to nawiązanie do finałowej sceny czarnej komedii Martwica mózgu z 1992. Owa scena wsławiła się rekordową ilością użytej sztucznej krwi.
  • Piętro wyżej widać tablicę z rozkładem wprost ze stacji kolejowej w City 17 z Half-Life 2.
  • Ta również stacja nazwana jest Ramsey. Stacja Ramsey jest prawdopodobnie najstarszą działającą stacją pasażerską w New Jersey. Tablica z nazwą stacji wisi na ścianie od strony mostu.