Finał w bazie ciężarówek
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d1</ikony> {{Stub}} {{L4Drozdzial infobox |nr=1 |grafika=Truck Depot L4D.png |kampania=Kurs kolizyjny |gra=Left 4 Dead |mapa= |poprzedni=[[Uliczk...”) |
(szlag, jeszcze to... przydałoby się chyba przekategoryzować) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d1</ikony> | <ikony>l4d1</ikony> | ||
− | |||
{{L4Drozdzial infobox | {{L4Drozdzial infobox | ||
|nr=1 | |nr=1 | ||
Linia 11: | Linia 10: | ||
}} | }} | ||
− | '''Finał w bazie ciężarówek''' jest drugim i jednocześnie ostatnim rozdziałem w kampanii [[Kurs kolizyjny]]. Ocaleni docierają do warsztatu samochodów ciężarowych, gdzie dostrzegają opancerzony pojazd, który stoi na podnośniku | + | '''Finał w bazie ciężarówek''' jest drugim i jednocześnie ostatnim rozdziałem w kampanii ''[[Kurs kolizyjny]]''. Ocaleni docierają do warsztatu samochodów ciężarowych, gdzie dostrzegają opancerzony pojazd, który stoi na podnośniku. Aby ukończyć ten poziom bohaterowie muszą uruchomić generator, który obniży podnośnik z pojazdem na dół, dzięki czemu stanie się dostępny i będzie można nim uciec. |
− | + | == Sposób przejścia == | |
+ | Kolejna długa mapa, w dodatku zakończona dość trudnym finałem, dlatego tym bardziej trzeba uważać, żeby nie zakończyć go przedwcześnie. Po wyleczeniu się i pobraniu amunicji oczyść wyjście z budynku (uważaj na dwie [[butla z propanem|butle z propanem]] przy kontenerze po prawej) i przejdź do budynku naprzeciwko. W nim dość często można znaleźć przedmioty do rzucania, rzadziej [[tabletki przeciwbólowe|buteleczkę z pigułkami]]. Idź przez pokój po prawej (jest jaśniejszy i łatwiej jest się uchronić przez atakiem z zaskoczenia), tam również często można znaleźć kolejne przedmioty do rzucania. | ||
− | ==Ciekawostki== | + | Po przejściu przez drzwi twoim oczom ukaże się interesująco zaparkowane na ciężarówce auto z alarmem. Dość popularną techniką w grze sieciowej jest celowe wywołanie alarmu i późniejsze przejście po aucie na ciężarówkę i dalej za siatkę, co pozwala na ominięcie sporej części mapy (chociaż przy wyjątkowo ostrożnym skakaniu jest możliwe wskoczenie na ciężarówkę bez uruchamiania alarmu). Można to zrobić również z botami, gdyż, o dziwo, mają tamtędy poprowadzoną ścieżkę do chodzenia i potrafią przeskoczyć przez siatkę (chociaż zazwyczaj i tak się przeteleportują na drugą stronę). Jeśli jednak nie zdecydujesz się na ten skrót, to za wojskowym Hummerem leżą bronie drugiego rzędu, w magazynie po prawej można znaleźć pistolet, a nieco dalej, na zakręcie przed siatką kolejne bronie. Zapewne w tym momencie pojawi się losowa horda, więc przycupnij gdzieś w kącie i spokojnie odeprzyj jej atak. W okolicznych pokojach można znaleźć, poza kolejnymi Zainfekowanymi, przedmioty do rzucania, rzadziej pigułki. Dalej, w pokoju za ciężarówką można znaleźć [[kanister z benzyną|kilka kanistrów]], a plac przed magazynem jest bardzo często okupowany przez [[Tank]]a. W pokoju po lewej również stoi para kanistrów, a przy zwłokach jest amunicja. |
− | * Mapa znajdująca się w | + | |
− | * Na prawo od drzwi | + | Po przejściu przez kontener (lub nad nim, po wspięciu się na pobliską ciężarówkę) poza sporą liczbą Zainfekowanych w okolicy być może napotkasz zasadzkę stworzoną przez grupę Specjalnych Zarażonych: [[Boomer]]a za ciężarówką, [[Hunter]]a przy kontenerze i [[Smoker]]a na dachu budynku po prawej – uważaj, żeby nie zniszczyć kanistrów w kontenerze. Nieco dalej, przy wojskowym Hummerze możesz znaleźć kolejne bronie, a w okolicznych pokojach [[Koktajl Mołotowa (L4D)|mołotowy]] bądź [[Bomba rurowa|bomby rurowe]], a jeśli twoja drużyna jest w kiepskim stanie zdrowia – również pigułki i [[apteczka (L4D)|apteczki]]. |
+ | |||
+ | W okolicy przewróconego auta można znaleźć kanister z benzyną, a w bramie po lewej (jeśli jest otwarta) – czasem kolejne dwa. Dość popularne w grze sieciowej jest znoszenie kanistrów z wcześniejszych partii mapy – czasem dodatkowo na terenie finału można znaleźć kolejne kanistry (nawet do czterech), więc jeśli każdy Ocalony przyniesie ze sobą kanister, to dorzucając dodatkowo te z okolicy pola finału ich liczba gładko przekroczy dziesięć, a to wystarczająco na przejście nawet całego finału z wykorzystaniem samych kanistrów (i ewentualnie [[bomba rurowa|bomb rurowych]] leżących koło miniguna lub koło zaparkowanej ciężarówki), pozostawiając użycie własnej broni na Specjalnych Zarażonych i [[Tank]]i. | ||
+ | |||
+ | Na sam finał należy wziąć poprawkę na to, że podczas drugiego ataku hordy generator odmówi posłuszeństwa i trzeba będzie go zrestartować – należy to zrobić najpóźniej w momencie ataku drugiego Tanka, później nie będzie na to czasu. Dlatego też dość częstym punktem wykorzystywanym do obrony jest dach zaparkowanych autobusów – jest blisko zarówno do generatora, jak i amunicji, ale drużyna jest bardzo podatna na ataki [[Smoker]]ów i [[Boomer]]ów. Innym punktem jest dach naprzeciwko, gdzie nieco łatwiej jest bronić się przed Smokerami, ale horda ma więcej możliwości ataku – oba te punkty wymagają dodatkowo współpracy między Ocalonymi, ale ich plusem jest to, że mogą być używane jednocześnie, gdyż Ocaleni mogą się wzajemnie kryć, gdy są odseparowani od siebie. Rzadziej do obrony wykorzystywany jest minigun – okna za nim dają doskonały punkt do ataku hordy, a to po prawej jest oczywistym miejscem ataku dla Smokerów. Czasem wykorzystywany jest pokój pod minigunem, ale bieg po amunicję z tego punktu jest właściwie niemożliwy poza przerwą między hordą a Tankiem. | ||
+ | |||
+ | Niezależnie od wybranego punktu obrony (boty z reguły samoistnie wbiegają do garażu, co niejako przymusza do skorzystania z punktu z minigunem w singleplayerze) po drugiej hordzie szybko zrestartuj generator, zabij Tanka i uciekaj do ciężarówki – podnośnik wtedy znacznie przyspiesza i samochód się otworzy, pozwalając na wejście do niego i ucieczkę zanim cokolwiek zdoła cię zaatakować. | ||
+ | |||
+ | === Wersja L4D2 === | ||
+ | Obie wersje map są niemalże identyczne. Poza dodatkowymi punktami spawnu dla broni i przedmiotów jedyną różnicą jest usunięcie ciężarówki, na której oparty był samochód z alarmem, co uniemożliwia w L4D2 przeskoczenie w tym miejscu przez siatkę i ominięcie części mapy. | ||
+ | |||
+ | == Wideosolucja == | ||
+ | <videoflash>SD0IpoFjAjs|640|400</videoflash> | ||
+ | |||
+ | == Ciekawostki == | ||
+ | * Mapa znajdująca się w [[saferoom]]ie pokazuje wojskowe posterunki na terenie Stanów Zjednoczonych. Nieprzekreślona (czyli działająca) jest placówka gdzieś na terenie Pensylwanii i placówka w Luizjanie. Ta pierwsza to najprawdopodobniej strefa Echo, znana z kampanii ''[[Krwawe żniwo]]''. Drugą placówką jest Nowy Orlean. | ||
+ | * Na prawo od drzwi saferoomu można zauważyć wiadomość do niejakiego Petera. Autor informuje w nim o ukończeniu ciężarówki i że czeka na niego. To właśnie tą ciężarówką uciekamy pod koniec kampanii. | ||
+ | ** Sama ciężarówka łudząco przypomina pojazd z filmu „Świt żywych trupów” z 2004 roku. | ||
+ | * Brama auta samoistnie ulega zniszczeniu po opuszczeniu podnośnika. | ||
+ | * W końcowej scence wyraźnie widać, że nikogo nie ma za kierownicą ciężarówki. | ||
+ | * Ponadto, ciężarówka nie ma szyb – stojąc w niej, można bez problemu rzucić Mołotowa lub bombę przez kabinę i miejsce, w którym powinna być przednia szyba, dając dodatkową ochronę dla drużyny. | ||
{{Kampanie}} | {{Kampanie}} | ||
[[Kategoria:Kurs kolizyjny]] | [[Kategoria:Kurs kolizyjny]] |
Aktualna wersja na dzień 19:44, 24 kwi 2015
Rozdział 1 Finał w bazie ciężarówek | |
Kampania | Kurs kolizyjny |
Gra | Left 4 Dead |
Autor | Valve Corporation |
Chronologia rozdziałów | |
Poprzedni | Uliczki |
Finał w bazie ciężarówek jest drugim i jednocześnie ostatnim rozdziałem w kampanii Kurs kolizyjny. Ocaleni docierają do warsztatu samochodów ciężarowych, gdzie dostrzegają opancerzony pojazd, który stoi na podnośniku. Aby ukończyć ten poziom bohaterowie muszą uruchomić generator, który obniży podnośnik z pojazdem na dół, dzięki czemu stanie się dostępny i będzie można nim uciec.
Spis treści |
[edytuj] Sposób przejścia
Kolejna długa mapa, w dodatku zakończona dość trudnym finałem, dlatego tym bardziej trzeba uważać, żeby nie zakończyć go przedwcześnie. Po wyleczeniu się i pobraniu amunicji oczyść wyjście z budynku (uważaj na dwie butle z propanem przy kontenerze po prawej) i przejdź do budynku naprzeciwko. W nim dość często można znaleźć przedmioty do rzucania, rzadziej buteleczkę z pigułkami. Idź przez pokój po prawej (jest jaśniejszy i łatwiej jest się uchronić przez atakiem z zaskoczenia), tam również często można znaleźć kolejne przedmioty do rzucania.
Po przejściu przez drzwi twoim oczom ukaże się interesująco zaparkowane na ciężarówce auto z alarmem. Dość popularną techniką w grze sieciowej jest celowe wywołanie alarmu i późniejsze przejście po aucie na ciężarówkę i dalej za siatkę, co pozwala na ominięcie sporej części mapy (chociaż przy wyjątkowo ostrożnym skakaniu jest możliwe wskoczenie na ciężarówkę bez uruchamiania alarmu). Można to zrobić również z botami, gdyż, o dziwo, mają tamtędy poprowadzoną ścieżkę do chodzenia i potrafią przeskoczyć przez siatkę (chociaż zazwyczaj i tak się przeteleportują na drugą stronę). Jeśli jednak nie zdecydujesz się na ten skrót, to za wojskowym Hummerem leżą bronie drugiego rzędu, w magazynie po prawej można znaleźć pistolet, a nieco dalej, na zakręcie przed siatką kolejne bronie. Zapewne w tym momencie pojawi się losowa horda, więc przycupnij gdzieś w kącie i spokojnie odeprzyj jej atak. W okolicznych pokojach można znaleźć, poza kolejnymi Zainfekowanymi, przedmioty do rzucania, rzadziej pigułki. Dalej, w pokoju za ciężarówką można znaleźć kilka kanistrów, a plac przed magazynem jest bardzo często okupowany przez Tanka. W pokoju po lewej również stoi para kanistrów, a przy zwłokach jest amunicja.
Po przejściu przez kontener (lub nad nim, po wspięciu się na pobliską ciężarówkę) poza sporą liczbą Zainfekowanych w okolicy być może napotkasz zasadzkę stworzoną przez grupę Specjalnych Zarażonych: Boomera za ciężarówką, Huntera przy kontenerze i Smokera na dachu budynku po prawej – uważaj, żeby nie zniszczyć kanistrów w kontenerze. Nieco dalej, przy wojskowym Hummerze możesz znaleźć kolejne bronie, a w okolicznych pokojach mołotowy bądź bomby rurowe, a jeśli twoja drużyna jest w kiepskim stanie zdrowia – również pigułki i apteczki.
W okolicy przewróconego auta można znaleźć kanister z benzyną, a w bramie po lewej (jeśli jest otwarta) – czasem kolejne dwa. Dość popularne w grze sieciowej jest znoszenie kanistrów z wcześniejszych partii mapy – czasem dodatkowo na terenie finału można znaleźć kolejne kanistry (nawet do czterech), więc jeśli każdy Ocalony przyniesie ze sobą kanister, to dorzucając dodatkowo te z okolicy pola finału ich liczba gładko przekroczy dziesięć, a to wystarczająco na przejście nawet całego finału z wykorzystaniem samych kanistrów (i ewentualnie bomb rurowych leżących koło miniguna lub koło zaparkowanej ciężarówki), pozostawiając użycie własnej broni na Specjalnych Zarażonych i Tanki.
Na sam finał należy wziąć poprawkę na to, że podczas drugiego ataku hordy generator odmówi posłuszeństwa i trzeba będzie go zrestartować – należy to zrobić najpóźniej w momencie ataku drugiego Tanka, później nie będzie na to czasu. Dlatego też dość częstym punktem wykorzystywanym do obrony jest dach zaparkowanych autobusów – jest blisko zarówno do generatora, jak i amunicji, ale drużyna jest bardzo podatna na ataki Smokerów i Boomerów. Innym punktem jest dach naprzeciwko, gdzie nieco łatwiej jest bronić się przed Smokerami, ale horda ma więcej możliwości ataku – oba te punkty wymagają dodatkowo współpracy między Ocalonymi, ale ich plusem jest to, że mogą być używane jednocześnie, gdyż Ocaleni mogą się wzajemnie kryć, gdy są odseparowani od siebie. Rzadziej do obrony wykorzystywany jest minigun – okna za nim dają doskonały punkt do ataku hordy, a to po prawej jest oczywistym miejscem ataku dla Smokerów. Czasem wykorzystywany jest pokój pod minigunem, ale bieg po amunicję z tego punktu jest właściwie niemożliwy poza przerwą między hordą a Tankiem.
Niezależnie od wybranego punktu obrony (boty z reguły samoistnie wbiegają do garażu, co niejako przymusza do skorzystania z punktu z minigunem w singleplayerze) po drugiej hordzie szybko zrestartuj generator, zabij Tanka i uciekaj do ciężarówki – podnośnik wtedy znacznie przyspiesza i samochód się otworzy, pozwalając na wejście do niego i ucieczkę zanim cokolwiek zdoła cię zaatakować.
[edytuj] Wersja L4D2
Obie wersje map są niemalże identyczne. Poza dodatkowymi punktami spawnu dla broni i przedmiotów jedyną różnicą jest usunięcie ciężarówki, na której oparty był samochód z alarmem, co uniemożliwia w L4D2 przeskoczenie w tym miejscu przez siatkę i ominięcie części mapy.
[edytuj] Wideosolucja
[edytuj] Ciekawostki
- Mapa znajdująca się w saferoomie pokazuje wojskowe posterunki na terenie Stanów Zjednoczonych. Nieprzekreślona (czyli działająca) jest placówka gdzieś na terenie Pensylwanii i placówka w Luizjanie. Ta pierwsza to najprawdopodobniej strefa Echo, znana z kampanii Krwawe żniwo. Drugą placówką jest Nowy Orlean.
- Na prawo od drzwi saferoomu można zauważyć wiadomość do niejakiego Petera. Autor informuje w nim o ukończeniu ciężarówki i że czeka na niego. To właśnie tą ciężarówką uciekamy pod koniec kampanii.
- Sama ciężarówka łudząco przypomina pojazd z filmu „Świt żywych trupów” z 2004 roku.
- Brama auta samoistnie ulega zniszczeniu po opuszczeniu podnośnika.
- W końcowej scence wyraźnie widać, że nikogo nie ma za kierownicą ciężarówki.
- Ponadto, ciężarówka nie ma szyb – stojąc w niej, można bez problemu rzucić Mołotowa lub bombę przez kabinę i miejsce, w którym powinna być przednia szyba, dając dodatkową ochronę dla drużyny.