Szklarnia

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d1</ikony> {{L4Drozdzial infobox |nr=1 |grafika=Szklarnia L4D.jpg |kampania=Morowe powietrze |gra=Left 4 Dead |mapa= |poprzedni= |nastepny=[[Dź...”)
 
m
 
Linia 13: Linia 13:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*Nie ma żadnego wytłumaczenia, w jaki sposób Ocaleni znaleźli się w szklarni z początku rozdziału. Jedyna droga do niej prowadząca to ta, którą obierają bohaterowie w celu dalszej wędrówki. Jedyne logiczne usprawiedliwieniem może być fakt, iż Ocaleni po wyrzuceniu z łodzi przeszli przez ulicę i znalazło jakiś sposób na wejście do góry i schronienie się w szklarni na jakiś czas.
+
*Nie ma żadnego wytłumaczenia, w jaki sposób Ocaleni znaleźli się w szklarni z początku rozdziału. Jedyna droga do niej prowadząca to ta, którą obierają bohaterowie w celu dalszej wędrówki. Jedyne logiczne usprawiedliwieniem może być fakt, iż Ocaleni po wyrzuceniu z łodzi przeszli przez ulicę i znaleźli jakiś sposób na wejście do góry i schronienie się w szklarni na jakiś czas.
 
*Na dachu można znaleźć graffiti ''"God is dead"''. Okazjonalnie [[Zoey]] może to skomentować ''"Oh no! The zombies killed God!"'' ("O nie! Zombie zabiły Boga!").
 
*Na dachu można znaleźć graffiti ''"God is dead"''. Okazjonalnie [[Zoey]] może to skomentować ''"Oh no! The zombies killed God!"'' ("O nie! Zombie zabiły Boga!").
 
*Oświetlenie w końcowym saferoomie jest bardzo jasne przy wejściu do niego i ciemniejsze na jego końcu. Po załadowaniu rozdziału oświetlenie odwraca się. Prawdopodobnie przełączyli je bohaterowie po dotarciu na miejsce i zablokowaniu drzwi końcowych.
 
*Oświetlenie w końcowym saferoomie jest bardzo jasne przy wejściu do niego i ciemniejsze na jego końcu. Po załadowaniu rozdziału oświetlenie odwraca się. Prawdopodobnie przełączyli je bohaterowie po dotarciu na miejsce i zablokowaniu drzwi końcowych.

Aktualna wersja na dzień 13:08, 21 sie 2014

Rozdział 1
Szklarnia
Szklarnia L4D.jpg
Kampania Morowe powietrze
Gra Left 4 Dead
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Następny Dźwig

Szklarnia (oryg. The Greenhouse) jest pierwszym rozdziale w kampanii Morowe powietrze w grze Left 4 Dead. Rozpoczyna on się w tytułowej szklarni na dachu budynku. Oprócz standardowego wyposażenia, na stole znajdziemy także cztery mołotowy i cztery bomby rurowe. Jest to jedyna kampania, w której na start dostajemy przedmioty rzucane. Pierwsza sekwencja po rozpoczęciu rozdziału przedstawia przelatujący na niskim pułapie samolot C-130, kierującego się w stronę lotniska. Ocaleni z braku pomysłów postanawiają się na nie udać, w nadziei, iż nadal funkcjonuje. Rozdział obejmuje głównie podróżowanie przez dachy budynków i mieszkania. Pod koniec bohaterowie wychodzą na ulicę, na której znajduje się hotel Harbor View. Kierują się w jego stronę, wchodząc do holu głównego, a sam rozdział dobiega końca w saferoomie w kuchni.

[edytuj] Ciekawostki

  • Nie ma żadnego wytłumaczenia, w jaki sposób Ocaleni znaleźli się w szklarni z początku rozdziału. Jedyna droga do niej prowadząca to ta, którą obierają bohaterowie w celu dalszej wędrówki. Jedyne logiczne usprawiedliwieniem może być fakt, iż Ocaleni po wyrzuceniu z łodzi przeszli przez ulicę i znaleźli jakiś sposób na wejście do góry i schronienie się w szklarni na jakiś czas.
  • Na dachu można znaleźć graffiti "God is dead". Okazjonalnie Zoey może to skomentować "Oh no! The zombies killed God!" ("O nie! Zombie zabiły Boga!").
  • Oświetlenie w końcowym saferoomie jest bardzo jasne przy wejściu do niego i ciemniejsze na jego końcu. Po załadowaniu rozdziału oświetlenie odwraca się. Prawdopodobnie przełączyli je bohaterowie po dotarciu na miejsce i zablokowaniu drzwi końcowych.
  • Z dachu budynku ze szklarnią, a także z budynku w dalszej części rozdziału można zauważyć port zawierający statek rybacki. Zapewne od tego portu wzięła się nazwa hotelu, w którym kończy się rozdział (tłumaczenie Harbor View - "Portowy widok","Widok na port").
  • Statek rybacki widoczny w tym porcie używa modelu statku z gry Half-Life 2, gdzie takie statki były widoczne na etapie autostrady, na wysuszonym brzegu morza.
  • Patrząc na znaki w Fairfield i w Newburgu można dostrzec, że obydwa miasta posiadają ulicę zatytułowaną "Holly Street".
  • W trybie Kontry, dla lepszego balansu rozgrywki nie występują mołotowy i bomby rurowe na początku rozdziału.