Plac budowy

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Rozdział 3
Plac budowy
Plac budowy L4D.jpg
Kampania Morowe powietrze
Gra Left 4 Dead
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Poprzedni Dźwig
Następny Terminal

Plac budowy jest trzecim rozdziałem w kampanii Morowe powietrze w grze Left 4 Dead. Ocaleni rozpoczynają go w saferoomie w magazynie sklepu Self-Storage. Po wyjściu znajdują się w tylnych alejkach, a podążając nimi trafiają na tytułowy plac budowy. Dalsza droga jest zablokowana przez drewnianą barykadę, na szczęście pod nią leży pięć kanistrów z benzyną. Po podpaleniu barykady następuje atak hordy, a po odblokowaniu przejścia bohaterowie ruszają dalej, mijając po drodze ulice i elektrownię. W końcu docierają do lotniska i odkrywają, że zostało ono mocno zniszczone przez bombardowania wojskowe, a także przez rozbite samoloty pasażerskie. Po przejściu przez ruiny dostrzegają oszklony most, prowadzący z sąsiedniego parkingu prosto do wnętrza lotniska. Ocaleni obierają więc tę trasę i docierają do safe roomu na końcu kładki.

Ciekawostki

  • Jest to jeden z najdłuższych rozdziałów jeśli chodzi o przebyty dystans.
  • W Left 4 Dead po podpaleniu barykady, wywołującego atak hordy można wrócić się do saferoomu na początku rozdziału, gdzie w łatwy sposób można odeprzeć atak. Istnieje także ciekawy trick, polegający na podpaleniu barykady, wychodząc tylko kawałek ze schronu. Należy do tego użyć mołotowa lub bomby rurowej, jednak wykonanie tego mołotowem jest prostsze. Po wyjściu ze schronu ustawiamy się w rogu najbliższego budynku po lewej. Zlokalizuj pierwsze okno w ścianie i umieść celownik dokładnie pod jego górną krawędzią. Mołotow powinien przelecieć przez to okno, a także przez drugie w środku i wylądować w pobliżu barykady, podpalając ją.
  • Powyższe taktyki nie działają w porcie do Left 4 Dead 2. Okna zostały zablokowane, uniemożliwiając rzut mołotowem w barykadę, a droga do saferoomu została zablokowana siatką.
  • Jest to jedyny rozdział w kampanii z atakiem hordy, który gracz lub okazjonalnie bot może wywołać przez przypadek.
  • Mimo tego, że lotnisko wygląda na zbombardowane, na ścianach można przeczytać o tym graffiti, a także sami Ocaleni komentują to w ten sposób, to nie zostało jednak nigdy potwierdzone. Wszystkie uszkodzenia mógł wyrządzić rozbity samolot, gdyż w pobliżu można znaleźć wiele odłamków i części samolotu.
  • Dość często Ocaleni kierowani przez boty mogą niszczyć drewnianą kładkę, stanowiącą połączenie między dwoma budynkami na placu budowy. Po zniszczeniu można jednak bez problemu przeskoczyć na drugą budowlę, jednak tylko posiadając więcej niż 39 punktów życia.
  • Po opuszczeniu saferoomu, jeśli spojrzysz w prawo, to zobaczysz ulicę z końcówki poprzedniego rozdziału. Brakuje tam jednak policyjnej barykady, czerwonego samochodu, a także rozrzuconych śmieci.
  • W porcie do Left 4 Dead 2, w pierwszym pomieszczeniu za spaloną barykadą po lewej można znaleźć losowy przedmiot rzucany. Jest on jednak niedostępny do zebrania dla gracza, gdyż znajduje się pod stosem biurek.
  • Dodatkowo w porcie do Left 4 Dead 2, pod koniec rozdziału na końcu kładki przed schronem znajduje się korytarz. Mimo tego, że drzwi można otwierać i zamykać, to wejście do niego blokuje niewidzialna ściana. Nie ma tam jednak nic do zbierania, a sam korytarz jest przeznaczony dla spawnu zarażonych.