Port (Poświęcenie)

Wersja 9Mitasubishi7 (dyskusja | edycje) z dnia 09:29, 23 sie 2014
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Rozdział 3
Port (Poświęcenie)
Port L4D.PNG
Kampania Poświęcenie
Gra Left 4 Dead i Left 4 Dead 2
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Poprzedni Barka
Artykuł dotyczy finału kampanii Poświęcenie. Może chodziło ci o finał kampanii Ścieżki losu o tej samej nazwie?

Port jest trzecim i ostatnim rozdziałem kampanii Poświęcenie w grze Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Rozpoczyna się on w saferoomie w zniszczonym biurze. Po jego opuszczeniu Ocaleni docierają w końcu do portu Rayford, a także znajdują sprawną żaglówkę koło mostu. Niestety most został opuszczony co uniemożliwia przepłynięcie na druga stronę. Bohaterowie muszą uruchomić trzy generatory znajdujące się w pobliżu, wywołując ataki hordy, a także ataki Tanków. Po pokonaniu zagrożenia i uruchomieniu wszystkich generatorów, most zostaje w końcu podniesiony przez Ocalonych, jednak jeden z generatorów odmawia posłuszeństwa. Jeden z bohaterów musi się poświęcić, zeskakując na dół, restartując generator i przy okazji ponosząc śmierć. Kanonicznie dokonał tego Bill jednak podczas rozgrywki wybór zależy od gracza. Po zrestartowaniu generatora most podnosi się całkowicie, a kampania dobiega końca.

Ciekawostki

  • W wersji L4D1, w barze obok mostu można znaleźć szafę grającą, taką samą jak w grze Left 4 Dead 2. Jedyna różnica jest taka, że przycisk szafy grającej posiada niebieską obwódkę, tak jak w przypadku przedmiotów do użycia lub podniesienia. Niestety będzie ona w stanie grać tylko jedną piosenkę, która jest losowo wybierana z utworów dostępnych w wersji L4D2.
  • Generatory w kampanii Ścieżki losu są koloru pomarańczowego, jednak te w kampanii Poświęcenie są białe.
  • Mapa jest taka sama jak w ostatnim rozdziale kampanii Ścieżki losu. Posiada jednak kilka różnic:
    • Rozdział jest niemal identyczny jak wersja rozdziału Ścieżki losu w trybie Przetrwania, gdzie dodatkowe alejki i ulice po lewej stronie mostu, patrząc z perspektywy przybycia Ocalonych w L4D2, są zablokowane. Niebo jest także inne, gdyż akcja kampanii Poświęcenie ma miejsce wieczorem, a w kampanii Ścieżki losu akcja dzieje się w nocy.
    • Jeszcze jedna zauważalna różnica to sam most. W Poświęceniu jest on w połowie zablokowany przez rozbite auta, blokując Ocalonym możliwość przejścia na drugą stronę, a także dostępna jest drabina, prowadząca na wyższe poziomy mostu. Blokada z pojazdów oraz drabina nie występują w kampanii Ścieżki losu.
  • Możliwe jest otrzymanie osiągnięcia "Człowiek kontra Tank" w wersji L4D1, podczas poświęcania się pod koniec rozdziału, z powodu występowania kilku Tanków.
  • W wersji L4D2, uruchamianie generatorów przenosi gracza do perspektywy trzeciej osoby, jednak w wersji L4D1 kamera pozostaje pierwszoosobowa.
  • Finał różni się od innych w obydwu grach Left 4 Dead. Normalnie każdy finał kończy się, gdy wszyscy żywi Ocaleni znajdą się w pojeździe ratunkowym. Finał w kampanii Poświęcenie wymaga przynajmniej jednej osoby na moście i jednej, która zrestartuje generator, aby został on zaliczony. Jeśli wszyscy zostaną zrzuceni lub zepchnięci z mostu, lub zginie trzech Ocalonych, rozdział zakończy się porażką, a także wyskoczy informacja, że wymagana jest jedna osoba na moście i jedna przy generatorze do sukcesu. Ocaleni pojawiają się wtedy w saferoomie i mogą zacząć finał od nowa.
  • Ocaleni kierowani przez boty nigdy nie wykonają aktu poświęcenia, przez co przeżycie kampanii w trybie dla jednego gracza jest niemożliwe, gdyż tylko gracz może uruchomić ponownie generator, co równa się z jego śmiercią, lecz kampania zostanie zaliczona.
  • Ciężki karabin maszynowy można użyć podczas finału, kiedy Ocaleni wejdą na most, w celu oczyszczenia obszaru z zarażonych i ułatwienie osobie poświęcającej się dojście do celu. Występuje on po raz pierwszy i jedyny w wersji L4D1, a także w wersji L4D2, gdzie używany jest przez Louisa.
  • Możliwe jest zaczekanie, aż zarażeni i Tanki znajdą się na moście i dopiero wtedy wykonanie aktu poświęcenia. Mimo tego, że poświęcenie wydaje się wtedy bezcelowe, to finał zostanie zaliczony sukcesem, dopóki na moście znajdują się żywi Ocaleni.
  • Pomiędzy rozdziałami Barka i Port występuje pewien błąd. Pod koniec drugiego rozdziału, przed wejściem do budynku jest szeroka ulica. Jednak w następnym rozdziale, w miejscu gdzie powinna przebiegać dalsza część ulicy znajduje się tylko wąska alejka.
  • Rozdział posiada pewną nierozwiązaną kwestię kanonu, związaną z Louisem. W komiksie został on ranny w nogę, przed aktem poświęcenia Billa, jednak podczas zakończenia finału, zakładając że pozostał on na moście i nie został obezwładniony, wygląda on na zdrowego. Mimo to kampanii Ścieżki losu jest już przedstawiany jako ranny w nogę.
  • W mutacjach jednoosobowych, przykładowo "Ostatni człowiek na ziemi" gracz nadal będzie musiał zejść z mostu i zrestartować generator, jednak nie spowoduje to porażki.
  • W rozdziale pojawiają się zarażeni pracownicy CEDA i zarażeni robotnicy. mimo tego w kampanii Ścieżki losu, mającej miejsce w tym samym miejscu, pracownicy CEDA i robotnicy nie występują.
  • Droga do saferoomu zostanie zablokowana po dotarciu do mostu, aby uniemożliwić graczom stosunkowo łatwą obronę przed hordą w trakcie finału.