Szpital (L4D)

Wersja Pangia (dyskusja | edycje) z dnia 16:30, 2 wrz 2014
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Rozdział 4
Szpital (L4D)
Hospital L4D.jpg
Kampania Bez litości
Gra Left 4 Dead
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Poprzedni Kanały
Następny Finał na dachu

Szpital (org. Hospital) to czwarty rozdział kampanii „Bez litości”. Rozpoczyna się w saferoomie za recepcją, a celem Ocalonych jest dostanie się na dach szpitala. Etap obejmuje hol szpitala i poszczególne piętra wraz z salami operacyjnymi i pokojami pacjentów. Pod koniec dostajemy się do windy, której uruchomienie powoduje atak hordy. Windą docieramy na będące w budowie 28. piętro. Rozdział kończymy w saferoomie na klatce schodowej.

Sposób przejścia

Uprzedzając fakty: przez dość długi okres czasu Szpital stanowił temat do dowcipów wśród graczy z tego względu, że łatwiej było natknąć się na pigułki czy apteczki w kanałach czy gdzieś w otwartej przestrzeni niż w szpitalu właśnie, dlatego na początku mapy możesz sobie odpuścić przeszukiwanie pokoi, bo prawie na pewno nic w nich nie znajdziesz.

Po pobraniu amunicji i wyleczeniu się (przy okazji warto zmienić broń na autostrzelbę, gdyż przez większą część mapy walka będzie się odbywać w zamkniętych pomieszczeniach) oczyść dwa najbliższe pokoje i korytarz za sobą. Przejdź dalej, oczyść korytarz po prawej z Zainfekowanych i przejdź przez drzwi na schody. W lobby może czaić się Tank lub Witch, ale nie jest to regułą. W oświetlonym pokoju z reguły można znaleźć pistolet, a na jego zapleczu czasem przedmioty do rzucania. Wejdź na schody i idź przed siebie (na stoliku po lewej również może się pojawić Colt). W ostatnim pokoju przed barykadą złożoną z biurek czasami mogą pojawić się przedmioty do rzucania, a z pierwszego za tą barykadą dość często „dobijają się” Specjalni Zarażeni (czasem robią to nieco wcześniej, dlatego uważaj, jeśli z nich wyjdzie Smoker, a masz w rękach strzelbę).

Drugie piętro dość często jest okupowane przez Tanka, dlatego nie spiesz się z wychodzeniem ze schodów zwłaszcza, że równie często w tym momencie atakuje losowa horda. Dopiero pokoje tuż przed windą są zaopatrzone w użyteczne przedmioty jak pigułki, mołotowy czy bomby rurowe, a i często na stoliku obok łóżka przy windzie stoją jeden lub dwa mołotowy. Na samym łóżku zaś zawsze można znaleźć amunicję. Dozbrój się i przygotuj na atak hordy wywołany uruchomieniem windy. Oczywistym punktem do obrony jest przeciwległy do wejścia do windy pokój (w L4D1 jego ściany są niezniszczalne), ale z zasady boty zostają przy amunicji, dlatego dość wiele zależy od twojej woli – wystarczy, że od razu po naciśnięciu przycisku pobiegniesz na koniec tego pokoju i zaczniesz strzelać: boty uznają strzelającego gracza za gracza będącego w zagrożeniu i pobiegną w okolice miejsca, w którym stoisz. Po otwarciu drzwi windy nie spiesz się z biegnięciem do niej, bo odganiając się od Zainfekowanych nie zdążysz pobrać sobie amunicji, dlatego na spokojnie zabij wszystkich niedobitków i powoli wyjdź zza rogu – na korytarzu krzyżującym się z tym prowadzącym do windy często stoją Specjalni Zarażeni, mogą również czaić się tuż przed windą, za zniszczoną ścianą naprzeciwko amunicji. Gdy będziesz miał pewność, że teren jest czysty, weź amunicję i wejdź do windy (jeśli chcesz, możesz ewentualnie wrócić do któregoś z pokoi po mołotowa/bombę).

Po dojechaniu na 28. piętro czeka cię mało przyjemny widok: nieosłonięte niczym krawędzie, przez które dość łatwo wypaść. Tank to najgorsze, co może ci się tam przytrafić, a niestety dość często okupuje on okolice saferoomu. W singleplayerze najpewniej zakończy się to wyrzuceniem jednego lub dwóch botów poza obręb szpitala i pewną śmierć, ty sam możesz albo spróbować go zabić, albo mu uciec do saferoomu, co może jednak odnieść fatalny skutek, jeżeli akurat w tym momencie Director postanowi postawić na twojej drodze grupę Specjalnych Zarażonych. Poza tym teren budowy nie jest raczej mocno „obstawiony” przez Zarażonych, a ciasnota pomieszczeń sprzyja odparciu ewentualnej hordy zwłaszcza, jeśli znajdziesz leżący gdzieś kanister z benzyną (zazwyczaj leży w pokoju po prawej od wyjścia z windy). Brak innych przedmiotów rekompensowany jest dwoma mołotowami i dwiema bombami rurowymi leżącymi na stoliku w saferoomie, do którego wiedzie dość kręta i ciasna droga między prowizorycznymi ścianami. Gdy już wszyscy wejdą za tobą do niego, zatrzaśnij drzwi i odsapnij. Przed tobą została ostatnia prosta – finał na dachu i ucieczka.

Wideosolucja

Ciekawostki

  • Nawet przyjmując amerykańską nomenklaturę numeracji pięter (czyli parter = poziom 1, nie poziom 0), to licznik przy windzie powinien wskazać 3. piętro, a nie 4.
  • Na początku w pierwszej sali po prawej naprzeciwko saferoomu jest zdjęcie rentgena ręki bez kciuka. Jest to nawiązanie do okładki gry.
  • Swego czasu z windą wiązał się dość poważny bug: podczas jej ruchu rzucenie mołotowem, bombą rurową lub innym przedmiotem (kanister, butla z propanem, butla z tlenem) w innego Ocalonego powodowało, że przenikał on przez podłogę i ginął od upadku. Błąd jednak został dość szybko naprawiony na wersji PC, nieco później patch został również zaaplikowany na wersję XBox.
  • Szpital Miłosierdzia występuje również w DLC o tej samej nazwie do gry Payday: The Heist, gdzie zadaniem graczy była kradzież próbki krwi od pacjenta zarażonego pewnym wirusem. Chociaż nie jest dokładnie powiedziane, że chodzi o wirusa Zielonej Grypy, spora część graczy uznała to za oczywisty moment rozprzestrzenienia się infekcji na Fairfield. Oficjalnie jednak ta kampania z Payday nie jest uznana przez Valve za kanon L4D.