Wheatley

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<ikony>p2|aperture</ikony>
+
<ikony>p2|aperture|medalHL</ikony>
<tlo>WheatleyGameInformer.jpg</tlo>
+
{{Spoiler}}
{{Stub}}
+
 
{{Postac infobox  
 
{{Postac infobox  
|grafika=Wheatley trailer.jpg
+
|grafika=Wheatley_model.jpg
|okres= od zakończenia gry Portal
+
|okres= od 2011 roku
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|pozycja=
 
|pozycja=
 
|pochodzenie=Ziemia  
 
|pochodzenie=Ziemia  
 
|rasa=sztuczna inteligencja, [[Rdzeń osobowości]]
 
|rasa=sztuczna inteligencja, [[Rdzeń osobowości]]
|oczy= Niebiekie
+
|oczy= Niebieskie
 
|wlosy=  
 
|wlosy=  
|obsluga=kompleks [[Aperture Laboratories]]
+
|obsluga=pilnowanie obiektów testowych kompleksu [[Aperture Laboratories]]
 
|dubbing=[[Stephen Merchant]]  
 
|dubbing=[[Stephen Merchant]]  
 
|model=  
 
|model=  
 
|projektant=[[Erik Wolpaw]] [[Jay Pinkerton]]
 
|projektant=[[Erik Wolpaw]] [[Jay Pinkerton]]
 
|byt= }}
 
|byt= }}
'''Wheatley''' to jeden z [[rdzeń osobowości|Rdzeni osobowości]], które zostały przebudzone na koniec pierwszego [[Portal|Portalu]]. W [[Portal 2]] jest on przewodnikiem głównej bohaterki [[Chell]], którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu.
+
 
 +
'''Wheatley''' znany też jako '''Moduł Tłumienia Inteligencji''' to jeden z [[rdzeń osobowości|rdzeni osobowości]], które zostały przebudzone na końcu pierwszej części gry [[Portal]]. Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie [[Portal 2|Portala 2]] jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą.
 +
 
 +
Głosu postaci użycza [[Stephen Merchant]] - komik, reżyser, scenarzysta, współtwórca między innymi brytyjskiego serialu [[wpl:Biuro (brytyjski serial telewizyjny)|Biuro]].
 +
 
 +
==Historia==
 +
{{Cytat|On nie jest zwyczajnym debilem. Jest wytworem najwybitniejszych umysłów całego pokolenia, współpracujących w wyłącznym celu stworzenia najgłupszego debila w dziejach ludzkości...|GLaDOS}}
 +
Według GLaDOS, Wheatley został początkowo zaprojektowany jako "moduł tłumienia inteligencji" (ang. ''intelligence dampening sphere''), mający uczynić ją mniej niebezpieczną poprzez ciągłe sugerowanie jej niedorzecznych pomysłów i w ten sposób utrudnianie jej procesu decyzyjnego<ref name="guz">{{Cytref |autor=GLaDOS |tlum=Raz nawet przyczepili mi moduł tłumienia inteligencji. Trzymał się mojego mózgu jak złośliwy guz, generując niekończący się strumień okropnych pomysłów. To był twój głos. Tak. To ty jesteś złośliwym guzem. |oryg=Once, they even attached an Intelligence Dampening Sphere on me. It clung to my brain like a tumor, generating an endless stream of terrible ideas. It was YOUR voice. Yes. You're the tumor. |gra=P2}}</ref>. Był to jeden z wielu eksperymentów mających na celu odebrać jej chęć zabijania ludzi, który, tak jak reszta, nie powiódł się.
 +
 
 +
Wheatley wspomina, że ubiegał się o pracę w dziale produkcji, ale kierownik powierzył ją kopii samego siebie, dlatego Wheatley otrzymał swoim zdaniem "najgorszą możliwą pracę", czyli nadzorowanie obiektów testowych w [[Centrum Relaksacji]].
 +
 
 +
==Występowanie==
 +
===[[Portal 2]]===
 +
Wiele lat po wydarzeniach z pierwszej części gry, awaryjne zasilanie Centrum Relaksacji wyczerpuje się i Wheatley budzi Chell z letargu, sugerując, aby razem uciekli z kompleksu Aperture. Następnie, kierując jej Komorą Długoterminowej Relaksacji doprowadza ją na jeden z torów testowych, aby odzyskała [[Portal Gun|Urządzenie portalowe]].
 +
 
 +
Niesiony przez Chell podróżuje przez zniszczony ośrodek, okazując się przy tym bardzo pomocnym towarzyszem, gdyż może zostać podłączony do gniazd w całym budynku. Dzięki tej umiejętności odsłania ukryte przejścia i wkrótce duet dociera do ogromnej komory pełnej przełączników. Wheatley zostaje podłączony, aby znaleźć dźwignię odpowiedzialną za włączenie kapsuły ratunkowej, ale prawie natychmiast dochodzi do awarii sprzętu, a dno komory okazuje się podłogą windy, która unosząc się do góry włącza zasilanie całego ośrodka.
 +
 
 +
[[Plik:Wheatley model damaged.jpg|thumb|Model Wheatley'ego uszkodzonego]]
 +
Chell i Wheatley stają twarzą twarz z budzącą się [[GLaDOS]]. Przerażony Wheatley próbuje złamać hasło odpowiedzialne za zatrzymanie procesu "ożywiania" kompleksu, ale mu się nie udaje. GLaDOS natychmiast rozpoznaje Chell i odsyła ją z powrotem na teren testów, A Wheatley zostaje przez nią zmiażdżony chwytakiem i rzucony na ziemię. Szybko jednak okazuje, się, że nie uległ zniszczeniu.
 +
 
 +
Podczas gdy Chell pokonuje kolejne komory testowe, Wheatley co pewien czas pojawia się w przerwach między panelami i kilku innych miejscach, na przykład w szybie windy. W końcu udaje mu się wydostać bohaterkę z toru testowego i razem z nią zniszczyć dwie podstawowe bronie GLaDOS - dystrybutor neurotoksyny i linię produkującą wieżyczki. Następnie trafiają do głównej komory GLaDOS, gdzie zastępuje on ją na miejscu komputera zarządzającego obiektem. Uruchamia windę odwożącą Chell na powierzchnię i zamyka GLaDOS w "baterii z ziemniaka" w akcie zemsty za nazywanie go "debilem".
 +
 
 +
{{Cytat|...A ty właśnie przekazałaś mu kontrolę nad całym obiektem. | GLaDOS}}
 +
 
 +
Potęga zmienia Wheatley'ego niemal natychmiast. W przypływie gniewu zmienia nastawienie do Chell i przypisuje sobie wszystkie zasługi w pokonaniu GLaDOS, postanawiając, że jej nie wypuści. Dodatkowo sprowokowany niszczy chwytakiem windę, przez co Chell i GLaDOS (zamknięta w ziemniaku) trafiają do zapomnianych części kompleksu. Mając pewność, że już mu nie zagrożą, przebudowuje laboratorium według swojego pomysłu, łącząc wieżyczki z kostkami, konstruując nowe komory testowe i zmieniając nazwę obiektu na Wheatley Laboratories. Część graczy uważa, że jego zachowanie spowodowane było przeciążeniem rdzenia na skutek podłączenia do głównego komputera. Głównym powodem tych spekulacji jest fakt, że po odłączeniu Wheatley zaczyna znów myśleć po staremu.
 +
 
 +
Kiedy Chell i GLaDOS wracają, placówka jest pogrążona w chaosie i zagrożona wybuchem z powodu niekompetencji głównego zarządcy. Wheatley zmusza Chell do rozwiązywania testów, ale po pewnym czasie odkrywa inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia zabić bohaterkę. Mimo to, udaje się jej uciec i dotrzeć do jego głównej komory.
 +
 
 +
Po krótkiej walce Wheatley zostaje uszkodzony przy pomocy rdzeni osobowości dostarczanych przez GLaDOS. Rozpoczyna się procedura zmiany rdzenia, ale Wheatley niszczy przycisk rozwiązywania sytuacji patowych. W ten sposób dochodzi do teoretycznej sytuacji bez wyjścia, jednak część sufitu odrywa się, odsłaniając nocne niebo i Księżyc. Chell wystrzeliwuje tam pocisk z urządzenia portalowego i wszystkie obiekty wewnątrz komory (w tym Chell i Wheatley) zostają zassane przez próżnię. GLaDOS ratuje Chell, a Wheatley leci w przestrzeń.
 +
 
 +
Wheatley po raz ostatni pojawia się w scence po napisach końcowych. Sunie przez przestrzeń, z krążącym wokół niego [[Rdzeń Kosmosu|Rdzeniem Kosmosu]]. Przełamując [[wpl:Czwarta ściana|czwartą ścianę]] zwraca się bezpośrednio do kamery, podsumowując wszystkie rzeczy, które zrobił i mówiąc, że gdyby mógł, przeprosiłby za nie.
 +
 
 +
==Osobowość==
 +
Wheatley jest niezwykle gadatliwy - często mówi różne rzeczy bez przemyślenia i później za nie przeprasza<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=A ja dostałem NAJGORSZĄ robotę - pilnowanie cuchnących ludzi. Wybacz. Tak mi się wymknęło. Nieczułe. (...) Nie powiedziałbym, że cuchnących. |oryg=Ended up giving me the WORST possible job: tending to all the smelly humans. The umm... Sorry about that. That just slipped out. A bit insensitive. (...) I wouldn't say smelly. |gra=P2}}</ref>. Początkowo jest też przyjacielski, ale motywuje go wtedy do tego uzyskanie przyjaźni Chell i tym samym pomocy w ucieczce z kompleksu.  Nie można więc być pewnym czy to jego naturalna cecha, zwłaszcza w obliczu jego późniejszych czynów. Chociaż jest niezbyt stanowczy (próbuje przekonać Chell do robienia różnych rzeczy, ale bardzo szybko pozostawia jej wybór, co chce zrobić<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Wybacz, że znowu się wcinam, ale jeśli NIE naciśniesz tego guzika, znowu się aktywują emitery śmiercionośnej neurotoksyny i wtedy ona najprawdopodobniej naszpikuje cię nią po uszy. Nie chcę popędzać. Tak tylko poddaję pod rozwagę w wolnej chwili. |oryg=Sorry to interject again, but if you do NOT push the button the deadly neurotoxin emitters will come back online, at which point she will most likely fill you to brimming with neurotoxin. Not trying to rush you. Just throwing that out for leisurely digestion in your own time. |gra=P2}}</ref>), to on pokazuje główną inicjatywę w planowaniu ucieczki. Bierze na siebie odpowiedzialność za wszystkie nieprzyjemne konsekwencje ujawniające się w trakcie wykonywania swoich planów, ale zwykle przechodzi wtedy do omawiania innego pomysłu.
 +
 
 +
GLaDOS twierdzi, że Wheatley jest "modułem tłumienia inteligencji", który miał ją unieszkodliwić<ref name="guz"/>, jednak już wcześniej staje się oczywiste, że Wheatley próbuje udawać, że jest mądrzejszy niż naprawdę. Jego próby hackowania są zwykle bardzo nieudolne<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Komputer. Żadna niespodzianka. Spodziewałem się tego. Odfajkować na liście. Jest jakaś skrzynka. Pewnie jakaś elektronika. (...) I płaski kawałek. Nie jestem pewien, co to może być. Ale odnotowano. |oryg=A computer. Not a surprise. Expected. Check that off the list. Computer identified. Tick. There is a box part here. Probably got some electronics in there. And there's a flat bit. Not sure what that is. But: noted. |gra=P2}}</ref>, lub tylko udają hackowanie (np. kiedy w fabryce wieżyczek prosi Chell aby się odwróciła na czas hackowania, a wtedy zbija szybę). W czasie ucieczki zdarza się, że nie potrafi rozwiązać prostych problemów, przez co Chell musi samodzielnie wymyślać szczegóły planu (np. we wspomnianej już fabryce wieżyczek). Kiedy przejmuje władzę próbuje popisać się swoją inteligencją porównując zmagania z Chell do starć, o których nie ma pojęcia (np. krzycząc "Holmes kontra Moriarty!", podczas próby zmiażdżenia bohaterki).
 +
 
 +
Jego zarządzanie kompleksem Aperture mocno uwidacznia jego głupotę i niefrasobliwość. W ciągu kilku godzin, które Chell i GLaDOS spędziły w podziemiach, udało mu się jedynie [[Wieżyczka-mutant|połączyć kostki obciążeniowe z wieżyczkami]] tak, aby same wchodziły na przyciski i tym samym zrekompensowały brak obiektów testowych. Oparł się więc na błędnych założeniach, a potem zamiast udoskonalić swój wynalazek, próbował "tresować" wieżyczki poprzez krzyczenie na nie<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! |oryg=Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON! |gra=P2}}</ref>. Ponadto ignoruje alarmy o przegrzaniu reaktora i rozwiązywanie tego problemu ogranicza do wyłączenia ostrzeżeń. Próbuje tworzyć własny tor testowy, ale komory są albo banalnie proste (np. polegająca na wciśnięciu przycisku i przejściu przez drzwi), albo stworzone wcześniej przez GLaDOS. Kiedy próbuje naśladować GLaDOS, robi to bardzo powierzchownie, rzucając w kierunku Chell obelgi<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Wygląda na to, że uprzejmym zachowaniem trudno cię zmotywować. Więc spróbujmy po twojemu... grubasko. Adoptowana. Gruba bez rodziców. |oryg=Apparently being civil isn't motivating you.  So let's try things her way... fatty.  Adopted fatty. Fatty fatty no-parents. |gra=P2}}</ref>. Wydaje się być niepewny swojej inteligencji, o czym świadczy jego wściekła reakcja na nazwanie go "debilem".
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
===Wygląd przedpremierowy===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:WheatleyGameInformer.jpg|Wheatley przy interfejsie.
+
Plik:WheatleyGameInformer.jpg|Wheatley przy interfejsie.
Grafika:Wheatley floor Test Chamber 08.jpg|Wheatley na podłodze komory testowej nr 08.
+
Plik:Wheatley floor Test Chamber 08.jpg|Wheatley na podłodze komory testowej nr 08.
 +
Plik:Portal-2-Wheatley.jpg|Wheatley
 +
Plik:Wheatley trailer.jpg|Wheatley w trailerze z E3 2010
 
</gallery>
 
</gallery>
  
{{Postacie}}{{Technologie}}
+
===Wygląd filnalny===
 +
<gallery>
 +
Plik:Wheatley_model.jpg | Model Wheatleya na początku gry
 +
Plik:Wheatley model damaged.jpg | Model Wheatleya uszkodzonego
 +
</gallery>
 +
 
 +
{{Przypisy}}
 +
 
 +
{{Postacie}}
 +
{{Technologie}}
 +
 
 
[[Kategoria:Postacie z Portal]]
 
[[Kategoria:Postacie z Portal]]
 
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]]
 
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]]
  
 
[[overwiki:Wheatley]]
 
[[overwiki:Wheatley]]

Aktualna wersja na dzień 06:16, 4 lis 2014

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Wheatley
Wheatley model.jpg
Okres życia od 2011 roku
Przynależność Aperture Science
Wygląd i zdolności
Pochodzenie Ziemia
Rasa sztuczna inteligencja, Rdzeń osobowości
Kolor oczu Niebieskie
Obsługa pilnowanie obiektów testowych kompleksu Aperture Laboratories
Informacje techniczne
Dubbing Stephen Merchant
Projektant Erik Wolpaw Jay Pinkerton

Wheatley znany też jako Moduł Tłumienia Inteligencji to jeden z rdzeni osobowości, które zostały przebudzone na końcu pierwszej części gry Portal. Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą.

Głosu postaci użycza Stephen Merchant - komik, reżyser, scenarzysta, współtwórca między innymi brytyjskiego serialu Biuro.

Spis treści

[edytuj] Historia

On nie jest zwyczajnym debilem. Jest wytworem najwybitniejszych umysłów całego pokolenia, współpracujących w wyłącznym celu stworzenia najgłupszego debila w dziejach ludzkości...

GLaDOS

Według GLaDOS, Wheatley został początkowo zaprojektowany jako "moduł tłumienia inteligencji" (ang. intelligence dampening sphere), mający uczynić ją mniej niebezpieczną poprzez ciągłe sugerowanie jej niedorzecznych pomysłów i w ten sposób utrudnianie jej procesu decyzyjnego[1]. Był to jeden z wielu eksperymentów mających na celu odebrać jej chęć zabijania ludzi, który, tak jak reszta, nie powiódł się.

Wheatley wspomina, że ubiegał się o pracę w dziale produkcji, ale kierownik powierzył ją kopii samego siebie, dlatego Wheatley otrzymał swoim zdaniem "najgorszą możliwą pracę", czyli nadzorowanie obiektów testowych w Centrum Relaksacji.

[edytuj] Występowanie

[edytuj] Portal 2

Wiele lat po wydarzeniach z pierwszej części gry, awaryjne zasilanie Centrum Relaksacji wyczerpuje się i Wheatley budzi Chell z letargu, sugerując, aby razem uciekli z kompleksu Aperture. Następnie, kierując jej Komorą Długoterminowej Relaksacji doprowadza ją na jeden z torów testowych, aby odzyskała Urządzenie portalowe.

Niesiony przez Chell podróżuje przez zniszczony ośrodek, okazując się przy tym bardzo pomocnym towarzyszem, gdyż może zostać podłączony do gniazd w całym budynku. Dzięki tej umiejętności odsłania ukryte przejścia i wkrótce duet dociera do ogromnej komory pełnej przełączników. Wheatley zostaje podłączony, aby znaleźć dźwignię odpowiedzialną za włączenie kapsuły ratunkowej, ale prawie natychmiast dochodzi do awarii sprzętu, a dno komory okazuje się podłogą windy, która unosząc się do góry włącza zasilanie całego ośrodka.

Model Wheatley'ego uszkodzonego

Chell i Wheatley stają twarzą twarz z budzącą się GLaDOS. Przerażony Wheatley próbuje złamać hasło odpowiedzialne za zatrzymanie procesu "ożywiania" kompleksu, ale mu się nie udaje. GLaDOS natychmiast rozpoznaje Chell i odsyła ją z powrotem na teren testów, A Wheatley zostaje przez nią zmiażdżony chwytakiem i rzucony na ziemię. Szybko jednak okazuje, się, że nie uległ zniszczeniu.

Podczas gdy Chell pokonuje kolejne komory testowe, Wheatley co pewien czas pojawia się w przerwach między panelami i kilku innych miejscach, na przykład w szybie windy. W końcu udaje mu się wydostać bohaterkę z toru testowego i razem z nią zniszczyć dwie podstawowe bronie GLaDOS - dystrybutor neurotoksyny i linię produkującą wieżyczki. Następnie trafiają do głównej komory GLaDOS, gdzie zastępuje on ją na miejscu komputera zarządzającego obiektem. Uruchamia windę odwożącą Chell na powierzchnię i zamyka GLaDOS w "baterii z ziemniaka" w akcie zemsty za nazywanie go "debilem".

...A ty właśnie przekazałaś mu kontrolę nad całym obiektem.

GLaDOS

Potęga zmienia Wheatley'ego niemal natychmiast. W przypływie gniewu zmienia nastawienie do Chell i przypisuje sobie wszystkie zasługi w pokonaniu GLaDOS, postanawiając, że jej nie wypuści. Dodatkowo sprowokowany niszczy chwytakiem windę, przez co Chell i GLaDOS (zamknięta w ziemniaku) trafiają do zapomnianych części kompleksu. Mając pewność, że już mu nie zagrożą, przebudowuje laboratorium według swojego pomysłu, łącząc wieżyczki z kostkami, konstruując nowe komory testowe i zmieniając nazwę obiektu na Wheatley Laboratories. Część graczy uważa, że jego zachowanie spowodowane było przeciążeniem rdzenia na skutek podłączenia do głównego komputera. Głównym powodem tych spekulacji jest fakt, że po odłączeniu Wheatley zaczyna znów myśleć po staremu.

Kiedy Chell i GLaDOS wracają, placówka jest pogrążona w chaosie i zagrożona wybuchem z powodu niekompetencji głównego zarządcy. Wheatley zmusza Chell do rozwiązywania testów, ale po pewnym czasie odkrywa inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia zabić bohaterkę. Mimo to, udaje się jej uciec i dotrzeć do jego głównej komory.

Po krótkiej walce Wheatley zostaje uszkodzony przy pomocy rdzeni osobowości dostarczanych przez GLaDOS. Rozpoczyna się procedura zmiany rdzenia, ale Wheatley niszczy przycisk rozwiązywania sytuacji patowych. W ten sposób dochodzi do teoretycznej sytuacji bez wyjścia, jednak część sufitu odrywa się, odsłaniając nocne niebo i Księżyc. Chell wystrzeliwuje tam pocisk z urządzenia portalowego i wszystkie obiekty wewnątrz komory (w tym Chell i Wheatley) zostają zassane przez próżnię. GLaDOS ratuje Chell, a Wheatley leci w przestrzeń.

Wheatley po raz ostatni pojawia się w scence po napisach końcowych. Sunie przez przestrzeń, z krążącym wokół niego Rdzeniem Kosmosu. Przełamując czwartą ścianę zwraca się bezpośrednio do kamery, podsumowując wszystkie rzeczy, które zrobił i mówiąc, że gdyby mógł, przeprosiłby za nie.

[edytuj] Osobowość

Wheatley jest niezwykle gadatliwy - często mówi różne rzeczy bez przemyślenia i później za nie przeprasza[2]. Początkowo jest też przyjacielski, ale motywuje go wtedy do tego uzyskanie przyjaźni Chell i tym samym pomocy w ucieczce z kompleksu. Nie można więc być pewnym czy to jego naturalna cecha, zwłaszcza w obliczu jego późniejszych czynów. Chociaż jest niezbyt stanowczy (próbuje przekonać Chell do robienia różnych rzeczy, ale bardzo szybko pozostawia jej wybór, co chce zrobić[3]), to on pokazuje główną inicjatywę w planowaniu ucieczki. Bierze na siebie odpowiedzialność za wszystkie nieprzyjemne konsekwencje ujawniające się w trakcie wykonywania swoich planów, ale zwykle przechodzi wtedy do omawiania innego pomysłu.

GLaDOS twierdzi, że Wheatley jest "modułem tłumienia inteligencji", który miał ją unieszkodliwić[1], jednak już wcześniej staje się oczywiste, że Wheatley próbuje udawać, że jest mądrzejszy niż naprawdę. Jego próby hackowania są zwykle bardzo nieudolne[4], lub tylko udają hackowanie (np. kiedy w fabryce wieżyczek prosi Chell aby się odwróciła na czas hackowania, a wtedy zbija szybę). W czasie ucieczki zdarza się, że nie potrafi rozwiązać prostych problemów, przez co Chell musi samodzielnie wymyślać szczegóły planu (np. we wspomnianej już fabryce wieżyczek). Kiedy przejmuje władzę próbuje popisać się swoją inteligencją porównując zmagania z Chell do starć, o których nie ma pojęcia (np. krzycząc "Holmes kontra Moriarty!", podczas próby zmiażdżenia bohaterki).

Jego zarządzanie kompleksem Aperture mocno uwidacznia jego głupotę i niefrasobliwość. W ciągu kilku godzin, które Chell i GLaDOS spędziły w podziemiach, udało mu się jedynie połączyć kostki obciążeniowe z wieżyczkami tak, aby same wchodziły na przyciski i tym samym zrekompensowały brak obiektów testowych. Oparł się więc na błędnych założeniach, a potem zamiast udoskonalić swój wynalazek, próbował "tresować" wieżyczki poprzez krzyczenie na nie[5]. Ponadto ignoruje alarmy o przegrzaniu reaktora i rozwiązywanie tego problemu ogranicza do wyłączenia ostrzeżeń. Próbuje tworzyć własny tor testowy, ale komory są albo banalnie proste (np. polegająca na wciśnięciu przycisku i przejściu przez drzwi), albo stworzone wcześniej przez GLaDOS. Kiedy próbuje naśladować GLaDOS, robi to bardzo powierzchownie, rzucając w kierunku Chell obelgi[6]. Wydaje się być niepewny swojej inteligencji, o czym świadczy jego wściekła reakcja na nazwanie go "debilem".

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wygląd przedpremierowy

[edytuj] Wygląd filnalny

[edytuj] Przypisy

  1. 1,0 1,1 GLaDOS: Raz nawet przyczepili mi moduł tłumienia inteligencji. Trzymał się mojego mózgu jak złośliwy guz, generując niekończący się strumień okropnych pomysłów. To był twój głos. Tak. To ty jesteś złośliwym guzem. ("Once, they even attached an Intelligence Dampening Sphere on me. It clung to my brain like a tumor, generating an endless stream of terrible ideas. It was YOUR voice. Yes. You're the tumor."). (P2)
  2. Wheatley: A ja dostałem NAJGORSZĄ robotę - pilnowanie cuchnących ludzi. Wybacz. Tak mi się wymknęło. Nieczułe. (...) Nie powiedziałbym, że cuchnących. ("Ended up giving me the WORST possible job: tending to all the smelly humans. The umm... Sorry about that. That just slipped out. A bit insensitive. (...) I wouldn't say smelly."). (P2)
  3. Wheatley: Wybacz, że znowu się wcinam, ale jeśli NIE naciśniesz tego guzika, znowu się aktywują emitery śmiercionośnej neurotoksyny i wtedy ona najprawdopodobniej naszpikuje cię nią po uszy. Nie chcę popędzać. Tak tylko poddaję pod rozwagę w wolnej chwili. ("Sorry to interject again, but if you do NOT push the button the deadly neurotoxin emitters will come back online, at which point she will most likely fill you to brimming with neurotoxin. Not trying to rush you. Just throwing that out for leisurely digestion in your own time."). (P2)
  4. Wheatley: Komputer. Żadna niespodzianka. Spodziewałem się tego. Odfajkować na liście. Jest jakaś skrzynka. Pewnie jakaś elektronika. (...) I płaski kawałek. Nie jestem pewien, co to może być. Ale odnotowano. ("A computer. Not a surprise. Expected. Check that off the list. Computer identified. Tick. There is a box part here. Probably got some electronics in there. And there's a flat bit. Not sure what that is. But: noted."). (P2)
  5. Wheatley: Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! ("Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON!"). (P2)
  6. Wheatley: Wygląda na to, że uprzejmym zachowaniem trudno cię zmotywować. Więc spróbujmy po twojemu... grubasko. Adoptowana. Gruba bez rodziców. ("Apparently being civil isn't motivating you. So let's try things her way... fatty. Adopted fatty. Fatty fatty no-parents."). (P2)
Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol