Rdzeń osobowości

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Rdzeń Faktów)
Linia 21: Linia 21:
  
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko, w kolorze i wielkości "źrenicy" zależnym od osobowości robota. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie  niszczą się od wysokiego upadku a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. [[Wheatley]] przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]].
+
Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko.Kolor sensorów ma odzwierciedlać charakter rdzenia. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]] lub [[Terminal|Terminalu]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie  niszczą się od upadku z wysokości a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. [[Wheatley]] przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]].
  
 
==Wyposażenie==
 
==Wyposażenie==
Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają również latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy Aperture chcieli zapobiec używaniu latarki.
+
Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy Aperture chcieli zapobiec używaniu latarki.
  
 
==Zepsucie==
 
==Zepsucie==
Rdzenie mogą się zepsuć na poziomie charakteru. Podłączenie tych rdzeni do innych sprawia że te też się psują. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie.
+
Podłączenie lub odłączenie (tak jak to miało miejsce w [[Portal|Portal-u]]) rdzeniu od głównego komputera prowadzi do uszkodzenia głównego rdzenia, aktualnie podłączonego do [[GlaDOS]]. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie.
 
*Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych.
 
*Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych.
 
*Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]].
 
*Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]].
 
*Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor ma kolor różowy.
 
*Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor ma kolor różowy.
  
Przykładem rozprzestrzeniania się "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki z [[Portal 2]] Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatley'emu rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. Rdzeń Kosmosu sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, Rdzeń Przygody na 75% a Rdzeń Faktów na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania.
+
W [[Portal2|Portalu 2]]  przykładem "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatley'emu rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. [[Rdzeń Kosmosu]] sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, [[Rdzeń Przygody]] na 75% a [[Rdzeń Faktów]] na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania.
 +
W grze [[Portal]] sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Podczas walki z GlaDOS, Chell wrzuca jej rdzenie do spalarni co powoduje jej zupełne unicestwienie.
  
 
==Funkcja==
 
==Funkcja==
W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: Rdzeń Moralności, z fioletowym okiem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; Rdzeń ciekawości, pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet [[Chell]] jako "panią z testów"); Rdzeń Ciasta (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i Rdzeń Emocji (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia.
+
W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: [[Rdzeń Moralności]], z fioletowym sensorem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; [[Rdzeń ciekawości]], pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet [[Chell]] jako "panią z testów"); [[Rdzeń Ciasta]] (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i [[Rdzeń Emocji]] (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia.
  
Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do terminali komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne do ludzkich uczucia. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] jest taka, że ona może czuć ból.
+
Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do [[Terminal|terminali]] komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne uczucia do ludzkich. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] jest taka, że ona może czuć ból.
  
 
==Inne zastosowania==
 
==Inne zastosowania==
Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich, najwyraźniej z męską osobowością (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. Chociaż, z drugiej strony, P-Body jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor źrenicy.
+
Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości.Drugim robot to P-Body, jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor sensora.
  
 
==Przechowywanie==
 
==Przechowywanie==
Linia 50: Linia 51:
 
===[[GLaDOS]]===
 
===[[GLaDOS]]===
 
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] .  
 
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] .  
Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center. Wszystkie jej wspomnienia z zeskanowanej inteligencji, [[Caroline]] zostały wymazane.
+
Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center.
  
 
===Rdzeń Moralności===
 
===Rdzeń Moralności===
 
Pojawia się w Portalu .
 
Pojawia się w Portalu .
Posiada fioletowe "oko" i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell.
+
Posiada fioletowy sensor i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell.
  
 
===Rdzeń Ciekawości===
 
===Rdzeń Ciekawości===
 
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}}
 
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}}
 
Pojawia się tylko w Portalu
 
Pojawia się tylko w Portalu
Rdzeń ciekawości (kolor pomarańczowy), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itd.
+
Rdzeń ciekawości (pomarańczowy sensor), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itp.
  
 
===Rdzeń Logiki===
 
===Rdzeń Logiki===
Linia 66: Linia 67:
 
===Rdzeń Gniewu===
 
===Rdzeń Gniewu===
 
Występuje w Portalu .
 
Występuje w Portalu .
Rdzeń gniewu (kolor czerwony), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia.
+
Rdzeń gniewu (czerwony sensor), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia.
  
 
===Rdzeń Kosmosu===
 
===Rdzeń Kosmosu===
 
{{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}}
 
{{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}}
 
Występuje w Portal 2 .
 
Występuje w Portal 2 .
Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółte oko.
+
Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółty sensor.
  
 
===Rdzeń Faktów===
 
===Rdzeń Faktów===
Linia 79: Linia 80:
 
===Rdzeń Przygody (Rick)===
 
===Rdzeń Przygody (Rick)===
 
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}}
 
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}}
Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielone oko.
+
Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielony sensor z prostokątną czarną "źrenicą".
  
 
===Rdzeń Tłumienia Inteligencji===
 
===Rdzeń Tłumienia Inteligencji===
{{Cytat|Nie waż się podłączać tego małego idioty do mnie!|[[GLaDOS]]}}
+
{{Cytat|I'm NOT A MORON!|[[Wheatley|Rdzeń Tłumienia Inteligencji]]}}
Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, jak jest niemądry. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego głupotę jako nowotwór.
+
Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, że jest największym idiotą na świecie. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego pomysły jako nowotwór.
  
 
==Transfer Rdzenia==
 
==Transfer Rdzenia==
Kiedy rdzeń zostanie uszkodzony, zwykle tworzy problemy. Kiedy rdzeń doświadcza tych objawów, główny komputer nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego transfer rdzenia jest wymagany. Jeżeli ten alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do systemu. Następnie powstanie pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia.
+
Jeżeli alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do terminalu. Następnie zostanie zadane pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS.
 
*W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS.
 
*Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center.
 
*Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center.
*W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą "oka".
+
*W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą sensoru.
 
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką.
 
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką.
  

Wersja z 12:27, 18 sie 2011

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Rdzeń osobowości
Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Przynależność Aperture Science
Typ Sztuczna Inteligencja
Używane przez
Bronie Inteligencja
Informacje Techniczne
Projektant Jeremy Bennett
Byt npc_personality_core (Portal 2)

prop_glados_core (Portal i Portal 2

Centrum Wzbogacania przypomina, że choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, post apokaliptycznym polu mocy 1,1 wolt.

Komunikat

Rdzeń osobowości Aperture Science to sztuczne inteligencje zamknięte w urządzeniach o kulistym kształcie. Zostały stworzone przez Aperture Science do szerokiej gamy zastosowań w Aperture Science Enrichment Center. Obok Nanobotów stanowią podstawę funkcjonowania obiektu. Główna SI też jest rdzeniem osobowości.

Spis treści

Wygląd

Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko.Kolor sensorów ma odzwierciedlać charakter rdzenia. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do GLaDOS lub Terminalu. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie niszczą się od upadku z wysokości a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do spalarni można je zniszczyć. Wheatley przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków GLaDOS.

Wyposażenie

Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy Aperture chcieli zapobiec używaniu latarki.

Zepsucie

Podłączenie lub odłączenie (tak jak to miało miejsce w Portal-u) rdzeniu od głównego komputera prowadzi do uszkodzenia głównego rdzenia, aktualnie podłączonego do GlaDOS. W Portal 2 można zaobserwować trzy takie rdzenie.

  • Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych.
  • Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z Chell.
  • Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor ma kolor różowy.

W Portalu 2 przykładem "zepsucia" jest Wheatley. W czasie końcowej walki Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatley'emu rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. Rdzeń Kosmosu sprawia że Wheatley staje na 50% poziomie zepsucia, Rdzeń Przygody na 75% a Rdzeń Faktów na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania. W grze Portal sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Podczas walki z GlaDOS, Chell wrzuca jej rdzenie do spalarni co powoduje jej zupełne unicestwienie.

Funkcja

W Portalu rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: Rdzeń Moralności, z fioletowym sensorem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; Rdzeń ciekawości, pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet Chell jako "panią z testów"); Rdzeń Ciasta (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i Rdzeń Emocji (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia.

Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do terminali komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne uczucia do ludzkich. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a Chell jest taka, że ona może czuć ból.

Inne zastosowania

Przykładem innego zastosowania są Atlas i P-body czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości.Drugim robot to P-Body, jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. Wieżyczka rakietowa również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor sensora.

Przechowywanie

Pod koniec gry Portal widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych.Podczas ostatecznej walki w Portalu 2, Chell odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć Wheatley'ego.

Rdzenie warte uwagi

Chociaż prawie wszystkie maszyny w Enrichment Center są zbudowane na bazie rdzeni osobowości, ważną rolę w fabule odgrywa tylko kilka.

GLaDOS

Pojawia się w: Portal i Portal 2 . Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center.

Rdzeń Moralności

Pojawia się w Portalu . Posiada fioletowy sensor i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell.

Rdzeń Ciekawości

Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!


Pojawia się tylko w Portalu Rdzeń ciekawości (pomarańczowy sensor), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itp.

Rdzeń Logiki

Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak zawiera też składniki trujące. Moduł cały czas je recytuje.

Rdzeń Gniewu

Występuje w Portalu . Rdzeń gniewu (czerwony sensor), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia.

Rdzeń Kosmosu

SPAAAAACCE!


Występuje w Portal 2 . Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółty sensor.

Rdzeń Faktów

W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.


Powtarza ciągle fałszywe lub prawdziwe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor jest koloru różowego.

Rdzeń Przygody (Rick)

Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .


Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielony sensor z prostokątną czarną "źrenicą".

Rdzeń Tłumienia Inteligencji

I'm NOT A MORON!


Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. GLaDOS podkreśliła, że jest największym idiotą na świecie. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego pomysły jako nowotwór.

Transfer Rdzenia

Jeżeli alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do terminalu. Następnie zostanie zadane pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia.

Ciekawostki

  • W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS.
  • Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center.
  • W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą sensoru.
  • W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką.

Galeria

Występowanie

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol