Wheatley
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Portal 2: lit.) |
|||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>p2|aperture</ikony> | + | <ikony>p2|aperture|medalHL</ikony> |
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
{{Postac infobox | {{Postac infobox | ||
|grafika=Wheatley_model.jpg | |grafika=Wheatley_model.jpg | ||
− | |okres= od | + | |okres= od 2011 roku |
|grupa=[[Aperture Science]] | |grupa=[[Aperture Science]] | ||
|pozycja= | |pozycja= | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
|byt= }} | |byt= }} | ||
− | '''Wheatley''' znany też jako '''Moduł Tłumienia Inteligencji''' to jeden | + | '''Wheatley''' znany też jako '''Moduł Tłumienia Inteligencji''' to jeden z [[rdzeń osobowości|rdzeni osobowości]], które zostały przebudzone na końcu pierwszej części gry [[Portal]]. Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie [[Portal 2|Portala 2]] jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. |
Głosu postaci użycza [[Stephen Merchant]] - komik, reżyser, scenarzysta, współtwórca między innymi brytyjskiego serialu [[wpl:Biuro (brytyjski serial telewizyjny)|Biuro]]. | Głosu postaci użycza [[Stephen Merchant]] - komik, reżyser, scenarzysta, współtwórca między innymi brytyjskiego serialu [[wpl:Biuro (brytyjski serial telewizyjny)|Biuro]]. | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
==Historia== | ==Historia== | ||
{{Cytat|On nie jest zwyczajnym debilem. Jest wytworem najwybitniejszych umysłów całego pokolenia, współpracujących w wyłącznym celu stworzenia najgłupszego debila w dziejach ludzkości...|GLaDOS}} | {{Cytat|On nie jest zwyczajnym debilem. Jest wytworem najwybitniejszych umysłów całego pokolenia, współpracujących w wyłącznym celu stworzenia najgłupszego debila w dziejach ludzkości...|GLaDOS}} | ||
− | Według GLaDOS, Wheatley został początkowo zaprojektowany jako "moduł tłumienia inteligencji" (ang. ''intelligence dampening sphere''), mający uczynić ją mniej niebezpieczną poprzez ciągłe sugerowanie jej niedorzecznych pomysłów i w ten sposób utrudnianie jej procesu decyzyjnego. Był to jeden z wielu eksperymentów mających na celu odebrać jej chęć zabijania ludzi, | + | Według GLaDOS, Wheatley został początkowo zaprojektowany jako "moduł tłumienia inteligencji" (ang. ''intelligence dampening sphere''), mający uczynić ją mniej niebezpieczną poprzez ciągłe sugerowanie jej niedorzecznych pomysłów i w ten sposób utrudnianie jej procesu decyzyjnego<ref name="guz">{{Cytref |autor=GLaDOS |tlum=Raz nawet przyczepili mi moduł tłumienia inteligencji. Trzymał się mojego mózgu jak złośliwy guz, generując niekończący się strumień okropnych pomysłów. To był twój głos. Tak. To ty jesteś złośliwym guzem. |oryg=Once, they even attached an Intelligence Dampening Sphere on me. It clung to my brain like a tumor, generating an endless stream of terrible ideas. It was YOUR voice. Yes. You're the tumor. |gra=P2}}</ref>. Był to jeden z wielu eksperymentów mających na celu odebrać jej chęć zabijania ludzi, który, tak jak reszta, nie powiódł się. |
Wheatley wspomina, że ubiegał się o pracę w dziale produkcji, ale kierownik powierzył ją kopii samego siebie, dlatego Wheatley otrzymał swoim zdaniem "najgorszą możliwą pracę", czyli nadzorowanie obiektów testowych w [[Centrum Relaksacji]]. | Wheatley wspomina, że ubiegał się o pracę w dziale produkcji, ale kierownik powierzył ją kopii samego siebie, dlatego Wheatley otrzymał swoim zdaniem "najgorszą możliwą pracę", czyli nadzorowanie obiektów testowych w [[Centrum Relaksacji]]. | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
Niesiony przez Chell podróżuje przez zniszczony ośrodek, okazując się przy tym bardzo pomocnym towarzyszem, gdyż może zostać podłączony do gniazd w całym budynku. Dzięki tej umiejętności odsłania ukryte przejścia i wkrótce duet dociera do ogromnej komory pełnej przełączników. Wheatley zostaje podłączony, aby znaleźć dźwignię odpowiedzialną za włączenie kapsuły ratunkowej, ale prawie natychmiast dochodzi do awarii sprzętu, a dno komory okazuje się podłogą windy, która unosząc się do góry włącza zasilanie całego ośrodka. | Niesiony przez Chell podróżuje przez zniszczony ośrodek, okazując się przy tym bardzo pomocnym towarzyszem, gdyż może zostać podłączony do gniazd w całym budynku. Dzięki tej umiejętności odsłania ukryte przejścia i wkrótce duet dociera do ogromnej komory pełnej przełączników. Wheatley zostaje podłączony, aby znaleźć dźwignię odpowiedzialną za włączenie kapsuły ratunkowej, ale prawie natychmiast dochodzi do awarii sprzętu, a dno komory okazuje się podłogą windy, która unosząc się do góry włącza zasilanie całego ośrodka. | ||
+ | [[Plik:Wheatley model damaged.jpg|thumb|Model Wheatley'ego uszkodzonego]] | ||
Chell i Wheatley stają twarzą twarz z budzącą się [[GLaDOS]]. Przerażony Wheatley próbuje złamać hasło odpowiedzialne za zatrzymanie procesu "ożywiania" kompleksu, ale mu się nie udaje. GLaDOS natychmiast rozpoznaje Chell i odsyła ją z powrotem na teren testów, A Wheatley zostaje przez nią zmiażdżony chwytakiem i rzucony na ziemię. Szybko jednak okazuje, się, że nie uległ zniszczeniu. | Chell i Wheatley stają twarzą twarz z budzącą się [[GLaDOS]]. Przerażony Wheatley próbuje złamać hasło odpowiedzialne za zatrzymanie procesu "ożywiania" kompleksu, ale mu się nie udaje. GLaDOS natychmiast rozpoznaje Chell i odsyła ją z powrotem na teren testów, A Wheatley zostaje przez nią zmiażdżony chwytakiem i rzucony na ziemię. Szybko jednak okazuje, się, że nie uległ zniszczeniu. | ||
Linia 38: | Linia 39: | ||
{{Cytat|...A ty właśnie przekazałaś mu kontrolę nad całym obiektem. | GLaDOS}} | {{Cytat|...A ty właśnie przekazałaś mu kontrolę nad całym obiektem. | GLaDOS}} | ||
− | Potęga zmienia Wheatley'ego niemal natychmiast. W przypływie gniewu zmienia nastawienie do Chell i przypisuje sobie wszystkie zasługi w pokonaniu GLaDOS, postanawiając, że jej nie wypuści. Dodatkowo sprowokowany niszczy chwytakiem windę, przez co Chell i GLaDOS (zamknięta w ziemniaku) trafiają do zapomnianych części kompleksu. Mając pewność, że już mu nie zagrożą, przebudowuje laboratorium według swojego pomysłu, łącząc wieżyczki z kostkami, konstruując nowe komory testowe i zmieniając nazwę obiektu na Wheatley Laboratories. | + | Potęga zmienia Wheatley'ego niemal natychmiast. W przypływie gniewu zmienia nastawienie do Chell i przypisuje sobie wszystkie zasługi w pokonaniu GLaDOS, postanawiając, że jej nie wypuści. Dodatkowo sprowokowany niszczy chwytakiem windę, przez co Chell i GLaDOS (zamknięta w ziemniaku) trafiają do zapomnianych części kompleksu. Mając pewność, że już mu nie zagrożą, przebudowuje laboratorium według swojego pomysłu, łącząc wieżyczki z kostkami, konstruując nowe komory testowe i zmieniając nazwę obiektu na Wheatley Laboratories. Część graczy uważa, że jego zachowanie spowodowane było przeciążeniem rdzenia na skutek podłączenia do głównego komputera. Głównym powodem tych spekulacji jest fakt, że po odłączeniu Wheatley zaczyna znów myśleć po staremu. |
Kiedy Chell i GLaDOS wracają, placówka jest pogrążona w chaosie i zagrożona wybuchem z powodu niekompetencji głównego zarządcy. Wheatley zmusza Chell do rozwiązywania testów, ale po pewnym czasie odkrywa inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia zabić bohaterkę. Mimo to, udaje się jej uciec i dotrzeć do jego głównej komory. | Kiedy Chell i GLaDOS wracają, placówka jest pogrążona w chaosie i zagrożona wybuchem z powodu niekompetencji głównego zarządcy. Wheatley zmusza Chell do rozwiązywania testów, ale po pewnym czasie odkrywa inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia zabić bohaterkę. Mimo to, udaje się jej uciec i dotrzeć do jego głównej komory. | ||
Linia 45: | Linia 46: | ||
Wheatley po raz ostatni pojawia się w scence po napisach końcowych. Sunie przez przestrzeń, z krążącym wokół niego [[Rdzeń Kosmosu|Rdzeniem Kosmosu]]. Przełamując [[wpl:Czwarta ściana|czwartą ścianę]] zwraca się bezpośrednio do kamery, podsumowując wszystkie rzeczy, które zrobił i mówiąc, że gdyby mógł, przeprosiłby za nie. | Wheatley po raz ostatni pojawia się w scence po napisach końcowych. Sunie przez przestrzeń, z krążącym wokół niego [[Rdzeń Kosmosu|Rdzeniem Kosmosu]]. Przełamując [[wpl:Czwarta ściana|czwartą ścianę]] zwraca się bezpośrednio do kamery, podsumowując wszystkie rzeczy, które zrobił i mówiąc, że gdyby mógł, przeprosiłby za nie. | ||
+ | |||
+ | ==Osobowość== | ||
+ | Wheatley jest niezwykle gadatliwy - często mówi różne rzeczy bez przemyślenia i później za nie przeprasza<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=A ja dostałem NAJGORSZĄ robotę - pilnowanie cuchnących ludzi. Wybacz. Tak mi się wymknęło. Nieczułe. (...) Nie powiedziałbym, że cuchnących. |oryg=Ended up giving me the WORST possible job: tending to all the smelly humans. The umm... Sorry about that. That just slipped out. A bit insensitive. (...) I wouldn't say smelly. |gra=P2}}</ref>. Początkowo jest też przyjacielski, ale motywuje go wtedy do tego uzyskanie przyjaźni Chell i tym samym pomocy w ucieczce z kompleksu. Nie można więc być pewnym czy to jego naturalna cecha, zwłaszcza w obliczu jego późniejszych czynów. Chociaż jest niezbyt stanowczy (próbuje przekonać Chell do robienia różnych rzeczy, ale bardzo szybko pozostawia jej wybór, co chce zrobić<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Wybacz, że znowu się wcinam, ale jeśli NIE naciśniesz tego guzika, znowu się aktywują emitery śmiercionośnej neurotoksyny i wtedy ona najprawdopodobniej naszpikuje cię nią po uszy. Nie chcę popędzać. Tak tylko poddaję pod rozwagę w wolnej chwili. |oryg=Sorry to interject again, but if you do NOT push the button the deadly neurotoxin emitters will come back online, at which point she will most likely fill you to brimming with neurotoxin. Not trying to rush you. Just throwing that out for leisurely digestion in your own time. |gra=P2}}</ref>), to on pokazuje główną inicjatywę w planowaniu ucieczki. Bierze na siebie odpowiedzialność za wszystkie nieprzyjemne konsekwencje ujawniające się w trakcie wykonywania swoich planów, ale zwykle przechodzi wtedy do omawiania innego pomysłu. | ||
+ | |||
+ | GLaDOS twierdzi, że Wheatley jest "modułem tłumienia inteligencji", który miał ją unieszkodliwić<ref name="guz"/>, jednak już wcześniej staje się oczywiste, że Wheatley próbuje udawać, że jest mądrzejszy niż naprawdę. Jego próby hackowania są zwykle bardzo nieudolne<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Komputer. Żadna niespodzianka. Spodziewałem się tego. Odfajkować na liście. Jest jakaś skrzynka. Pewnie jakaś elektronika. (...) I płaski kawałek. Nie jestem pewien, co to może być. Ale odnotowano. |oryg=A computer. Not a surprise. Expected. Check that off the list. Computer identified. Tick. There is a box part here. Probably got some electronics in there. And there's a flat bit. Not sure what that is. But: noted. |gra=P2}}</ref>, lub tylko udają hackowanie (np. kiedy w fabryce wieżyczek prosi Chell aby się odwróciła na czas hackowania, a wtedy zbija szybę). W czasie ucieczki zdarza się, że nie potrafi rozwiązać prostych problemów, przez co Chell musi samodzielnie wymyślać szczegóły planu (np. we wspomnianej już fabryce wieżyczek). Kiedy przejmuje władzę próbuje popisać się swoją inteligencją porównując zmagania z Chell do starć, o których nie ma pojęcia (np. krzycząc "Holmes kontra Moriarty!", podczas próby zmiażdżenia bohaterki). | ||
+ | |||
+ | Jego zarządzanie kompleksem Aperture mocno uwidacznia jego głupotę i niefrasobliwość. W ciągu kilku godzin, które Chell i GLaDOS spędziły w podziemiach, udało mu się jedynie [[Wieżyczka-mutant|połączyć kostki obciążeniowe z wieżyczkami]] tak, aby same wchodziły na przyciski i tym samym zrekompensowały brak obiektów testowych. Oparł się więc na błędnych założeniach, a potem zamiast udoskonalić swój wynalazek, próbował "tresować" wieżyczki poprzez krzyczenie na nie<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! |oryg=Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON! |gra=P2}}</ref>. Ponadto ignoruje alarmy o przegrzaniu reaktora i rozwiązywanie tego problemu ogranicza do wyłączenia ostrzeżeń. Próbuje tworzyć własny tor testowy, ale komory są albo banalnie proste (np. polegająca na wciśnięciu przycisku i przejściu przez drzwi), albo stworzone wcześniej przez GLaDOS. Kiedy próbuje naśladować GLaDOS, robi to bardzo powierzchownie, rzucając w kierunku Chell obelgi<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Wygląda na to, że uprzejmym zachowaniem trudno cię zmotywować. Więc spróbujmy po twojemu... grubasko. Adoptowana. Gruba bez rodziców. |oryg=Apparently being civil isn't motivating you. So let's try things her way... fatty. Adopted fatty. Fatty fatty no-parents. |gra=P2}}</ref>. Wydaje się być niepewny swojej inteligencji, o czym świadczy jego wściekła reakcja na nazwanie go "debilem". | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 57: | Linia 65: | ||
===Wygląd filnalny=== | ===Wygląd filnalny=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Plik:Wheatley_model.jpg | Model | + | Plik:Wheatley_model.jpg | Model Wheatleya na początku gry |
− | Plik:Wheatley model damaged.jpg | Model | + | Plik:Wheatley model damaged.jpg | Model Wheatleya uszkodzonego |
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
{{Postacie}} | {{Postacie}} |
Aktualna wersja na dzień 06:16, 4 lis 2014
Wheatley | |
Okres życia | od 2011 roku |
Przynależność | Aperture Science |
Wygląd i zdolności | |
Pochodzenie | Ziemia |
Rasa | sztuczna inteligencja, Rdzeń osobowości |
Kolor oczu | Niebieskie |
Obsługa | pilnowanie obiektów testowych kompleksu Aperture Laboratories |
Informacje techniczne | |
Dubbing | Stephen Merchant |
Projektant | Erik Wolpaw Jay Pinkerton |
Wheatley znany też jako Moduł Tłumienia Inteligencji to jeden z rdzeni osobowości, które zostały przebudzone na końcu pierwszej części gry Portal. Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą.
Głosu postaci użycza Stephen Merchant - komik, reżyser, scenarzysta, współtwórca między innymi brytyjskiego serialu Biuro.
Spis treści |
[edytuj] Historia
On nie jest zwyczajnym debilem. Jest wytworem najwybitniejszych umysłów całego pokolenia, współpracujących w wyłącznym celu stworzenia najgłupszego debila w dziejach ludzkości...
GLaDOS
Według GLaDOS, Wheatley został początkowo zaprojektowany jako "moduł tłumienia inteligencji" (ang. intelligence dampening sphere), mający uczynić ją mniej niebezpieczną poprzez ciągłe sugerowanie jej niedorzecznych pomysłów i w ten sposób utrudnianie jej procesu decyzyjnego[1]. Był to jeden z wielu eksperymentów mających na celu odebrać jej chęć zabijania ludzi, który, tak jak reszta, nie powiódł się.
Wheatley wspomina, że ubiegał się o pracę w dziale produkcji, ale kierownik powierzył ją kopii samego siebie, dlatego Wheatley otrzymał swoim zdaniem "najgorszą możliwą pracę", czyli nadzorowanie obiektów testowych w Centrum Relaksacji.
[edytuj] Występowanie
[edytuj] Portal 2
Wiele lat po wydarzeniach z pierwszej części gry, awaryjne zasilanie Centrum Relaksacji wyczerpuje się i Wheatley budzi Chell z letargu, sugerując, aby razem uciekli z kompleksu Aperture. Następnie, kierując jej Komorą Długoterminowej Relaksacji doprowadza ją na jeden z torów testowych, aby odzyskała Urządzenie portalowe.
Niesiony przez Chell podróżuje przez zniszczony ośrodek, okazując się przy tym bardzo pomocnym towarzyszem, gdyż może zostać podłączony do gniazd w całym budynku. Dzięki tej umiejętności odsłania ukryte przejścia i wkrótce duet dociera do ogromnej komory pełnej przełączników. Wheatley zostaje podłączony, aby znaleźć dźwignię odpowiedzialną za włączenie kapsuły ratunkowej, ale prawie natychmiast dochodzi do awarii sprzętu, a dno komory okazuje się podłogą windy, która unosząc się do góry włącza zasilanie całego ośrodka.
Chell i Wheatley stają twarzą twarz z budzącą się GLaDOS. Przerażony Wheatley próbuje złamać hasło odpowiedzialne za zatrzymanie procesu "ożywiania" kompleksu, ale mu się nie udaje. GLaDOS natychmiast rozpoznaje Chell i odsyła ją z powrotem na teren testów, A Wheatley zostaje przez nią zmiażdżony chwytakiem i rzucony na ziemię. Szybko jednak okazuje, się, że nie uległ zniszczeniu.
Podczas gdy Chell pokonuje kolejne komory testowe, Wheatley co pewien czas pojawia się w przerwach między panelami i kilku innych miejscach, na przykład w szybie windy. W końcu udaje mu się wydostać bohaterkę z toru testowego i razem z nią zniszczyć dwie podstawowe bronie GLaDOS - dystrybutor neurotoksyny i linię produkującą wieżyczki. Następnie trafiają do głównej komory GLaDOS, gdzie zastępuje on ją na miejscu komputera zarządzającego obiektem. Uruchamia windę odwożącą Chell na powierzchnię i zamyka GLaDOS w "baterii z ziemniaka" w akcie zemsty za nazywanie go "debilem".
...A ty właśnie przekazałaś mu kontrolę nad całym obiektem.
GLaDOS
Potęga zmienia Wheatley'ego niemal natychmiast. W przypływie gniewu zmienia nastawienie do Chell i przypisuje sobie wszystkie zasługi w pokonaniu GLaDOS, postanawiając, że jej nie wypuści. Dodatkowo sprowokowany niszczy chwytakiem windę, przez co Chell i GLaDOS (zamknięta w ziemniaku) trafiają do zapomnianych części kompleksu. Mając pewność, że już mu nie zagrożą, przebudowuje laboratorium według swojego pomysłu, łącząc wieżyczki z kostkami, konstruując nowe komory testowe i zmieniając nazwę obiektu na Wheatley Laboratories. Część graczy uważa, że jego zachowanie spowodowane było przeciążeniem rdzenia na skutek podłączenia do głównego komputera. Głównym powodem tych spekulacji jest fakt, że po odłączeniu Wheatley zaczyna znów myśleć po staremu.
Kiedy Chell i GLaDOS wracają, placówka jest pogrążona w chaosie i zagrożona wybuchem z powodu niekompetencji głównego zarządcy. Wheatley zmusza Chell do rozwiązywania testów, ale po pewnym czasie odkrywa inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia zabić bohaterkę. Mimo to, udaje się jej uciec i dotrzeć do jego głównej komory.
Po krótkiej walce Wheatley zostaje uszkodzony przy pomocy rdzeni osobowości dostarczanych przez GLaDOS. Rozpoczyna się procedura zmiany rdzenia, ale Wheatley niszczy przycisk rozwiązywania sytuacji patowych. W ten sposób dochodzi do teoretycznej sytuacji bez wyjścia, jednak część sufitu odrywa się, odsłaniając nocne niebo i Księżyc. Chell wystrzeliwuje tam pocisk z urządzenia portalowego i wszystkie obiekty wewnątrz komory (w tym Chell i Wheatley) zostają zassane przez próżnię. GLaDOS ratuje Chell, a Wheatley leci w przestrzeń.
Wheatley po raz ostatni pojawia się w scence po napisach końcowych. Sunie przez przestrzeń, z krążącym wokół niego Rdzeniem Kosmosu. Przełamując czwartą ścianę zwraca się bezpośrednio do kamery, podsumowując wszystkie rzeczy, które zrobił i mówiąc, że gdyby mógł, przeprosiłby za nie.
[edytuj] Osobowość
Wheatley jest niezwykle gadatliwy - często mówi różne rzeczy bez przemyślenia i później za nie przeprasza[2]. Początkowo jest też przyjacielski, ale motywuje go wtedy do tego uzyskanie przyjaźni Chell i tym samym pomocy w ucieczce z kompleksu. Nie można więc być pewnym czy to jego naturalna cecha, zwłaszcza w obliczu jego późniejszych czynów. Chociaż jest niezbyt stanowczy (próbuje przekonać Chell do robienia różnych rzeczy, ale bardzo szybko pozostawia jej wybór, co chce zrobić[3]), to on pokazuje główną inicjatywę w planowaniu ucieczki. Bierze na siebie odpowiedzialność za wszystkie nieprzyjemne konsekwencje ujawniające się w trakcie wykonywania swoich planów, ale zwykle przechodzi wtedy do omawiania innego pomysłu.
GLaDOS twierdzi, że Wheatley jest "modułem tłumienia inteligencji", który miał ją unieszkodliwić[1], jednak już wcześniej staje się oczywiste, że Wheatley próbuje udawać, że jest mądrzejszy niż naprawdę. Jego próby hackowania są zwykle bardzo nieudolne[4], lub tylko udają hackowanie (np. kiedy w fabryce wieżyczek prosi Chell aby się odwróciła na czas hackowania, a wtedy zbija szybę). W czasie ucieczki zdarza się, że nie potrafi rozwiązać prostych problemów, przez co Chell musi samodzielnie wymyślać szczegóły planu (np. we wspomnianej już fabryce wieżyczek). Kiedy przejmuje władzę próbuje popisać się swoją inteligencją porównując zmagania z Chell do starć, o których nie ma pojęcia (np. krzycząc "Holmes kontra Moriarty!", podczas próby zmiażdżenia bohaterki).
Jego zarządzanie kompleksem Aperture mocno uwidacznia jego głupotę i niefrasobliwość. W ciągu kilku godzin, które Chell i GLaDOS spędziły w podziemiach, udało mu się jedynie połączyć kostki obciążeniowe z wieżyczkami tak, aby same wchodziły na przyciski i tym samym zrekompensowały brak obiektów testowych. Oparł się więc na błędnych założeniach, a potem zamiast udoskonalić swój wynalazek, próbował "tresować" wieżyczki poprzez krzyczenie na nie[5]. Ponadto ignoruje alarmy o przegrzaniu reaktora i rozwiązywanie tego problemu ogranicza do wyłączenia ostrzeżeń. Próbuje tworzyć własny tor testowy, ale komory są albo banalnie proste (np. polegająca na wciśnięciu przycisku i przejściu przez drzwi), albo stworzone wcześniej przez GLaDOS. Kiedy próbuje naśladować GLaDOS, robi to bardzo powierzchownie, rzucając w kierunku Chell obelgi[6]. Wydaje się być niepewny swojej inteligencji, o czym świadczy jego wściekła reakcja na nazwanie go "debilem".
[edytuj] Galeria
[edytuj] Wygląd przedpremierowy
[edytuj] Wygląd filnalny
[edytuj] Przypisy
- ↑ 1,0 1,1 GLaDOS: Raz nawet przyczepili mi moduł tłumienia inteligencji. Trzymał się mojego mózgu jak złośliwy guz, generując niekończący się strumień okropnych pomysłów. To był twój głos. Tak. To ty jesteś złośliwym guzem. ("Once, they even attached an Intelligence Dampening Sphere on me. It clung to my brain like a tumor, generating an endless stream of terrible ideas. It was YOUR voice. Yes. You're the tumor."). (P2)
- ↑ Wheatley: A ja dostałem NAJGORSZĄ robotę - pilnowanie cuchnących ludzi. Wybacz. Tak mi się wymknęło. Nieczułe. (...) Nie powiedziałbym, że cuchnących. ("Ended up giving me the WORST possible job: tending to all the smelly humans. The umm... Sorry about that. That just slipped out. A bit insensitive. (...) I wouldn't say smelly."). (P2)
- ↑ Wheatley: Wybacz, że znowu się wcinam, ale jeśli NIE naciśniesz tego guzika, znowu się aktywują emitery śmiercionośnej neurotoksyny i wtedy ona najprawdopodobniej naszpikuje cię nią po uszy. Nie chcę popędzać. Tak tylko poddaję pod rozwagę w wolnej chwili. ("Sorry to interject again, but if you do NOT push the button the deadly neurotoxin emitters will come back online, at which point she will most likely fill you to brimming with neurotoxin. Not trying to rush you. Just throwing that out for leisurely digestion in your own time."). (P2)
- ↑ Wheatley: Komputer. Żadna niespodzianka. Spodziewałem się tego. Odfajkować na liście. Jest jakaś skrzynka. Pewnie jakaś elektronika. (...) I płaski kawałek. Nie jestem pewien, co to może być. Ale odnotowano. ("A computer. Not a surprise. Expected. Check that off the list. Computer identified. Tick. There is a box part here. Probably got some electronics in there. And there's a flat bit. Not sure what that is. But: noted."). (P2)
- ↑ Wheatley: Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! ("Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON!"). (P2)
- ↑ Wheatley: Wygląda na to, że uprzejmym zachowaniem trudno cię zmotywować. Więc spróbujmy po twojemu... grubasko. Adoptowana. Gruba bez rodziców. ("Apparently being civil isn't motivating you. So let's try things her way... fatty. Adopted fatty. Fatty fatty no-parents."). (P2)